Vegard Mardahl Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hei alle sammen ! Nå er et prøveprosjekt i ferd med å starte. Målet med dette er å få til et airshow mest mulig likt som mulig men avvik som flytyper er jo ikke et problem dersom det ikke er så stor forskjell som Piper cub og An-225 Navnet på prosjektet er da fastsatt. Over til Bergen, det første planlagte airshowet vis interessen er stor nok, blir bodø airshow. flytyper som kommer dit ligger her. Datoene for Bodø virtual airshow blir 24-25 mai, altså over to dager. Vanlig rutefly innom er også ønsket for å gjøre det mer realistisk. Hele poenget er jo at du har en skikkelig spennende, artig og kanskje krevende opplevelse Virtual AG's hjemmeside Hjertelig velkommen alle og en hver. Vennlig hilsen Vegard L. Mardahl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 13. mai 2008 Premium Medlem Del Skrevet 13. mai 2008 Artig idè, men for at alle besøkende skal få utbytte av dette, så må jo alle ha de samme addons-flyene!! Ellers ender det med at de fleste flyr med defaul Cessna eller 737 og denslags tragiske innretninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Flygingen vil forhåpentligvis foregå på vatsim, blir ikke så veldig store problemer der. (håper jeg) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Frydstad Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 kan sille opp med spifire men da må jeg ha texsturer til realar sin men det finner jeg sikkert og harvarden og sea king og lynx ps er ikke god og fly helikopter o da-20 p-3 orion f 4 phantom piper cub og cf-104 og f16 og f5 og canberra og mig 15 og awacs og su 17 og sabb draken og an 26 og sabb gripen. det er de flyene jeg kan stille opp med fra listen på bodø airshow hjemsiden da men skal jo bare fly et av de såm du kan jo si ka e skal fly da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Ill be there, LN-WNH Harvard At-6. da må jeg få gunnar til og bli med opp i DC-3 LN-WND og en til i LN-TEX. dere burde jo lage en slag Booking, sånn at vi ikke har 3 Dakotaer ingen F-16, osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Flygingen vil forhåpentligvis foregå på vatsim' date=' blir ikke så veldig store problemer der. (håper jeg) [/quote'] Fint om du tar kontakt med oss i Vaccsca også, så kan vi sikkert bistå dere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Flygingen vil forhåpentligvis foregå på vatsim, blir ikke så veldig store problemer der. (håper jeg) Godt du er optimistisk, men...jo det blir nok store problemer. Ikke for å virke negativ men noen punkter som må belyses her syns jeg. Som nevnt, ALLE MÅ jo ha alle flyene og paintene for at det skal være noen vits slik jeg ser det. Bruker man SB,kan du bare glemme at fly vises slik de skal. De fleste "eksotiske " modeller der vises jo som et papirfly med spørsmålstegn på. Så da MÅ jo alle ha FSInn,og konfigurere den deretter. MYE jobb og mye forarbeid her. Ikke bare å si møt opp liksom. :crazy: Ellers for SB så må det lages en modellpakke for eventet som alle må laste ned og innstallere. Mye jobb der og. Et annet problem som dukker opp er mange fly på et lite område. Med godt oppmøte ,20-30 tilkoblet på en flyplass.. ojoj,da blir det nok et evig FPS problem og stutters OG en masse disconnects hele tiden. En god idé som diskutert i en anne tråd,men... som sagt,MYE forarbeid som må til for at det skal lykkes. For et slikt prosjekt bør dere ha en event page a la den som Vaccsca bruker med all info om eventet. Charts,scenery,flight booking,aircrafts,paints osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 kan sille opp med spifire men da må jeg ha texsturer til realar sin men det finner jeg sikkert og harvarden og sea king og lynx ps er ikke god og fly helikopter o da-20 p-3 orion f 4 phantom piper cub og cf-104 og f16 og f5 og canberra og mig 15 og awacs og su 17 og sabb draken og an 26 og sabb gripen. det er de flyene jeg kan stille opp med fra listen på bodø airshow hjemsiden da men skal jo bare fly et av de såm du kan jo si ka e skal fly da. Vær så' date=' [b']vær så [/b] inderlig grei Ruben, at du leser gjennom innlegget ditt en gang før du poster det! Man blir sliten av å lese innleggene dine. Ingen punktum eller komma i det hele tatt :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jo,jeg fant to! :crazy: Men Ruben, kan du ikke kjøre innleggene igjennom et rettingsprogram? Det er virkelig ikke vondt ment, men jeg skjønner ca 35 % av det du skriver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Flygingen vil forhåpentligvis foregå på vatsim' date=' blir ikke så veldig store problemer der. (håper jeg)[/quote'] Godt du er optimistisk, men...jo det blir nok store problemer. Ikke for å virke negativ men noen punkter som må belyses her syns jeg. Som nevnt, ALLE MÅ jo ha alle flyene og paintene for at det skal være noen vits slik jeg ser det. Bruker man SB,kan du bare glemme at fly vises slik de skal. De fleste "eksotiske " modeller der vises jo som et papirfly med spørsmålstegn på. Så da MÅ jo alle ha FSInn,og konfigurere den deretter. MYE jobb og mye forarbeid her. Ikke bare å si møt opp liksom. :crazy: Ellers for SB så må det lages en modellpakke for eventet som alle må laste ned og innstallere. Mye jobb der og. Et annet problem som dukker opp er mange fly på et lite område. Med godt oppmøte ,20-30 tilkoblet på en flyplass.. ojoj,da blir det nok et evig FPS problem og stutters OG en masse disconnects hele tiden. En god idé som diskutert i en anne tråd,men... som sagt,MYE forarbeid som må til for at det skal lykkes. For et slikt prosjekt bør dere ha en event page a la den som Vaccsca bruker med all info om eventet. Charts,scenery,flight booking,aircrafts,paints osv. Såklart blir det en del forarbeid. Men likevel da man må jo prøve en gang før man kan si at det går ått skogen :grin: Tror faktisk selv at det ikke er arrangert noe såkalt airshow på vatsim så det er no bare å få testa en runde på første dagen og går det da dårlig så kan man jo si det sånn at vi får mye trivelig atc i området Bodø, da går det an for eksempel å ta en group flight når vi først er der. Så som sagt jeg ser ikke så mørkt på det selv om jeg er uhyrlig spent på om det vil gå PS: Ja, jeg sa at alle er velkomne men dere som er mindre erfaren bør lære dere: flyet, inn/utflygninger og radiokomunikasjon. Dette er et must ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Jeg liker tanken, blir spennende å se utviklingen. Dog, å gjennomføre dette på VATSIM vil by på problemer, selv når Norwegian Ealges arrangerte VFR flight dukket halvparten opp med fly som lignet på slike "papirfly" som blir omtalt her. Hvis noe slikt skal gjennomføres må det gjøres en standarisering, så du har mye jobb foran deg! Ett forslag, evt. ett alternativ er å arrangere flyshow'et i den forstand at du setter opp flytyper som skal være med, hvor de kommer fra etc. Da kunne man jo valgt ett fly å flydd det til flyshowet! Ved å spessifisere landingstidspunkt kan man også kontrollere trafikken, på den måten får både kontrollere og flygere en opplevelse utenom det vanlige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Frydstad Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 vi må vel ha øvlser og får Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Hei igjen ! Nå har jeg laget en enkel hjemmeside for Virtual AG. Der kan dere stemme fram de flyene dere vil skal fly på Bodø virtual neste helg. Det kommer også snart en side for booking av flytider. Siden ligger her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Nå må dere kutte mobbinga her inne. Har overhodet ikke noen problem med å skjønne hva som blir skrevet nevntes innlegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Nå må dere kutte mobbinga her inne. Har overhodet ikke noen problem med å skjønne hva som blir skrevet nevntes innlegg. Innlegget er forståelig. Arti å se at du viser interesse Ruben, håper å se deg på Vitual AG 24-25 mai Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Da har folk allerede begynt å stemme fram sitt fly. Men har alle dere som stemmer på flyet, flyet innlagt ? Kan dere da poste linker til nedlastingen til følgende fly så de andre kan skaffe seg de når de ska fly på Virtual AG ? På forhånd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 De fleste bruker vell Payware ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Frydstad Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Meste parten av flyene jeg sa jeg kunne stille opp med er payware Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Nå er et nytt fly satt opp på pollen. Siden Bodø er en militær flyplass fant jeg ut at C-130 Hercules passet godt inn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars strømsnes Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Har ikke så mange av de flyene som er listet opp, så jeg tenkte at jeg heller kan fly rutetrafikk (mest sansynlig 737). Er det bare å komme som det passer, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Rutetrafikk er som sagt før helt åpent for Bare send meg en Pm på når du kommer så går det greit.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Frydstad Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 her ligger bilder ev flyene alle er payware Scrennshots BVA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Fordelt over to dager? Så for meg at en kveld/ettermiddag var nok. Uansett ser det ut som dette tar god form, i ett forbausende tempo. Har du ordnet med ATC, hvordan gjør vi det med selve showet, oppvisninger etc? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hvem er med på å fly BAe Hawk a? Tenkte på "Midnight Hawks" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Fordelt over to dager? Så for meg at en kveld/ettermiddag var nok. Uansett ser det ut som dette tar god form' date=' i ett forbausende tempo. Har du ordnet med ATC, hvordan gjør vi det med selve showet, oppvisninger etc? [/quote'] Har sendt på vaccsca en mail så jeg håper vi får atc Oppvisninger og diverse blir satt opp etter hvilke fly folk melder seg på. Hvem er med på å fly BAe Hawk a? Tenkte på "Midnight Hawks" Vil får se hva jeg kan fikse Per-kristian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Dette ser da lovende ut Vegard! Men jeg skjønner ikke helt hvordan den bookingen funker. Skal vi sende mail til deg eller no? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Dette ser da lovende ut Vegard! Men jeg skjønner ikke helt hvordan den bookingen funker. Skal vi sende mail til deg eller no? Gå inn på flybooking helt til venstre og book slot der det står ''Trykk her for å booke'' Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Da kommer i vertfall LN-WNH, om jeg for noen til og bli i det DC-3 så hadde det vært vannvitig stilig da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Mardahl Skrevet 15. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2008 Da kommer i vertfall LN-WNH' date=' om jeg for noen til og bli i det DC-3 så hadde det vært vannvitig stilig da. [/quote'] Til opplysning. Jeg skal prøve å få det til sånn at jeg åpner begge dagene med et par low-pass'er med DC-3 Dakota Norway Om du har lyst så kan du få bli med å starte airshowet. altså fly bak meg på rundene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Da kommer i vertfall LN-WNH' date=' om jeg for noen til og bli i det DC-3 så hadde det vært vannvitig stilig da. [/quote'] Til opplysning. Jeg skal prøve å få det til sånn at jeg åpner begge dagene med et par low-pass'er med DC-3 Dakota Norway Om du har lyst så kan du få bli med å starte airshowet. altså fly bak meg på rundene Roger, da blir det Dakotanorway. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.