Øyvind Haldorsen Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Kom til å tenke på denne "56k Warning!"-meldingen som (hvertfall tidligere) kunne sees i tittelen til forskjellige screenshot-poster, og spørsmålet mitt er: Er det virkelig noen der ute som fortsatt bruker 56k-modem??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Adam Martinsen Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Ikke i Norge tor jeg og håper men evartfall i USA så er det en del folk som faktisk sitter med modem. Er nå da grunn til at de fleste laptoper har innebyged det sure modemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Sulebust Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Yepp !! Gammelt modem men helt grei backup for å komme på nettet dersom ADSL-leverandøren roter det til... og det skjer jo... -Bernt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Det er ikke alle steder i Norge som har ADSL enda... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Theodor Holland Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Det er ikke alle steder i Norge som har ADSL enda... For eksempel her Derfor henter jeg inn ADSL fra naboen 500 m unna, med to gigantiske wlan-antenner! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Eller sånn som her, betaler 500kr i måneden får 1mb linje! velkommen til utkant støkene! men bedre enn ingen ting! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Eller sånn som her' date=' betaler 500kr i måneden får 1mb linje! velkommen til utkant støkene! men bedre enn ingen ting! [/quote']Vet hvordan det er. Vi kunne bare få den dårligeste pakken til telenor her før, helt til det lokale kraftlaget bygde ut fiber. Nå har jeg 10 mbit, 2 lingers ip-telefon og 30 tv kanaler for 886,- mnd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Svarstad Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hvordan fungerer IP-telefon, beklager at jeg sporer av, men det er vel et forholdsvis kort spørsmål Har hørt at det kan oppleves som en mobiltelefon med dårlig dekning..? Forresten kjenner jeg ingen med modem lenger, så jeg lurte litt på det samme selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 IP-telefonen fungere greit den. Jeg merker egentlig ikke så mye forskjell. Vi hadde vel noen dager i forige uke der det var drifts problemer på den, og den ikke virket i det hele tatt, men ellers er det klar og fin lyd i den. Jeg har hørt samme ryktet som du har hørt også, men det er av folk som har IP-telefon på kobber linge (ADSL). Jeg har jo som sagt fiber, og det har jo en del høyere hastighet en kobber. Ellers er jeg egentlig mest skeptisk til at når alt går på samme kabel, så er det STL (synd, trist, leit) om den kabelen tar kvelden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Så lenge du ikke har noe kluss med internetet ditt (slik som her hvor vi ofte må restarte modet fordi internett bare forsvinner), så skal det ikke være noe problem med IP-telefoni. Hvis du har en relativ lav opplastingshastighet (noe som gjelder for de fleste som ikke har fiber) må du passe på at du ikke laster så mye at det går ut over telefonsamtalen. Her i huset krever IP telefonen ca. 50kbps opplasting. Ellers fungerer det helt fint og du kan ringe gratis til alle fastlinjer i hele europa og nordamerika Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Er vel ikke så mange lenger (men noen finnes det jo) som sitter med ur-gamle 28.8 og 56k-modem, husker selv tilbake - når jeg trålet x antall BBS'er med mitt lekre LASAT-modem (Lilla-lignende farge). Noen av BBS'ene hadde helt "RÅE" fly til FS95 (tror jeg det var), når man snublet over BBS'er som f.eks. Dasan BBS i Sandefjord - var lykken nærmest gjort.. he he.. ting har forandret seg ja! Kjenner dog noen som fortsatt sitter på ISDN-linjer, og nekter å installere ADSL - slik er livet. :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Ligger ikke vi (Norge) lysår bak andre land da? Syns hver svenske jeg møter sitter på fiberlinje jeg :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Vi ligger et godt stykke etter når det gjelder implementasjon av ny teknologi ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Ikke egentlig, Norge er av de få landene som ligger fremst når det kommer til bruk av web og e-mail i hverdagen. Sånn sett henger vi svært godt med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hjelper jo fint lite når vi sitter på 1 og 2 mbit, mens svenskene får 24mbit på ADSL 2+.. Her står det hva japanerne koser seg med, mens vi i vesten har en utvikling som går tregt steg for steg for at produsentene skal utnytte hvert stadie i utviklingen - år etter år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Ikke egentlig' date=' Norge er av de få landene som ligger fremst når det kommer til bruk av web og e-mail i hverdagen. Sånn sett henger vi svært godt med. [/quote']Men nå er jo ikke akkurat web og e-mail spesielt nye teknologier da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 I andre land er det det, her er det derimot gammelt nytt Jeg skjønte hva du mente, men greia er at det hjelper ikke med ny teknologi i utlandet når andre ikke engang bruker web og e-mail i det daglige selv i forretningsøyemed. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvor har du det fra at internett og epost er nytt i andre land? Synes det virker rart hvis epost og internett er så fantastisk utbredt i Norge i forhold til andre land, når vi tross alt har tregere og dyrere bredbånd enn de fleste andre land. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det er det jeg har fått fortalt av de som jobber der. Blant annet i Storbritannia er det mye mer vanlig med brevpost og ikke e-mail, de greier ikke å henge med blant annet i forlagsbransjen fordi de ikke er på nett. Og det er bre toppen av isfjellet, og det i Storbritannia. Dessuten, kvaliteten og prisen på båndbredde kommer helt an på konkurransen i markedet og tilbudene, ikke begrensning i teknologien. Telenor blant annet holder igjen istedenfor å pøse på med de har muligheter til å implementere, nettopp på grunn av blant annet konkurransemarkedet og fortjenesten de får av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Er ennå mange som presenterer produktspekteret sitt på nett, men har ingen nettbutikk med betalingsløsninger... Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ringt kredittkort-detaljer til UK og USA, etter å ha bestillt varer over e-mail... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.