Johan Holmseth Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Heisann! Ble ganske overrasket i går da det var dumpet ned en mail fra forsvaret, der det sto at jeg var trukket ut for å værme i luftforsvarets pilotcamp Er det flere her inne som har fått samme mailen? Eller har vært med på det før? Er litt spent på hva vi skal gjøre osv Går forresten av staben den 7-9 November i Bodø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 i fjord var det ihvertfall omvisning i hangarer med mulighet for å sitte i en f-16 cockpit og info fra piloter osv. Er jo "reklamestunt" fra forsvaret sin side hvor man informerer de besøkende om muligheter, krav og utfordringer ved og jobbe i forsvaret. Sikkert ganske spennende også Vil si at en annen mulighet for flyfrelste som ikke har vært inne til førstegangstjeneste enda, så bør dere bli Crew Chief Assistenter Er nesten et år med pilotcamt det hehehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Crewchief assistent om du vil klå på F-16 Terminal-assistent om du vil handle mange andre typer fly ifm flytransport og flymottak Ops-assistent i en skvops om du vil vanke i et miljø hvor flygere oppholder seg ofte og hvor du kan spørre og grave. Jeg var i en ops over en periode hvor jeg fikk ganske mange besvarte spørsmål som var for "vanskelige" å beskrive i f.eks. forumet "pilotene svarer"... Jeg kommer ikke på flere ulike stillinger som kan være interessante for flyfrelste folk i førstegangstjenesten, men om noen kommer på noe mer så får dere legge til det dere vet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Ops-assistent i en skvops om du vil vanke i et miljø hvor flygere oppholder seg ofte og hvor du kan spørre og grave. Jeg var i en ops over en periode hvor jeg fikk ganske mange besvarte spørsmål som var for "vanskelige" å beskrive i f.eks. forumet "pilotene svarer"... Dette får du også mulighet til som CCA i Bodø. Sitter jevnlig på QRAvakt sammen med blant annet to piloter, de fleste er mer enn villig til å utdype forskjellige ting man lurer på. Våpensystem assistent er også en tjeneste som er artig for de som er interessert i fly. Tjenesten der går for det meste ut på å skifte chaff/flare beholdere og kjøleluft på Iris-T og Lima missiler, og så klart armering av fly. En del klåing på fly inngår. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg er blitt trukket ut til pilotcamp på Ørlandet 14-16 november - Gruer meg til de fysiske testene allerede :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Eg også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Og hvorfor i alle dager ble ikke jeg trukket ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 - Gruer meg til de fysiske testene allerede En mulighet er jo og krysse av "nei" i boksen hvor du får spørsmål om du er i god nok fysisk form for å bestå testene. Og får du karakter 2 så har du jo bestått så lenge du klarer over 16 armhevinger, 20 situps og 4 kroppshevinger så går jo det bra Det jeg gruer meg er 3000 meteren, kondisen og jeg har skilt lag for en stund siden :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Armhevingene bør jeg få til, sit-ups er easy, kropsheving derimot :whistle: 3000 bør jeg også klare, enda det blir tøfft.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Fikk beskjed at klassen vår sannsynlig får være med på campen i Bodø neste helg. Gleder meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg er blitt trukket ut til pilotcamp på Ørlandet 14-16 november :blush: Samme her Gert så vi møtes vel i uniform på Ørlandet da :grin: sjekket programmet for i fjor så vi skal vist gå i uniform under hele campen tror jeg. Fy F. som jeg gleder meg. Men som andre her, dæven styrketestene er ikke akkurat noe jeg ser fram til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har nå mål å greie 3000metern på under 20 min.. Men jeg klager ikke på formen. Den er helt fin den :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hæhæ :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Er 3km-kravet på 20 minutter? var ikke det litt lang tid? Jeg har hørt 15.. Håper at jeg også blir plukka ut, man vet jo aldri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Kravet for å komme inn på Luftforsvarets flygeskole er 3000m på 14min eller mindre. Når du er ferdig med seleksjonsflygingen må du springe på under 13min for å klare krigsskolekravet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hørtes mer fornuftig ut ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Kravet er 13-13.5 min for gutter og 14 for jenter (?) Men målet mitt er 20min :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Røsberg Mauren Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Har ikke fått noe jeg Pfh. Har aldri flaks om jeg så skraper ti tusen flax-lodd så. Jeg er sikker på det er mange av de som får sitte i cockpit på F-16 som interesserer seg mindre for fly enn hva jeg gjør. Gratulerer til dere som ble innvitert da i alle fall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Kravene jeg refererer til i forrige post er kravene for gutter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Sitter nå å slapper av etter en hektisk dag. Fikk fly orion, noe som var skikkelig moro! Gled dere til når de som skal til ørland! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Ja, dette har vært en utrolig morro helg! Havnet på samme rom som Kai her på forumet faktisk Fløy Seakingen på lørdagen, med ganske heftig flyging. Kravet for gutter er høynet til 15:00 fikk vi høre i dag. Sprang den på 14:10 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Morsomt å høre fra dere! Gleder meg som en unge nå til fredagen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.