Gå til innhold

Lage film: Simulere flykrasj i FS..


Kim Ruben Fjeldstad

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Kom på en idè etter å ha sett en dokumentar på TVn om Luftambulansen.

 

Kom på idèn om at man på multiplayeren simulerer en flyulykke med en Dash 8 eller en Boeing 737, som nødlander i fjellene i Nord-Norge eller på Vestlandet. Så med hjelp av Sea King, Bell 412, Luftambulansen og evt Lynx kommer til unsetning..

 

Tenker det starter med en vanlig rutinetur for det flyet som evt nødlander..så mister ATCn radiokontakt med flyet, så slår ATC katastrofealarmen, så rykker Sea King, Luftambulansen og Bell 412 ut.

Der det ser styggere ut enn det egentlig er...

 

Høres dette spennende ut?

 

Trenger i hvertfall 10-20 piloter, 1-2 ATCer, og noen som evt kan ta dette opp med fraps(Siden min maskin lagger noe sinnsykt med fraps), å evt en som kan sitte på "redningssentralen" på sola som får inn dette, å slår alarm.

 

Hvis dette høre spennende ut så gi beskjed, vil ha flest mulig med på dette..hadde vært spennende, kan ta si tid dette her, men kan bli artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at radiokontakten ikke brukes som indikasjon på at noe er galt. Mister man radiokontakten og man legger merke til det med en gang så må man jo sitte med senderknappen inne...

 

La evt det hele skje i et område der frekvensskifte er naturlig for å få det med radiokontakt til å virke troverdig.

 

Hva med at man mister radarkontakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at radiokontakten ikke brukes som indikasjon på at noe er galt. Mister man radiokontakten og man legger merke til det med en gang så må man jo sitte med senderknappen inne...

 

La evt det hele skje i et område der frekvensskifte er naturlig for å få det med radiokontakt til å virke troverdig.

 

Hva med at man mister radarkontakt?

 

Jada høres bra ut! Er åpen for idèèr!

 

En idè kunne jo vært at piloten rapportere problemer før han ble sendt over til et annet luftrom, å i det han skulle kontakte neste sektor så forsvinner flyet fra radaren? Er jo det som høres mest logisk ut!

Slik er det nå til de siste som har meldt sin interesse:

 

Per Kristian Jensen og Karl Mathias Moberg er ATCer

Jeg kommer inn for å fly EC-135 selv..

Thomas Lorentzen du flyr EC-135?

Stian Isaksen du flyr SeaKing?

Marius Arnesen Høiseth du flyr Bell 412?

Håvard L Hovde kan du fly Bell 412?

Agnor Bertheussen kan du fly Sea King?

Marcus Egenberg da flyr du en Piper eller en Cessna som driver flysøk?

Eirik Vole Rye kan du fly en EC-135?

 

Gi meg svar på om dere kan fly disse jeg har lagt ut, men vi vil ha flere inn som kan fly EC-135, Sea King og Bell 412

 

Trenger minst 5 til.

 

Håper å få flere inn!

 

Send PM eller kontakt meg på MSN hvis det er sp.mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det bør være mer eller mindre laggfritt da. Dessuten så tror jeg det er lite sannsynlig at det blir sendt 3 NLA helikoptre til et sted.

 

Ja du har rett der, men er det et stor omfang så kommer det helikoptre fra nær og fjern!

Det kan både jeg og Thomas Lorentzen skrive under på som begge jobber i Ambulansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen F16 som skal være med? ""

Er ikke så glad i fly helikopter. Noen andre fly som er mulige å fly?

 

Tror ikke det skal være noen F-16 med nei, muligens kan være at et par F-16 flyene flyr over området.

 

F16 skal ikke krasje den skal fly over området. Ikke spørr meg hvorfor. Har bare lyst å være med, men ikke fly helikopter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det bør være mer eller mindre laggfritt da. Dessuten så tror jeg det er lite sannsynlig at det blir sendt 3 NLA helikoptre til et sted.

 

Ja du har rett der, men er det et stor omfang så kommer det helikoptre fra nær og fjern!

Det kan både jeg og Thomas Lorentzen skrive under på som begge jobber i Ambulansen.

 

Thomas jobber i SGS han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...