Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hei alle sammen! Kom på en idè etter å ha sett en dokumentar på TVn om Luftambulansen. Kom på idèn om at man på multiplayeren simulerer en flyulykke med en Dash 8 eller en Boeing 737, som nødlander i fjellene i Nord-Norge eller på Vestlandet. Så med hjelp av Sea King, Bell 412, Luftambulansen og evt Lynx kommer til unsetning.. Tenker det starter med en vanlig rutinetur for det flyet som evt nødlander..så mister ATCn radiokontakt med flyet, så slår ATC katastrofealarmen, så rykker Sea King, Luftambulansen og Bell 412 ut. Der det ser styggere ut enn det egentlig er... Høres dette spennende ut? Trenger i hvertfall 10-20 piloter, 1-2 ATCer, og noen som evt kan ta dette opp med fraps(Siden min maskin lagger noe sinnsykt med fraps), å evt en som kan sitte på "redningssentralen" på sola som får inn dette, å slår alarm. Hvis dette høre spennende ut så gi beskjed, vil ha flest mulig med på dette..hadde vært spennende, kan ta si tid dette her, men kan bli artig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Det hørrtes sinnsykt kult ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Bare si ifra så stiller jeg opp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Damgaard Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Send en PM, og jeg er med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Vole Rye Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hørtes megakult ut, jeg er gjerne med hvis jeg har FS tilgjengelig når det skjer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 skikkelig stilig idè Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard .L. Hovde Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Fett! jeg kan godt bli med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Isaksen Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 blir gjerne med jeg også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Fyrer opp EC135'en jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg kunne tengt meg Dash, men snakket med deg på msn Kim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Flott at folk er interessert! Dette skal det bli av, da har jeg snart de pilotene som trenges, da kan man begynne straks å planlegge dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 God ide, Kim Ruben. Jeg kan også hive meg med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg kan fly jagerfly og lete med det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Foreslår at radiokontakten ikke brukes som indikasjon på at noe er galt. Mister man radiokontakten og man legger merke til det med en gang så må man jo sitte med senderknappen inne... La evt det hele skje i et område der frekvensskifte er naturlig for å få det med radiokontakt til å virke troverdig. Hva med at man mister radarkontakt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Kan stille som ATC jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Isaksen Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg kunne tenkt meg å fly Dash eller Seaking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M E Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Okei...ser ut så det meste er tatt Jeg kan fly en Piper som avisen har leid inn og ta bilder ovenfra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hvis dere spør pent,kan dere jo kanskje spørre "Arkitekt"(aka Adrian Musto) om han kan redigere klippene? Hvis dere lurer på hvem Arkitekt er så gå på YouTube og søk på Navnet hans,legg spesiellt merke til filmen (Flightclub) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Vole Rye Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 ... eller Ola Haldor Voll på dette forumet, han er jo dritflink med sånt han også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Foreslår at radiokontakten ikke brukes som indikasjon på at noe er galt. Mister man radiokontakten og man legger merke til det med en gang så må man jo sitte med senderknappen inne... La evt det hele skje i et område der frekvensskifte er naturlig for å få det med radiokontakt til å virke troverdig. Hva med at man mister radarkontakt? Jada høres bra ut! Er åpen for idèèr! En idè kunne jo vært at piloten rapportere problemer før han ble sendt over til et annet luftrom, å i det han skulle kontakte neste sektor så forsvinner flyet fra radaren? Er jo det som høres mest logisk ut! Slik er det nå til de siste som har meldt sin interesse: Per Kristian Jensen og Karl Mathias Moberg er ATCer Jeg kommer inn for å fly EC-135 selv.. Thomas Lorentzen du flyr EC-135? Stian Isaksen du flyr SeaKing? Marius Arnesen Høiseth du flyr Bell 412? Håvard L Hovde kan du fly Bell 412? Agnor Bertheussen kan du fly Sea King? Marcus Egenberg da flyr du en Piper eller en Cessna som driver flysøk? Eirik Vole Rye kan du fly en EC-135? Gi meg svar på om dere kan fly disse jeg har lagt ut, men vi vil ha flere inn som kan fly EC-135, Sea King og Bell 412 Trenger minst 5 til. Håper å få flere inn! Send PM eller kontakt meg på MSN hvis det er sp.mål! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Ingen F16 som skal være med? Er ikke så glad i fly helikopter. Noen andre fly som er mulige å fly? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Ingen F16 som skal være med? Er ikke så glad i fly helikopter. Noen andre fly som er mulige å fly? Tror ikke det skal være noen F-16 med nei, muligens kan være at et par F-16 flyene flyr over området. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Husk at det bør være mer eller mindre laggfritt da. Dessuten så tror jeg det er lite sannsynlig at det blir sendt 3 NLA helikoptre til et sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Husk at det bør være mer eller mindre laggfritt da. Dessuten så tror jeg det er lite sannsynlig at det blir sendt 3 NLA helikoptre til et sted. Ja du har rett der, men er det et stor omfang så kommer det helikoptre fra nær og fjern! Det kan både jeg og Thomas Lorentzen skrive under på som begge jobber i Ambulansen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Ingen F16 som skal være med? Er ikke så glad i fly helikopter. Noen andre fly som er mulige å fly? Tror ikke det skal være noen F-16 med nei, muligens kan være at et par F-16 flyene flyr over området. F16 skal ikke krasje den skal fly over området. Ikke spørr meg hvorfor. Har bare lyst å være med, men ikke fly helikopter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arvid E. Sørensen Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 jæmla bra ide! Hvorfor er det ingen som har tenkt på dette før?? Stiller gjærne opp som atc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Dersom dere er åpne for F-16 som flyr over kan jeg gjerne stille, men jeg er borte helt til torsdag/fredag, så jeg går ut fra at dere er ferdige alt da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Husk at det bør være mer eller mindre laggfritt da. Dessuten så tror jeg det er lite sannsynlig at det blir sendt 3 NLA helikoptre til et sted. Ja du har rett der, men er det et stor omfang så kommer det helikoptre fra nær og fjern! Det kan både jeg og Thomas Lorentzen skrive under på som begge jobber i Ambulansen. Thomas jobber i SGS han. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 SGS? Thomas jobber i Servisair han, men håpet er jo Ambulanse engang soon! BTW: Ved ulykken på Valdres der 2 ungdommer omkom scramblet AMK Ål, Dombås og Lørenskog med både 135 og 145.. altså 4stk på samme hendelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.