Gå til innhold

JARLSBERG AIRSHOW SØNDAG 26 AUGUST !!!


Torgeir Hole

Anbefalte innlegg

På Jarlsberg Flyplass avholdes Jarlsberg 70 års Jubileum med stort flystevne, stevne program er bl. annet:

2 F16 Performance & dogfight

Boieng 737 200 feet low level display

2 Hawker Hunter formation display

Bf109 Messershcmit

P51 Mustang

Vampire

Aerobatics display

Flysimulatorer

+ en haug andre fly, fallskjermhopp mm.

Portene åpner 10:00

Offisielt program starter 12:00

 

Spesielle biler slipper vi inn på statisk display hvis det er plass til flere

 

Dere finner veien hit ved å kjøre til Sem som ligger ved E18 avkjøringen til Tønsberg dere som kommer fra sør, kjør opp til Sem og deretter rett nordover. Skiltet fra E18

 

Fra E18 dere som kommer fra nord, kjør mot Tønsberg og følg flystevne skiltene

 

Mvh Torgeir Hole

Adm. stevneleder

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rygge har bekreftet at følgende maskiner blir oversend Jarlsberg for oppvisning:

 

2 stk Norsk F-16, dogfight

Christen Eagle

SAS Boieng 737

Dakota DC-3

Messerschmitt 109

P-51 Mustang

Vampire

Hawker Hunter formasjons display med 2 fly

Aerostars 6 fly i formasjon med stort røykshow

 

I tillegg kommer de lokale innslag fra Jarlsberg. På søndags formidag blir mange fly fra Rygge sendt over til Jarlsberg for parkering og statisk display.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke samme oppvisning begge dagene på Rygge?

Jo, mer eller mindre...men nå er jeg mest interessert i militære maskiner, så da er det litt kjedelig å droppe å se Gripen, Typhoon og de belgiske og nederlandske F-16-teamene for å dra til Jarlsberg. Hadde det ikke vært noe på Rygge så hadde jeg nok tatt turen men...

 

Typhoonen fikk jeg forøvrig en liten smakebit på i ettermiddag da den fløy et testdisplay. Herlig maskin, med en herlig lyd, gleder meg stort til å se den til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typhoonen fikk jeg forøvrig en liten smakebit på i ettermiddag da den fløy et testdisplay. Herlig maskin, med en herlig lyd, gleder meg stort til å se den til helga.

 

Den var kanskje et godt stykke ut i fjorden også?

Sto og lastet og hørte et "rabalder" i retning Rygge, men klarte ikke se noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han holdt seg ved Rygge hele tiden, men den lager bra med lyd ja ;)

 

Den landet på Rygge sammen med en annen Typhoon rundt klokka 1500, tror de kom rett fra Tyskland da. Så fløy den ene (30+15) testdisplayet sitt rundt 1630-1700. Tenkte meg at det var noe sånt som skulle skje da jeg hørte at et fly tok av, så jeg tok med meg kameraet og tusslet ut på verandaen. Dessverre er det mye trær og drit som blokkerer utsikten til Rygge, men fikk knipset et par bilder da den fløy over her, litt for langt unna til å få noen dugelige bilder men...

 

typhoon5.jpg

 

typhoon1.jpg

 

typhoon3.jpg

 

typhoon2.jpg

(som sagt, mye trær og drit i veien :P)

 

Håper og tror det er noen maskiner som skal i lufta i morgen også, bare så synd at jeg har forelesning frem til klokka 1200 i morgen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste vellykkede show Jarlsberg noen gang har hatt. Det var bare så utrulig bra oppsatt. All ære til de involverte for dette showet.. :)

 

Kunne ikke vært mer enig... Et flott og variert program med fantastiske utøvere!

 

Er spent på å høre besøkstallene, for det virket som om både Tønsberg og omegn stillte opp på Jarlsberg idag... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...