Gå til innhold

Bodø virtual airshow


Vegard Mardahl

Anbefalte innlegg

Jeg er ennå litt usikker på hva som egentlig skal skje på disse dagene.

 

Tids spennet er jo ganske stort' date=' hadde det ikke vært bedre å samle oppvisningene innenfor en gitt tidsperiode? Har ikke helt fått med meg hovedpoenget ennå tror jeg.. :grin: [/quote']

 

Det var en god ide Ivar :)

Nja, å komprimere det litt kan være en god ide det.

Derfor spør jeg nå alle som har tenkt å delta. Bodø virtual blir nå bare fire timer, men når skal de fire timene være på døgnet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ennå usikker på hva som skjer disse dagene' date=' blir det oppvisning eller flyr vi bare til/fra? [/quote']

 

Det blir vel oppvisning/akro. Er egentli litt etter hva folk ønsker men det er jo tross alt bare en prøve på om det faktisk fungerer, så neste gang blir det vel litt mer oppsatt airshow tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det gjort med de forskjellige flytypene og SB? Har vi funnet ut hvilke av flytypene som vises som rett modell' date=' og hvilke som blir papirfly? [/quote']

 

Alt dette blir da sett etter om på lørdagen. De flytypene som blir sett som papirfly vet vi om til neste gang :)

Som sagt Virtual AG er på prøvestadiet, og jeg håper da med en test at vi fort finner ut hvordan det skal gjøres neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

Hei, flyene min forsvant plutselig. jeg bruker SB og Vista, hva skal jeg gjøre ? vill så gjerne være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen
Hei' date=' flyene min forsvant plutselig. jeg bruker SB og Vista, hva skal jeg gjøre ? vill så gjerne være med. [/quote']

 

Da laster du ned denne texturen til dc-3'en så kan du fly vettu :D

 

Ja men all trafikken på Vatsim er Borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' flyene min forsvant plutselig. jeg bruker SB og Vista, hva skal jeg gjøre ? vill så gjerne være med. [/quote']

FS9? Har du gjort endringer i FSUIPC.dll? Endret FSUIPC.dll versjon? Andre FS-relaterte endringer i forkant av at trafikken "forsvant"? Ny branmur/antivirus/ect? Kort sagt; har noe blitt endret på PC-en som kan ha påvirket din mulighet til å se andre fly på VATSIM? (Det trenger ikke alltid være "logisk sammenheng")

 

Regner med at du har sjekket at det var trafikk rundt deg gjennom ServInfo/VATSpy/vRoute/ect...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

Jaja, jeg skulle ut på Tur med Petter Tandberg så, kunne han se meg men ikke jeg han. :( nei ingen ting er innstalert på min PC bortsett fra FS9 og SB. ingen antivirus, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

Link til fsinn ? Ingen Harvard i dag eller morgen, grunnet at jeg ikke kan se trafikken på Vatsim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bestemt hvilke flytyper som kan flys på Bodø virtual.

C-130

F-16

Sea King

Harvard

Dakota

Gripen

 

Dere kan godt komme med innspill til andre fly' date=' men da må dere varsle meg og være sikker på at flytypen fungerer på vatsim :)

[/quote']

 

Hei, er det gret at jeg stiller med min Harrier? Eller blir det vanskelig siden dette er en fs9 versjon patchet opp til FSX..

 

Mvh Nils Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventet begynte som planlagt med to-tre fly i lufta. Twr logget seg på. Var vel 6-7 fly på det meste tror jeg. App kom aldri på, det endte med tre f-16 som kjørte akro rundt flyplassen og helt til slutt kom en Awacs og en Kc-10 som utførte refueling prosedure på f-16'ene som trengte det :)

Vet ikke om det blir noe mer av Virtual AG på gunn av dårlig oppmøte men fikk en del ideer av de som fløy på lørdag hvordan vi kunne har gjort det bedre. Kanskje, kanskje ikke. Time will show :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken var god, men alt gikk litt raskt og det virkelig litt "jaja" hvis du forstår hva jeg mener.

 

I tillegg er det nok i realiteten vanskelig å arrangere airshow på VATSIM, noe slikt bør heller gjennomføres på mulitiplayer. Regner også med at de fleste heller vil fly, enn å sitte å se på andre som flyr når det kommer til simulator. Men det som går an å prøve på, er i sammenheng med det virkelige flyshowet, en eller to dager i forveien, skaffe informasjon om de forskjellige flytypene slik at disse kan flys fra "hjemmebasen" til flyshowet! :)

 

Uansett, god innsats og engasjement, det skal du ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...