Kai Dreyer Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 SasBraathens=ScanorWiderøe=Wideroe Lufttransport=Lufttransport SAS=Scandinavian hmm..visste ikke at de brukte Wideroe..har bare hørt med Ø.. BlaBlaBla!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 hehe..pirk pirk litt ironisk når jeg så det du hadde skrevet og leste signaturen din Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Synes Widerøe så ofte sier Widerøes... Er det riktig eller feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 De bruker det ja Anderas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 WIDEROE er faktisk helt riktig det! Ikke S, og ikke Ø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 I den hellige bok, står det kun et callsign under Qantas, og det er ja nettopp QANTAS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 men dere bruker med ø? vertfall som jeg har hørt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 ja? men hvilken lyd blir OE? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Cola = 334 skv Shamrock = Air lingus Virgin = Virgin Atlantic Speedbird = British Airways United = United Cactus = America West Victory: VFA-103 Ripper: VFA-11 Hørte også en på frekvensen til Nellis AFB TWR som var litt tøff. "Sweeper" gudene veit hva det var for noe. Så den altid like morsomme: "Pakistan 771" med VELDIG aksent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Egil Ursin Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Cola = 334 skvHørte også en på frekvensen til Nellis AFB TWR som var litt tøff. "Sweeper" gudene veit hva det var for noe. "Sweeper" er litt spesielt siden det både kan være en Navajo fra Blom og et kjøretøy, dvs kostebil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Helland Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 720 skv - Mixer Ellers; Viper, Maverick, Goose, Merlin, Coffey Boy, Ice... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Her kommer noen flere jeg synes er gode: Seagull Formation Limited = "Fatcat" Pacific International Airlines = "Road Runners" Ocean Wings Commuter Service = "Tuckernuck" Transaviaexport = "Transexport" (Litt uheldig med den kanskje?) BFS Berliner Spezial Flug GMBH = "Brandy" Disse er tatt fra en 7 år gammel DOC8585, så jeg vet ikke hvor mange, eller om noen er i bruk. Mvh Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Sten arne, sikker på at det var Sweeper? Og ikke sweep? Hvis det var Sweep fant jeg følgende: SWEEP F111 USAFE 'LN' / 'UH' SWEEP F18 USN VMFA122 SWEEP VARIOUS USN NAVY DARE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Det er nok Sweeper,PK. Jeg har hørt den selv på F-16. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 I hvilket land har du hørt det Kim? SWEEPER tilhører Blom Geomatics AS, Norway Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 KAn godt være den var Amerikansk,det vet jeg ikke,men at jeg hørte SWEEPER,det kan jeg banne på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Og du er 100% sikker på at det var en F16? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jess,hørte den på scanneren på Kjevik for en stund siden.Og den tok lowpass og rolls over plassen. Og det var en F-16. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 NLA; "Helidoc" ! :grin: Politiet; "Helifalcon" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Sweeper 01. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hmm...kan det ha vært noe som ligner VELDIG i tilfelle? Jeg bare er så sikker på at det var SWEEPER. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Bluescan har alltid vært min favoritt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Floor Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Strålende, her lærte jeg bare nye callsigns nesten. Det er ikke dumt å kunne det altså. Særlig om man vet litt hvilke fly de forskjellige selskapene benytter. Bare å fortsette Brukte ikke BA, når de fløy Concorde, SPEEDBIRD CONCORDE? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Petter Elven Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Strålende' date=' her lærte jeg bare nye callsigns nesten. Det er ikke dumt å kunne det altså. Særlig om man vet litt hvilke fly de forskjellige selskapene benytter. Bare å fortsette Brukte ikke BA, når de fløy Concorde, SPEEDBIRD CONCORDE? [/quote'] Martin, dem brukte stort sett begge to dem Min favoritter: Scanair: "Sunjet/Viking" Braathens SAFE: "Braathens" Aeroflot: "Aeroflot" :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.