Gå til innhold

2 fly har krasjet på Heathrow !


Baard C

Anbefalte innlegg

Sky News melder nå at på Heathrow har en BAW 747 taxet inn i et annet fly fra Sri Lankan airways som har medført at det ene flyet mistet motoren mens det andre mistet deler av vingen.

 

Det begynte å brenne og alt var kaotisk ifølge en passasjer ombord på et av flyene.

 

Men ingen er visstnok drept.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men VG benytter jo selvsagt muligheten:

 

vglu0.png

 

Fair enough, ikke noe bullshit ennå, men det er såpass dramatisk at det må vi sette opp over hele forsiden som om det skulle vært et nytt 9/11.

Nesten rart det ikke stod at det er usikkert om det er bekreftet noen omkomne :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte å brenne og alt var kaotisk ifølge en passasjer ombord på et av flyene.

 

Det verkar som om denna var på ett annat flygplan då kanske ?

 

enligt BBC stötte de två planens vingspetsar ihop in en ”mindre kollision”.

Ett fyrtiotal brandbilar beordrades ut på landningsbanan' date=' men ingen eld rapporterads från planen.

 

Alla passagerare kunde evakueras till säkerhet. Vittnen talade dock om kaos på flygplatsen strax efter kollisionen

[/quote']

 

Läste att det var BA reg: G-BNLL och att denna stod stilla när Sri Lankan taxade in i BA. (någon som pratat med sin bror som jobbade ombord på BA flighten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte egentlig her litt tidligere men valgte å slette innlegget da jeg ikke hadde fått med meg så mye om saken, men ut fra det jeg leser nå så ser det ut som dette er så og si nøyaktig det sammme som skjedde på Flesland for ikke så lenge siden. Men det er klart, det er jo mye større når det er på Heatrow og det var British Airways og Sri Lankan som kolliderte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg grønn over at de (VG++) gjentatte ganger kaller oppsillingsplattformer og taksebaner for rullebane når det helt klart er en viss forskjell..

 

 

Også vet de ikke grunnen ..

Må jo ha vært noe ATC har gjort galt?

 

Når det gjelder hvem som har skyld kan det være greit å vente til man vet litt mere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så overrasket over at noe må skje på Heathrow. Reiste selv via flyplassen for et par uker siden da jeg var en tur i USA. Makan til kaotisk flyplass skal man lete lenge etter. Kapasiteten virker til å være helt sprengt. Du får en gate du skal gå til for boarding, men kan regne med å bli fraktet med buss til et helt annet sted hvor flyet til slutt er parkert. Da jeg kom fra USA måtte vi vente over 30 minutter på bakken før vi fikk en ledig gate vi kunne parkere ved. Så trafikken er heavy og at noe skjer innimellom må man kanskje regne med??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...