Gå til innhold

56k warning!


Øyvind Haldorsen

Anbefalte innlegg

Eller sånn som her' date=' betaler 500kr i måneden får 1mb linje! velkommen til utkant støkene! men bedre enn ingen ting! [/quote']

Vet hvordan det er. Vi kunne bare få den dårligeste pakken til telenor her før, helt til det lokale kraftlaget bygde ut fiber. Nå har jeg 10 mbit, 2 lingers ip-telefon og 30 tv kanaler for 886,- mnd. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IP-telefonen fungere greit den. Jeg merker egentlig ikke så mye forskjell. Vi hadde vel noen dager i forige uke der det var drifts problemer på den, og den ikke virket i det hele tatt, men ellers er det klar og fin lyd i den.

Jeg har hørt samme ryktet som du har hørt også, men det er av folk som har IP-telefon på kobber linge (ADSL). Jeg har jo som sagt fiber, og det har jo en del høyere hastighet en kobber.

Ellers er jeg egentlig mest skeptisk til at når alt går på samme kabel, så er det STL (synd, trist, leit) om den kabelen tar kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke har noe kluss med internetet ditt (slik som her hvor vi ofte må restarte modet fordi internett bare forsvinner), så skal det ikke være noe problem med IP-telefoni. Hvis du har en relativ lav opplastingshastighet (noe som gjelder for de fleste som ikke har fiber) må du passe på at du ikke laster så mye at det går ut over telefonsamtalen. Her i huset krever IP telefonen ca. 50kbps opplasting. Ellers fungerer det helt fint og du kan ringe gratis til alle fastlinjer i hele europa og nordamerika :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så mange lenger (men noen finnes det jo) som sitter med ur-gamle 28.8 og 56k-modem, husker selv tilbake - når jeg trålet x antall BBS'er med mitt lekre LASAT-modem (Lilla-lignende farge). Noen av BBS'ene hadde helt "RÅE" fly til FS95 (tror jeg det var), når man snublet over BBS'er som f.eks. Dasan BBS i Sandefjord - var lykken nærmest gjort.. he he.. ting har forandret seg ja!

 

Kjenner dog noen som fortsatt sitter på ISDN-linjer, og nekter å installere ADSL - slik er livet. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre land er det det, her er det derimot gammelt nytt ;)

Jeg skjønte hva du mente, men greia er at det hjelper ikke med ny teknologi i utlandet når andre ikke engang bruker web og e-mail i det daglige selv i forretningsøyemed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg har fått fortalt av de som jobber der. Blant annet i Storbritannia er det mye mer vanlig med brevpost og ikke e-mail, de greier ikke å henge med blant annet i forlagsbransjen fordi de ikke er på nett.

Og det er bre toppen av isfjellet, og det i Storbritannia.

 

Dessuten, kvaliteten og prisen på båndbredde kommer helt an på konkurransen i markedet og tilbudene, ikke begrensning i teknologien. Telenor blant annet holder igjen istedenfor å pøse på med de har muligheter til å implementere, nettopp på grunn av blant annet konkurransemarkedet og fortjenesten de får av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...