Gå til innhold

Rutefly nær UFO-kollisjon


Einar Kristiansen

Anbefalte innlegg

Jeg syns det blir dumt å ikke tro at det finnes andre skapninger i universet med framkomstmidler som er forskjellige fra våre, i og med at universet er så godt som uendelig stort, så stort at vi nesten ikke kan fatte det. Om disse skapningene med sine framkomstmidler har besøkt jorda, eller vært i nærheten, kan derimot diskuteres... ;)

 

Men det er uansett rart hvis du ikke tror på UFO-er, ettersom etthvert objekt på himmelen som ikke er identifisert, kalles UFO ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tro på at UFO eksisterer i virkeligheten. Hvor skulle de komme ifra? Nærmeste stjerne ligger vistnok 11 lysår fra jorden. Det er ikke mulig å reise over så enorme avstander, ikke med de fysiske lover vi kjenner.

Men litt spennende og facinerende er det jo å fantasere om besøk fra det ytre rom. Og mange historier finnes, se bare denne videoen UFO

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke på ting som du ikke vet hva er på himmelen?

 

Skulle til å skrive det samme som Even' date=' men jeg var smart nok til å lese igjennom tråden først. derfor skriver jeg: jeg tror ikke på at utenomjordiske siviliserte livsformer har landet på jorda før jeg ser det med mine egne øyne. [/quote']

 

Takk, tabbet meg litt ut da jeg skrev UFO.. mente selvfølgelig ett flyvende objekt fra andre galakser/planeter enn Tellus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok' date=' men å ikke tro at det finnes andre levende organismer (mer enn bare mikroorganismer) i verdensrommet, det syns jeg blir litt for dumt.

 

Men UFO-er eksisterer de, inntil de blir identifisert! Husk hva definisjonen er ;) [/quote']

 

Og det er flott du har en egen mening på det!:D For min del kan folk tro på hva de vil. At det finnes andre organismer er nesten trolig, er umulig å være alene her i universet! Men de kommer tvilsomt til vår galakse!

 

HUSK: Stargate SG-1 og Star Trek er bare hollywood;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tro på at UFO eksisterer i virkeligheten. Hvor skulle de komme ifra? Nærmeste stjerne ligger vistnok 11 lysår fra jorden. Det er ikke mulig å reise over så enorme avstander' date=' ikke med de fysiske lover vi kjenner.

Men litt spennende og facinerende er det jo å fantasere om besøk fra det ytre rom. Og mange historier finnes, se bare denne videoen UFO

 

Ingen som vet dette med sikkerhet om "grønne menn" og UFO'er i denne sammenheng eksisterer eller ikke. Med et så gigantisk univers som vi har idag, så vil jeg ikke utelukke muligheten for at det faktisk finnes intelligent liv andre steder enn bare på jorden. Selv om det er store avstander så vil det teoretisk sett være mulig å reise så langt med rett teknologi. Så en dokumentar om dette engang, man brukte sorte hull som passasjer for å reise tusenvis av lysår unna. Men pga problematikken med sorte hull så lar ikke dette seg gjøre for oss mennesker - enda. Så får vi se i fremtiden da. Jeg synes universet er veldig spennende og det er utrolig interessant å følge med hva vitenskapen forsker på på dette området :) Det er vel ikke noe vi vet mindre om enn universet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som tviler på UFOer og kornsirkler, så gikk det en dokumentar på TV Norge om "Kornsiklenes Mysteium" - etter å ha sett de opptakene som vises der og de teoriene er jeg overbevist...

 

Også skal det vel nevnes at jeg nå siden august har høvla over snart åtte komplette sesonger med X-Files, og har altså igjen sesong 9 pluss to-tre episoder i slutten av 8... JA! Jeg tror det finnes noe der ute. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som tviler på UFOer og kornsirkler' date=' så gikk det en dokumentar på TV Norge om "Kornsiklenes Mysteium" - etter å ha sett de opptakene som vises der og de teoriene er jeg overbevist...[/quote']

 

Overbevist? Om hva?

 

Jeg har forøvrig sett dukomentarer hvor et fåtalls personer har produsert store, fine kornsirkler i løpet av meget kort tid. Så det eneste kornsirklene har overbevist meg om er at enkeltpersoner innehar en kombinasjon av altfor mye tid, energi og kreativitet... :grin:

 

EDIT: Her er en link til "glaskapen"; http://circlemakers.org/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg sier som faren i filmen "Contact":

 

“I don’t know, Sparks. But I guess I’d say if it is just us… seems like an awful waste of space.”

 

 

(Har forøvrig kommet til midten av sesong: 2 på X-files nå, men

fy så dyre disse er fullpris. Har heldigvis fått tak i Sesong: 1/2/4 til under

halv pris, men så er det hele seks sesonger til å kjøpe da..hmm..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå ikke mye som skulle til for å overbevise deg....en dokumentar? :)

 

Korn sirkler har blitt observert og nedtegnet i ganske mange år før denne lille gjengen fikk for mye fritid i hende.

Skal ikke være bastant på at den første var i 1678, men den er nå dokumentert ihvertfall. mdevil.jpg

The illustration is genuine and comes from a 1678 pamphlet. It concerns the dispute between a farmer and a labourer in Hemel Hempstead, a town in Hertfordshire. (Ware, by the way, is also in Hertfordshire.)

 

The labourer wanted more money and the farmer said he would rather have the devil cut his oats. That night lights were seen in the field and the next day several 'round circles' were seen. The area cut down was 'three half acres'.

 

We will not attempt to fathom the cause or reason of preternatural events, but certain we are, as the most credible and general relation can inform us, that that same night this poor mower and farmer parted his field of oats was publicly beheld by several passengers to be all on a flame, and so continued for some space, to the great consternation of those that beheld it.

 

Which strange news being by several carried to the farmer next morning could not but give him a great curiosity to go and see what was become of his crop of oats, which he could not imagine, but was totally devoured by those ravenous flames which were observed to be so long resident on his acre and a half of ground.

 

But not to keep the curious reader any longer in suspense, the inquisitive farmer no sooner arrived at the place where his oats grew, but to his admiration he found the crop was cut down ready to his hands; and as if the Devil had a mind to show his dexterity in the art of husbandry, and scorned to mow them after the usual manner, he cut them in round circles and placed every straw with the exactness that it would have taken up above an age for any man perform what he did in that one night: And the man that owns them is yet afraid to remove them.. The pamphlet says that there were several circles and all were such perfect circles that it was thought only the devil could have made such a 'good' job.

 

En annen ting som kan være viktig å ha i bakhodet, er det antall kornsirkler (over 5000 for ett par år siden, det er 13.69 stk pr dag) som observeres...over hele jordkloden (inkludert i utilgjengelige strøk i Kina). Mener du at det er en 'hemmelig' forening som lager disse, og hvorfor gjør de det?

 

Men for å gjøre det værre, så forekommer det også sirkler på isbelagte innsjøer, hadde sikkert ikke vært så mystisk hadde det ikke vært for det at disse is-sirklene dukker opp på millimeter tykk is.

 

Men, når det kommer til hvordan eller hvem som lager disse, så er det nå bare gjettning, kan jo være ett natur fenomen for alt jeg vet (eller en armada av hoaxere). Men å dra en konklusjon etter å ha sett 1 dokumentar, det er vel heller ett veeeldig tynt grunnlag, synes ikke du det?

 

En annen ting er jo hvordan genuine sirkler blir laget, da bøyes OG flettes korn stråene inn i hverandre (helt siden 1678 tydeligvis), noe jeg neppe tror disse 'kornsirkel makerene dine har tatt seg tid til, da disse sirklene 'manifisterer' seg relativt raskt.

 

Hvis det er en genuin interesse for å lese om dette fenomenet, så finnes jo google (har ikke noen linker eller henvisninger, leste om dette for en noen år siden, så jeg bare konstaterer bare at de finnes, og fram til at det dukker opp sirkler på min plen, så er bryr det ikke meg ;) ), men det er jo mange wacko's på begge sider (Ufo's & debunkere) så det finnes mye 'bunk' der ute også.

 

Det eneste vi kan si med sikkerhet er at vi vet ikke...alt annet er tro..om man tror eller ikke tror ;)

 

Ja ja, alle er vel velsignet med hver sin tro, bra er vel det, personlig har jeg ingen spesiell tro innen dette fenomenet, men de virker nå som at de fleste er ekte, men hva det er må fuglene vite :grin: (kanskje er de jæ*la fuglene som forsyner seg av korn he he)

 

Nei, for min del kan det være hva som helst, men legg fram bevis (ikke video/dokumentar fra en upartisk part som kun har til hensikt og hevde sin tro, om det er ufo eller debunkers)

Latterligjøring er jo ett kjent knep for å fortie ting å tang, mange som modererer seg og sine uttalelser i frykt av å bli annsett som annerledes.

 

Som de sier "ikke vær den spikeren som stikker ut av veggen, da må du regne med å bli banket fort på plass" :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt*

Les igjen, og sjekk gramatikken...

 

Hint;

En Dokument.....

Flere Dokument.....

(Fullfør ordene)

 

EDIT: Og ja, jeg har sett dokumentarer som argumenterer for at "små grønne menn" (utenomjordiske) eller andre overnaturlige hendelser står bak disse sirklene, og kort sagt; jeg er ikke overbevist....

 

Angående UFO-er, så morer det meg alltid idet de skifter status til IFO... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...