Gå til innhold

Flykalenderen.


Olaf Ghanizadeh

Anbefalte innlegg

Mange har sikkert lurt på hva som har skjedd med denne? Saken er at da jeg var i kontakt med trykkeriet hadde de ikke mulighet til å trykke før i mars/april. Så det jeg tenker er at vi setter opp en webside hvor fotografer kan laste opp bilder de har tatt i f.eks Januar. Deretter blir det valgt ut et par folk som ikke er med på fs.no som filtrer bort de som ikke er aktuelle. Slik at vi står igjen med rundt 20 pr. måned. Deretter stemmes det over disse.

 

Er det rimelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer med et innspill.

 

Personlig mener jeg det er "best" (min egen mening som sagt) å ikke få se de aktuelle kandidatene på forhånd. Ellers trenger jeg ingen kalender - da kan jeg bare ta en annen kalender og skrive ut bilder på skriveren min jeg klistrer oppå blindeforeningens eller en annen organisasjons kalender...

 

Det blir som å se alle Flynytt-artikler før bladet kommer ut... Da hadde ikke jeg betalt for å få bladet tilsendt, og trolig heller ikke kjøpt det i Narvesen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser alle bildene, og som Andreas sier her så er ikke det noe aktuelt, da "overraskelsen" for hver måned man blar om i kalenderen er litt av meningen. For meg også ""

 

Mitt forslag:

 

Vi velger en kandidat som stiller villig opp til å være "screener", og alle bilder fra forskjellige fotografer blir sendt til denne personen.

Han vet hva som er bra bilder, og kan evt. hjelpe fotografer med å redigere bildene så de blir optimale (som riktig crop og level så man ikke blir svimmel hver gang man ser på kalenderen).

Når 12 bilder er utvalgte, så sender han disse til Olaf som da har de klare til trykkeriet etter avtale, ferdig redigert til korrekt størrelse o.l. fra vår dyktige "screener".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<dagenstale>

Først vi jeg bare si en ting. Njål? Hva er det du har imot meg? Fra ditt første innlegg har du kommet med surt oppgulp mot meg. På hvilket grunnlag kan du kalle meg kapitalist? Åja. Fordi jeg ville selge to uåpnede FSX til butikkpris? Er det så urimelig? Skjerp deg eller stikk. Det er folk som deg som gjør at forumet blir mindre hyggelig å være på.

</dagenstale>

 

Over til det Stian sa. Jeg tror det er en dårlig løsning, Stian. Da mister vi jo muligheten til å ha med deres blider. De kan ji ikke sitte sammen å bestemme om sine bilder skal være med. Det blir ikke riktig. Det er tross alt de som leverer forumets beste bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med om bare deres bilder kommer med? Så lenge det er et variert utvalg av gode bilder med topp kvalitet, spiller det ingen rolle hvilken fotograf som leverer bildene.

 

Dette er ikke prosjektet for å få med mest mulig bidrag av alle forskjellige fotografer, for da er jeg redd at det kommer til å bli endel bilder som ikke er akseptable, og ingen vil da ha kalenderen evt. året senere.

 

Så får heller de som ikke har kunnskapen på plass til å kunne bidra denne gangen (og det inkluderer meg "" ), heller øve og få konstruktiv kritikk her på forumet til å kanskje klare å bidra til neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...