Gå til innhold

Ekte eller falskt?


Truls Petter Elven

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller er dette bildet falskt??? Fordi når man ser under nesen på flyet, ser man jo en av bakkemannskapene ganske så nært, og bevegelsene på flyet ser det ut dom at det står i ro isteden for ett stup som bilder viser..

 

Men jeg kan jo ta feil da.....

 

 

http://www.airliners.net/photo/PolandAir/PZL-Mielec-TS-11-ISKRA/1393541/L/

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser falskt ut for min del også! Trodde airliners.net var mer seriøs enn som så.

 

EDIT: Ser videoen nå, men det som plager meg er bakkemannskapet man ser reflektert i nesen på flyet. Når han står der og tar bilder så ser jeg ikke noe bakkemannskap, pluss at jeg tviler på at man ville sett bakkemannskapet så klart med den hastigheten han har. Men jeg kan ta feil selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne visst hvilket kamera og objektiv som er brukt her. Når flyet går så fort må det jo være helt utrolig vanskelig å få det så skarpt :crazy:

Det ser rett og slett for skarpt ut til at det er ekte.

 

Vidar: Er det ikke skyggen på flyet vi ser i nesa?

 

Bildet og filmen kan vel ikke være tatt på samme low pass. På filmen er flyet til venstre for midtstripa, og på bildet er det til høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja etter å ha studert bilde litt nærmere så ser jeg at det nok er skyggen av flyet som er formet som en "mann", med 2 antenner eller lignende som ser ut som "peivepinner"...flott bilde med andre ord. Røyken ser temmelig falsk ut, men det kan være lys og så videre som gjør at den ser slik ut. Bøyer meg i støvet! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som at "bakkemannskapet" er en refleksjoner av skyggen av vingene og fly-kroppen' date=' De 2 røde "dingsene" er vel noen uttak av en eller annen sort. Man ser jo midtstripa av RWY reflekter også.[/quote']

Jepp. Vinkelen midtstripa i flynesa har i forhold til midstripa på RWY passer jo perfekt.

 

Jeg tror at det er ekte, men at fotografen har økt fargemetningen i røyken bak så mye at det ser uekte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hmmm? Morsom problemstilling. Tror bildet er EKTE. De to røde "dubbedittene" i flyets nese er på flyet. Den utgaven av TS-11 Iskra som den polske oppvisningsgruppen bruker, har faktisk to små røde "flekker" i nesa. Bildet er tatt med telelinse, og det gir fotografen mulighet til å fryse bevegelsen, samtidig som hele flyet er knivskarpt. Godt jobba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er vanskelig å si, men jeg vil tro at det er falskt.

Ser jo egentlig ikke ut som at det flyet "er der" liksom på bildet (hvis dere skjønner hva jeg mener) - ser veldig limt inn ut

 

Og så ser man på filmen, og ser på han mannen så er det jo ikke bevegelse i han i det hele tatt, før etter at flyet er forbi når klærne blåser litt bakover, så det ser jo nesten ut som at han er klipt inn mens flyet passerer

 

Jeg tipper det er falskt, men absolutt usikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig at bildet er ekte, men er selv litt usikker.

 

Det som gjør at jeg tviler er refleksjonen av senterlinja på rullebanen. Man ser tydelig at senterlinja er stripet, men på flyet virker den hel.

 

Dette kan selvfølgelig også skyldes hastigheten på flyet, og ja, jeg vet at det er et skralt argument for å si at bildet er falskt, så derfor tror jeg at det er ekte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...