Eirik Mikal Aronsen Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Hmm... Jeg oppdaga at på lørdagen har jeg jobb. Det er kjipt. Men det er bare på formiddagen, til 4- tiden eller noe i den duren. Hvis flyklubben skal ha grilling og slikt, regner jeg med at det ikke er over med det første, så det hender vel at jeg stikker bortom dere da etter jobb. :grin: Men det er jo to måneder igjen, så det er ingenting som er fastsatt enda. Uansett, gleder meg veldig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Leste akkurat på Bodoairshow.no: All GA-trafikk inviteres til BAS08, ingen landingsavgift I forbindelse med flyshowet inviteres all GA-trafikk til å delta sammen med oss. Vi tilbyr fritak for landingsavgift, gratis flyparkering på stevneområdet og gratis inngang til flyshowet for både crew og passasjerer. Vi håper at så mange som mulig har anledning til å komme til Bodø denne helga. Ytterligere informasjon og påmelding skjer på epost til operativ sjef Bodø Airshow 08, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Frydstad Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 fant e link på mil sjek den mil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Det som virkelig kunne ha vært interessant er om vi hadde fått et norsk F-16 display...hva er egentlig grunnen til at Luftforsvaret har kuttet det ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hehe.. Med en finansminister som vil kjøpe hurtigtog istedetfor jagerfly, så sier det seg vel selv at de ikke har gryn til "tullball"!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Tja, de sender jo som oftest minst en F-16 til hvert minste lille airshow rundt om i landet...og i år sender de tilogmed to maskiner til RIAT. De flyr jo som oftest på de showene de deltar på også, så jeg ser ikke helt hvordan det skulle bli for dyrt å ha et ordentlig display, greit nok, det må trenes inn, men likevel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Børge Litangen Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Ifølge en kusk i Bodø finnes det rett og slett ikke lenger personell i Norge med kursing/trening/klarering for å kunne fly ordentlig display. Som så mange andre ting i forsvaret har det blitt nedprioritert over mange år av de høyere herrer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Det var jo Maj "Pea" Ertgaard (tror jeg han heter) som hadde display klarering men om han fremdeles er aktiv er jeg ikke helt sikker på. Nå består Norske display storsett av ett simulert angrep med "floor" på ca 1000 ft og kanskje ett formasjons lowpass hvis en er heldig.. Nei få over USAF Viper East demo team sier jeg bare.. det er ett helsikkens rått display Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Det siste norske F-16-displayet jeg kan huske å ha sett var på Kjeller i 2002(?), husker ikke om det var Ertsgaard som fløy da, men jeg husker han fløy et ganske godt display på Jarlsberg i 2000\\2001(?). Men dagens norske F-16 displays er bare skuffende, det er begrenset hvor spennende det er å se to F-16 fly i ring på 3000 fot...eller se en F-16 fly landingsrunder som på Kjeller i fjor (litt satt på spissen, men ikke langt ifra sannheten). Dog har jeg veldig sansen for det Nederlandske F-16 demo teamet, røyk, flares og en stilig paint scheme gjør seg veldig bra i displaysammenheng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Da var det kommet oppdatert program. Blant annet kan det nevnes at Starfigher skal ha motorkjøring, F4 Phantom kommer, Lockheed Martin kommer med 1:1 modell av JSF og simulator, Gripen kommer med både dagens Gripen, og Gripen Demonstrator. Oppdatert program Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Med dagens forsvarsbudsjett er det vel kanskje ikke råd til mer trening til airshows enn å kunne vise nettopp det med norske F-16, Fredrik... Man må omprioritere noen få og da må man ha flere folk, mer tilgjengelig materiell fra FLO/LUFT og det koster også penger. Vi har ikke et etiketteforsvar lenger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Siden AWACS skal dit, må jeg nesten vurdere å ta turen oppover! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Å se Phantom i luften er virkelig fristende, ble skuffet over at den ikke fløy på Rygge airshow. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Skal den fly i Bodø da? Tipper det bare er snakk om static display der også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Det står at den skal fly, men det gjør det på CF-104 også. I går stod det bare "skal opptre" men i dag står det "skal fly". http://www.bodoairshow.no/wp/?page_id=5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Dahl Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Hadde vært gøy hvis russerne dukker opp! "Vi har invitert russiske fly fra Nordflåten, med positive tilbakemeldinger. Kanskje kommer operative russiske jagerfly for første gang til et flystevne i Norge?" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Heisann! er det noen som har plass til to trøndere fra Værnes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hehe... funnet ut at det akkurat har blitt trangt om plass i Bodø? Thon ble fullt for noen dager siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Gudmundsen Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hoteller i bodø kan man glemme ser jeg... Hvordan er det med telt? Finnes det noen gode plasser for overnatting i telt i Bodø og omegn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Bodøsjøen Camping. Like ved Flyplassen, faktisk ganske god spotteplass når 07 er i bruk. (Men man får kun skutt avganger). Bakdelen med Bodøsjøen Camping, er at det blir ett stykke å gå til terminalen/tårnet. (Regner med ingang til showet vil bli ved lufthavnvakta) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wiik Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Det er en liten mulighet for at jeg kan være i byen denne helga, og da kan det hende at jeg kan ha noen boende. Hva med dere andre bodøværinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Frydstad Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 søkte på bodø airshow også fant jeg dette http://forum.scanair.no/showthread.php?t=23596 lurer på kofer vi ikke har hatt noe lignene her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Lignende? Er det ikke akkurat det denne tråden er da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Frydstad Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 jeg mente at vi kunne kome med forslag vi og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Ah, skjønner...men tror ikke det hadde hatt så mye å si uansett. Bodø er ikke akkurat sentralt, for å si det mildt, ergo blir det flest deltakere fra Norge, og nabolandene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 13. mai 2008 Premium Medlem Del Skrevet 13. mai 2008 Bodø er ikke akkurat sentralt, for å si det mildt øøøøh, det må du forklare nærmere?? Vi snakker om fly, gjør vi ikke?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Bodø er ikke akkurat sentralt' date=' for å si det mildt [/quote'] øøøøh, det må du forklare nærmere?? Vi snakker om fly, gjør vi ikke?? Psst... Han er fra Råde, du er fra Bodø? Det sier vel egentlig sitt om hvorfor han sier som han sier og du reagerer som du reagerer Scanair-forumet er primært for flyinteresserte imens flightsim.no høres ut som et litt mer flightsim-rettet forum. Det er kanskje derfor man ikke har spurt på dette forumet. Jeg gledet meg til Rygge i fjor, og ble ikke skuffet. Jeg gleder meg til Bodø i år og regner med å bli like tilfreds som ved Rygge i fjor! Spesielt gleder jeg meg til disse: Bevegelser Norsk CF-104 Starfighter (vil kun “taxe”) Gripen Nederlandske F-16 P-3 Orion Jurgis Kairys med Sukhoi 26 og 31 F-4 Phantom Static Saab International med simulator og nyeste versjon av Gripen Andre Lockheed Martin kommer med 1:1 modell av JSF Pelle politibil Og jeg håper virkelig at vi kan få se russerne; at det går i orden med byråkratiet det sikkert må gå igjennom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 13. mai 2008 Premium Medlem Del Skrevet 13. mai 2008 Psst... Han er fra Råde, du er fra Bodø? Det sier vel egentlig sitt om hvorfor han sier som han sier og du reagerer som du reagerer ...... :grin: akkh ja, man kan bli Råde-vill av mindre, jeg har alltid trodd at verden begynte i Bodø... :grin: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 I forhold til eventuelle deltakere så er vel ikke så altfor "gærnt" å komme seg til Bodø, men i forhold til publikum fra andre steder enn Norge så er det ganske usentralt. Og de forskjellige oppvisningsteamene har jo budsjetter de må forholde seg til, og da er det klart at de prioriterer større show i mellom-europa (og england) som gjerne trekker over 100 000 mennesker, enn Bodø som kanskje trekker 20-30 000. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ruben Frydstad Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 har hørt rygter om at det er to hotler i bodø som er full den helg. men skjøner ikke at de ikke boker på campingen i bodøsjøen der jeg bor der er det bar 500m til fly plasen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.