Gå til innhold

Artic Tiger - Ørland 29. Sept. Lyst til å fly dit?


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei alle forum medlemmer!

 

140107.jpg

 

Det er mulig emnet har vært oppe tidligere, men siden dette omhandler en helt annen del av det som sikkert har vært temaet før, velger jeg å starte ett nytt innlegg.

 

Lørdag 29. September 2007, fra klokken 11:00 til 16:00 arrangeres Artic Tiger på Ørland. Dette er en åpen dag for oss flyinterisserte, og forsvaret har i samarbeid med Ørland Flyklubb satt sammen ett spennende program for oss som lever for flygning.

 

Siden Ørland kun ligger "ett steinkast" unna Trondheim, synes jeg at dette ville vært ett naturlig knutepunkt for oss i Midt-Norge som deler denne lidenskapen.

 

Undertegnede har planer iallefall planer om å delta på dette arrangementet, så hvorfor ikke bli med?!

 

Her er altså mitt forslag til dere som har tenkt dere utover; jeg har booket LN-RAI denne dagen, og hvis været er bra blir det til at jeg tar med meg flyet ut til Ørlandet. Siden Ørlandet kun ligger en ca. 30 minutters flytur unna Værnes er det gode muligheter for å fly flere omganger. Det er da dere ivrige flyentusiaster kommer inn i bildet!

 

Mine tanker om dette er at dere som ønsker å sitte på med meg, Værnes - Ørland og tilbake, melder deres interesse til meg! Jeg har allerede fyllt opp ett fly, men hvis forespørselen er stor vil jeg isåfall fly max 3 turer, dvs. at jeg har 6 ledige plasser per dags dato.

 

Pris? I underkant av 500,- for t/r

 

 

Synes du dette hørtes spennende ut? Ta kontakt innen TORSDAG 27. September, så skal jeg sette opp en "boarding plan". PÅMELDING ER BINENDE! Du trenger selvfølgelig ikke betale om været blir dårlig, betaling skjer kontant ved oppmøte.

 

Hvis du synes det blir litt for dyrt for deg finnes det mange andre muligheter å komme seg utover, deriblandt bil og hurtigbåt! Til sammenligning så vil en voksen mann måtte betale 400,- og barn/student/militær 200,- for tur/retur, men hva er vel opplevelsen i det?!

 

Men uansett, om du kommer med bil, båt eller fly, så synes jeg at alle som har mulighet og tid denne dagens skal ta turen utover. Dette er vår mulighet for å treffes og slå av en liten flyprat og se på fly sammen!

 

Velkommen skal dere være alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotters day will be arranged Friday 28. September. Parties interested are kindly requested to contact Ørland MAS Spotter POC: owathne@mil.no

 

Oversatt.. Spotters day blir arrangert dagen i forveien, altså på fredag. :)

Som nevnt finnes det overnattingsmuligheter på Ørlandet, så om du vil overvære hele helgen så finnes det nok gode muligheter for det.

 

Du er velkommen til å bli med ved en senere anledning Mateusz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluttselig ble det kjempeinteresse for å bli med.

 

Per dag dato har vi en (1) plass ledig i flyet! Hvis du vil være med på en spennende dag så er dette tidspunktet å kapre den siste plassen!

 

Jeg gjør oppmerksom på at jeg kun kommer til å fly to puljer, det vil si at den siste plassen som utlyses nå, faktisk er den siste ledige plassen jeg har!

 

Send meg en PM om du er interissert, og dermed er plassen din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tillitten da gutter.. :D

 

Siden noen av dere er slik en spekulant så er regnestykket enkelt.

 

Vi flyr to puljer, dvs. at jeg må fly tilbake å hente de tre andre på Værnes etter at de første er kommet til Ørlandet. Det blir to slike "tomturer", og regner med at dere ikke synes jeg skal sitte med den regningen på min kappe alene? ;)

 

Prisen som er oppgitt er også ca. pris, da man ikke ved hvor lenge man kan forvente å være i luften mht. holdings etc. Bedre å ha med en krone for mye enn en krone for lite. :)

Så, slutt å spekulere, og studer fakta. Med andre ord, give me some cred! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke sitte på - men !!! jeg har et spørsmål angående dette opplegget.. Det er ingen begrensning med foto/video, håper jeg? Har endelig fått ordna meg skyss dit, så da tenkte jeg å ta med meg fotoutstyr og et Canon XL H1 for å gjøre litt opptak av det som eventuelt blir av oppvisning, og tusle rundt med de jeg drar dit med...

 

 

Vært greit å høre om det er begrensninger.. På et par festivaler feks fikk ikke søstra mi som ikke hadde fotopass lov til å ta med et digitalt speilrefleks, fordi "det er for proffesjonell kvalitet" på det.. Mens folk med små kompaktkamera som har minst like høy oppløsning og kvalitet, i tillegg kan spille inn lyd på video, får lov...

 

Er det slike begrensninger - skrik ut - let me know :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det blir publikum plassert på den militære delen, noe som gjør at oppvisningen vil skje mens vi har skue, fotorettning mot den sivile delen av flyplassen.

 

Hvordan det er med andre effekter og static planes vet jeg ikke, men regner med at de har fått stillt flyene opp slik at man ikke har interesse av å ha med "militære hemmligheter" i bakgrunnen.

 

Med andre ord, jeg tviler på at det blir innført fotoforbud, men noen restriksjoner vil det nok være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...