Stian Haabeth Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Ja på sist Sola airshow hadde NAX en sinnsykt kul oppvisning. Et av høydepunktene på hele showet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Koppen Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Jeg synes at ordbruken her inne ikke er bra.Voksne ja sier voksne når dem er 15-16 år og. Det som er negativt burde tas opp med dem det gjelder på pm.Gjelder også medlemmer av ofkl.Dette forumet er vel til for vårt eget beste,og diskutere ting og tang vi lurer på og har opplevd.Vet det er mange som ikke gidder å skrive noe her inne pga munnhuggeri.Synes at alle burde ha det i bakhodet. Vi har vel samme inntresse alle sammen regner jeg med, og det er fly og flysimulatorer. HAPPY FLYING ALLE SAMMEN Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Der var tråden splittet gitt.. *Bump* Sticky? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav M. Rønningen Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Ser at en 737 skal være med på flyprogrammet ......blir dette Norwegian . link . http://www.solaairshow.no/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=14 Tror ikke det blir Norwegian denne gang' date=' nei. SASBraathens stiller visst med 737-600 oppvisning på Sola flyshow. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hvor har du det fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Sivertsen Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Prøv en F-16 Simulator ... Luftforsvarets skolesenter Kjevik (LSK) kommer med en flott F-16 simulator som publikum kan få prøve. Dette er en gjentagelse av suksessen fra flystevnet i 2004. Dette er et populært tiltak fra Forsvaret og det blir fort lange køer av folk som vil forsøke seg som jagerflyger. Forsvarsnett har en liten reportasje fra oktober 2006 da simulatoren var på Autofilmessa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Prøv en F-16 Simulator ... Luftforsvarets skolesenter Kjevik (LSK) kommer med en flott F-16 simulator som publikum kan få prøve. Dette er en gjentagelse av suksessen fra flystevnet i 2004. Er det den samme greia som pleier å være på Kjeller? I såfall er det jo rimelig kjipe saker, bare throttle og joystick som fungerer, resten må man be karen som står ved siden av om å gjøre...ble fort litt tungvint å skulle lande når jeg måtte be fyrn som stod ved siden av om å ta ut hjulene, sette på speed brake osv., men sånne tilbud slår vel sikkert an hos folk som ikke er så altfor opptatte av fly. For min del kunne det godt ha vært helt tomt på bakken, bare det skjedde mye spennende i lufta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav M. Rønningen Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hvor har du det fra? Det ønsker jeg ikke å utdype, men kilden burde være godt informert. Uansett, en 737 i lowpass med et noe 'heftig' opptrekk er jo ikke av det mest spektakulære innslaget på et flystevne. Det er mange andre luftbårne aktiviteter som slår det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Forrige Sola Air Show stod jeg i kø til jeg så det var Falcon 4 på simm'en og en mindre detaljert og mye mindre forseggjort F-16 versjon av Rune-cockpit typen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hvor har du det fra? Det ønsker jeg ikke å utdype' date=' men kilden burde være godt informert. Uansett, en 737 i lowpass med et noe 'heftig' opptrekk er jo ikke av det mest spektakulære innslaget på et flystevne. Det er mange andre luftbårne aktiviteter som slår det! [/quote'] You just wait and see. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav M. Rønningen Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Hvor har du det fra? Det ønsker jeg ikke å utdype' date=' men kilden burde være godt informert. Uansett, en 737 i lowpass med et noe 'heftig' opptrekk er jo ikke av det mest spektakulære innslaget på et flystevne. Det er mange andre luftbårne aktiviteter som slår det! [/quote'] You just wait and see. Jeg har vært på så mange flystevner i løpet av et langt liv at uansett hvilke farger en 737 har så vil den aldri klare å imponere meg med mindre den tok et par Tex Johnsons. :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michelle Sandra Aitken Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Forrige Sola Air Show stod jeg i kø til jeg så det var Falcon 4 på simm'en og en mindre detaljert og mye mindre forseggjort F-16 versjon av Rune-cockpit typen Aner ikke hvordan simmen var i 2004 (jobbet på stevnet), men vet om flere flyfolk som synes det var kjekt. Det var vel samme simmen forsvaret hadde med seg på Starmoen, om jeg ikke husker feil, og der var den i hvert fall populær Olav: 737 kan ikke imponere? Norwegian imponerte nå en del av oss sist - du må være en vanskelig publikummer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav M. Rønningen Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Forrige Sola Air Show stod jeg i kø til jeg så det var Falcon 4 på simm'en og en mindre detaljert og mye mindre forseggjort F-16 versjon av Rune-cockpit typen Aner ikke hvordan simmen var i 2004 (jobbet på stevnet)' date=' men vet om flere flyfolk som synes det var kjekt. Det var vel samme simmen forsvaret hadde med seg på Starmoen, om jeg ikke husker feil, og der var den i hvert fall populær Olav: 737 kan ikke imponere? Norwegian imponerte nå en del av oss sist - du må være en vanskelig publikummer [/quote'] Ikke misforstå, Michelle, jeg er rimelig entusiastisk hva alt flygende angår og hva flystevnene på Sola angår så har disse vært top notch hver gang. Første gang jeg så en 737 oppvisning på flystevne var på Sola for m a n g e år siden og da mener jeg å huske at en av daværende Braathens SAFE sine 737-200 maskiner stod for den delen. Mener også å huske at den etter oppvisning rygget på runwayen, til stor begeistring fra publikum. Men uansett hvordan man snur og vender på det så er det jo en del begrensninger for hvor mange krumspring man kan gjøre med et passasjerfly, ihvertfall hvis man skal holde seg innenfor gitte rammer. Jeg gleder meg til flystevnet og 737 oppvisningen som en liten unge, jeg. Men om jeg kommer til å gå derfra med oppfatningen om at en 737 ble stevnets høydepunkt er vel heller høyst usikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M E Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Vi skal ikke møtes alle vi flysimmere som skal innom da en gang i løpet av helgen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Matz Warland Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg er der fra åpning til stenging, så kan regne med meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Johannessen Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Eg e me Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Kan forresten nevne at progammet er oppdatert... Flyprogram pr. 10.05.2007. 6xF5-E "Patrouille Suisse" 4xZlin 42 3xF-5 Freedom fighter "Eye of the Tiger" 3xDC3 2xF-16, RNoAF 2xHawker Hunter 2xSaab Safir Aero L29 Dolphin Army Cub Auster Bleriot XI Boeing 737 C130 Hercules Catalina PBY 5A Cessna L-19 Birddog Cornell Extra 230 Extra 300 (*) Grumman G164 m/Wingwalking Harvard JAS39 Gripen Modellfly Mikrofly P51 Mustang Pitts PYTHON Rans S9 Chaos Saab Tunnan Tiger Moth Tummelisa Vampire Westland SeaKing YAK 52 * er ikke bekreftet Statisk flyutstilling Alouette II BF109 Messerschmitt Cessna Caravan Cirrus SR22T CF-104 Starfighter DO228 DO328 Dominie EF-Typhoon F4 F5 F84 Thunderjet F86F Sabre F86K Sabre Hawk JAS39 Gripen KC-135 (*) Lynx Mikrofly Nimrod RF84 Thunderflash S92 Sjøfly Småfly SAAB 340 SAAB MFI15-200A T33A T-bird Tornado UH1B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michelle Sandra Aitken Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Men om jeg kommer til å gå derfra med oppfatningen om at en 737 ble stevnets høydepunkt er vel heller høyst usikkert. Det skjer nok ikke i år nei Gleder meg som en unge til å se Catalina på Sola, selv om de er ganske kjedelige i lufta Er for øvrig på stevnet begge dagene, førstehjelpsteltet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Er faktisk litt skuffet over deltakerlisten på Sola Airshow. Siden dette skulle være så sinnsykt bra sysn jeg toppen av kaken mangler som feks. Red Arrows eller noe i den duren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Patrouille Suisse er jo bra da, riktignok ikke helt i samme klasse som Red Arrows, men fortsatt bedre enn det meste annet man kan få med seg her i landet. Men jeg er litt enig med deg, jeg savner "det lille ekstra" jeg også. Er litt redd for at det kanskje blir litt typisk norsk, hvilket betyr fem-seks timer med Birddog, modellfly og Dakota, og så et lite innslag med interessante maskiner helt på tampen av dagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Michelle; Catalinaen gjør kanskje ikke noe spennende i lufta, men en catalina i lufta er i seg selv et interessant syn =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Nå vet jeg ikke hvorvidt han har rukket å få satt sammen et bra program med den, men Pitts Python som står på programmet er ganske enkelt rå når det gjelder ytelser. Er sikkert verdt å få med seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav M. Rønningen Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Men om jeg kommer til å gå derfra med oppfatningen om at en 737 ble stevnets høydepunkt er vel heller høyst usikkert. Det skjer nok ikke i år nei Gleder meg som en unge til å se Catalina på Sola' date=' selv om de er ganske kjedelige i lufta Er for øvrig på stevnet begge dagene, førstehjelpsteltet [/quote'] Jeg gleder meg virkelig til dette, det er et enormt spennende program. Så en Catalina i luften på Sola for mange år siden og det er i sannhet a sight to behold. For ikke å snakke om lyden........ Kanskje vi snakkes i førstehjelpsteltet. Håper imidlertid at jeg går dit inn for egen maskin og ikke blir bragt inn ferdig dånt etter overdoser av flygende innretninger.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Sulebust Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Catalinaen er nok det jeg gleder meg mest til å se. Onkelen min fløy med Catalina i 333 skvadronen fra Woodhaven i Skottland under krigen og jeg har alltid hatt lyst til å se en live. Dette blir bra ! -Bernt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michelle Sandra Aitken Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Helt enig Andreas Jeg tror det blir et godt program, bedre enn 2004. Nå har vi display team, vi har Zlin'ene fra Tyskland, Mustang, Catalina, Gripen og en Pitts. Det kan av og til bli lite variasjon i de norske innslagene, men veteranfly vokser ikke på trær Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Catalinaen er nok det jeg gleder meg mest til å se.Onkelen min fløy med Catalina i 333 skvadronen fra Woodhaven i Skottland under krigen og jeg har alltid hatt lyst til å se en live. Dette blir bra ! -Bernt Stilig slektskap! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Meldingen din mottat og lest Michelle. Jeg forstår godt det du sier, men mangler liksom det lille ekstra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Tickets i boks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Vil programmet være likt lørdag og søndag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Snøft. Ingen Sola til mig. Danish Air Transport flyver derop, men fra Aarhus Lufthavn som ligger 30 km fra selve Aarhus by. Dertil kommer, at jeg bor på Sjælland, og det ta'r lige 2½ time at komme til Aarhus med tog. Så jeg ta'r til Aalborg Airshow istedet. Stort set det samme program som på Sola. Så ikke noget nyt der. Dog kommer hverken JAS eller EuroFighter Typhoon, men de kommer så til Roskilde Airshow i august, hvor jeg også skal ud. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.