Gå til innhold

Bodø virtual airshow


Vegard Mardahl

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !

Nå er et prøveprosjekt i ferd med å starte. Målet med dette er å få til et airshow mest mulig likt som mulig men avvik som flytyper er jo ikke et problem dersom det ikke er så stor forskjell som Piper cub og An-225 :)

Navnet på prosjektet er da fastsatt.

 

VAS.jpg

 

Over til Bergen, det første planlagte airshowet vis interessen er stor nok, blir bodø airshow. flytyper som kommer dit ligger her. Datoene for Bodø virtual airshow blir 24-25 mai, altså over to dager. Vanlig rutefly innom er også ønsket for å gjøre det mer realistisk. Hele poenget er jo at du har en skikkelig spennende, artig og kanskje krevende opplevelse :)

 

Virtual AG's hjemmeside

 

Hjertelig velkommen alle og en hver.

Vennlig hilsen

Vegard L. Mardahl

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan sille opp med spifire men da må jeg ha texsturer til realar sin men det finner jeg sikkert og harvarden og sea king og lynx ps er ikke god og fly helikopter o da-20 p-3 orion f 4 phantom piper cub og cf-104 og f16 og f5 og canberra og mig 15 og awacs og su 17 og sabb draken og an 26 og sabb gripen.

 

det er de flyene jeg kan stille opp med fra listen på bodø airshow hjemsiden da men skal jo bare fly et av de såm du kan jo si ka e skal fly da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

Ill be there, LN-WNH Harvard At-6. da må jeg få gunnar til og bli med opp i DC-3 LN-WND og en til i LN-TEX. dere burde jo lage en slag Booking, sånn at vi ikke har 3 Dakotaer ingen F-16, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flygingen vil forhåpentligvis foregå på vatsim, blir ikke så veldig store problemer der. (håper jeg)

 

Godt du er optimistisk, ;) men...jo det blir nok store problemer.

Ikke for å virke negativ men noen punkter som må belyses her syns jeg.

Som nevnt, ALLE MÅ jo ha alle flyene og paintene for at det skal være noen vits slik jeg ser det. Bruker man SB,kan du bare glemme at fly vises slik de skal. De fleste "eksotiske " modeller der vises jo som et papirfly med spørsmålstegn på. Så da MÅ jo alle ha FSInn,og konfigurere den deretter. MYE jobb og mye forarbeid her. Ikke bare å si møt opp liksom. :crazy:

Ellers for SB så må det lages en modellpakke for eventet som alle må laste ned og innstallere. Mye jobb der og.

Et annet problem som dukker opp er mange fly på et lite område. Med godt oppmøte ,20-30 tilkoblet på en flyplass.. ojoj,da blir det nok et evig FPS problem og stutters OG en masse disconnects hele tiden.

En god idé som diskutert i en anne tråd,men... som sagt,MYE forarbeid som må til for at det skal lykkes.

For et slikt prosjekt bør dere ha en event page a la den som Vaccsca bruker med all info om eventet. Charts,scenery,flight booking,aircrafts,paints osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan sille opp med spifire men da må jeg ha texsturer til realar sin men det finner jeg sikkert og harvarden og sea king og lynx ps er ikke god og fly helikopter o da-20 p-3 orion f 4 phantom piper cub og cf-104 og f16 og f5 og canberra og mig 15 og awacs og su 17 og sabb draken og an 26 og sabb gripen.

 

det er de flyene jeg kan stille opp med fra listen på bodø airshow hjemsiden da men skal jo bare fly et av de såm du kan jo si ka e skal fly da.

 

 

Vær så' date=' [b']vær så [/b] inderlig grei Ruben, at du leser gjennom innlegget ditt en gang før du poster det! Man blir sliten av å lese innleggene dine. Ingen punktum eller komma i det hele tatt :crazy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flygingen vil forhåpentligvis foregå på vatsim' date=' blir ikke så veldig store problemer der. (håper jeg)[/quote']

 

Godt du er optimistisk, ;) men...jo det blir nok store problemer.

Ikke for å virke negativ men noen punkter som må belyses her syns jeg.

Som nevnt, ALLE MÅ jo ha alle flyene og paintene for at det skal være noen vits slik jeg ser det. Bruker man SB,kan du bare glemme at fly vises slik de skal. De fleste "eksotiske " modeller der vises jo som et papirfly med spørsmålstegn på. Så da MÅ jo alle ha FSInn,og konfigurere den deretter. MYE jobb og mye forarbeid her. Ikke bare å si møt opp liksom. :crazy:

Ellers for SB så må det lages en modellpakke for eventet som alle må laste ned og innstallere. Mye jobb der og.

Et annet problem som dukker opp er mange fly på et lite område. Med godt oppmøte ,20-30 tilkoblet på en flyplass.. ojoj,da blir det nok et evig FPS problem og stutters OG en masse disconnects hele tiden.

En god idé som diskutert i en anne tråd,men... som sagt,MYE forarbeid som må til for at det skal lykkes.

For et slikt prosjekt bør dere ha en event page a la den som Vaccsca bruker med all info om eventet. Charts,scenery,flight booking,aircrafts,paints osv. :)

 

Såklart blir det en del forarbeid. Men likevel da man må jo prøve en gang før man kan si at det går ått skogen :grin:

Tror faktisk selv at det ikke er arrangert noe såkalt airshow på vatsim så det er no bare å få testa en runde på første dagen og går det da dårlig så kan man jo si det sånn at vi får mye trivelig atc i området Bodø, da går det an for eksempel å ta en group flight når vi først er der. Så som sagt jeg ser ikke så mørkt på det selv om jeg er uhyrlig spent på om det vil gå :)

 

PS: Ja, jeg sa at alle er velkomne men dere som er mindre erfaren bør lære dere: flyet, inn/utflygninger og radiokomunikasjon. Dette er et must !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker tanken, blir spennende å se utviklingen.

 

Dog, å gjennomføre dette på VATSIM vil by på problemer, selv når Norwegian Ealges arrangerte VFR flight dukket halvparten opp med fly som lignet på slike "papirfly" som blir omtalt her. Hvis noe slikt skal gjennomføres må det gjøres en standarisering, så du har mye jobb foran deg!

 

Ett forslag, evt. ett alternativ er å arrangere flyshow'et i den forstand at du setter opp flytyper som skal være med, hvor de kommer fra etc. Da kunne man jo valgt ett fly å flydd det til flyshowet! :) Ved å spessifisere landingstidspunkt kan man også kontrollere trafikken, på den måten får både kontrollere og flygere en opplevelse utenom det vanlige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelt over to dager? Så for meg at en kveld/ettermiddag var nok. Uansett ser det ut som dette tar god form' date=' i ett forbausende tempo. Har du ordnet med ATC, hvordan gjør vi det med selve showet, oppvisninger etc?

 

[/quote']

Har sendt på vaccsca en mail så jeg håper vi får atc :)

Oppvisninger og diverse blir satt opp etter hvilke fly folk melder seg på.

 

 

 

Hvem er med på å fly BAe Hawk a? Tenkte på "Midnight Hawks"

 

Vil får se hva jeg kan fikse Per-kristian :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen

Da kommer i vertfall LN-WNH, om jeg for noen til og bli i det DC-3 så hadde det vært vannvitig stilig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer i vertfall LN-WNH' date=' om jeg for noen til og bli i det DC-3 så hadde det vært vannvitig stilig da. [/quote']

 

Til opplysning. Jeg skal prøve å få det til sånn at jeg åpner begge dagene med et par low-pass'er med DC-3 Dakota Norway ;)

 

Om du har lyst så kan du få bli med å starte airshowet. altså fly bak meg på rundene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emil-André Gundersen
Da kommer i vertfall LN-WNH' date=' om jeg for noen til og bli i det DC-3 så hadde det vært vannvitig stilig da. [/quote']

 

Til opplysning. Jeg skal prøve å få det til sånn at jeg åpner begge dagene med et par low-pass'er med DC-3 Dakota Norway ;)

 

Om du har lyst så kan du få bli med å starte airshowet. altså fly bak meg på rundene :)

 

Roger, da blir det Dakotanorway. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...