Gå til innhold

Oppdatering av forumet på gang


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Jeg hadde egentlig tenkt å oppdatere forumet tidlig på dagen i dag, men jeg deler server med noen som dusjer på fornebu hver morgen, og dette gjorde at oppdateringen av forumet (og filregisteret) gikk i vasken siden maskinene ble noe overbelastet.

Så til det jeg skulle fram til:

Jeg kommer altså til å oppdatere dette forumet med ny programversjon i løpet av kvelden/natten eller i morgen tidlig. Dette vil føre til at forumet vil være stengt i noen timer når jeg starter konverteringen. Forumet kommer også til å virke tregt i et døgn eller så etter konvertering siden programmet virker på en annen måte ved at det casher et vist anntall av de sist leste sidene. Når vi starter er denne cashen tom, men det vil altså bedre seg etter hvert.

Hva er så nytt?

  • Det vil nå bli mulig å sende Private Beskjeder. Dette vil si at man kan poste et innlegg til et medlem i forumet uten at det blir synlig for andre. Jeg håper dette gjør at vi slipper mer offentlig skitkasting....
  • Det vil bli mulig å gi hverandre karakter. Dette er frivillig, og den som ikke vil bli ratet kan reservere seg mot dette. Dette fungerer også slik denne ratingen bare vil vises for de med høyest score. Jeg er litt usikker om vi behøver dette, men vi kan jo gjøre et forsøk og se hvordan det går...
  • Det kommer "hurtigtaster" for iconer og UBB Kode slik at man enklere kan legge slike ting inn i sine innlegg.
  • Hele forumet er nå oversatt til norsk.
  • I tillegg er det en mengde forbedringer "under panseret" som skal føre til at mulighetene for feil blir mindre og at vedlikeholdet vil bli enklere.

Da er det bare å vente og se når jeg legger dette ut [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

------------------

Dag Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første feil er at mailmodulen krasjer på serverkonfigurasjonen her. Dette medfører at jeg har koblet ut alt som har med mail å gjøre til jeg finner en løsning på problemet.

Det vi går glipp av inntill dette er ordnet er diverse varsling i mail, tapte passord, tips en venn osv. Vi får bare leve med dette inntill jeg får svar på feilmeldingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæskendet må jeg si , det ble en liten ansiktløft her ja, jeg liker den muligheten at du kan sende private meldinger til andre, vel når du har fått fikset server problemet da.

Hei Are funker stikka ? hmmmm det var ett par nye knapper under har ja , håper dette blir rett når jeg skal poste [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

vel får vente litt med UBB kodene ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Jordal:

Siden du har oversatt alt saa bra til Norsk ser det litt merkelig ut med 'Svar med Quote'. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Hva med 'Svar med sitat' eller noe slikt?

Dette er noe jeg også satt og tenkt på, men jeg kom ikke på noen bra oversetting. Hva blir egentlig den riktige oversettelsen av dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LYSPÆRENE - Jeg har fått mail fra noen som har problemer med lyspærene. Problemet er at alle lysene er "på", eller at de ikke oppdateres mellom hvert besøk.

I denne nye versjonen fungerer ting litt annerledes enn tidligere, og dette kommer av at man mange ganger opplevde at lysene sluknet i den gamle versjonen før man hadde fått lest gjennom alt som er nytt.

I denne versjonen oppdateres bare cookie-filen din (den som styrer lyspærene) om du har stengt browseren mellom hvert besøk, eller at du har logget deg ut og inn igjen. Kanskje litt tungvindt, men nå funker det i det minste skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra opplegg. Eneste jeg lurer på er om det er mulig å sette 'hurtigvalg menyene' på oversiden av svarefeltet, slik at orginalpost og svarpost kommer nærmere hverandre. Nå er masse scrolling nødvendig for å få lest orginal samtidig med å skrive svar.

Forutsatt at alle andre er enige da... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Mvh

Karl R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei DAG

Dette er dritt bra, heilt super dupert dette likker eg [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

God påske til deg Dag og alle andre Flightsimmere der ute i inn og utland [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

LN-AGS

PS! Husk IRC-kanalen for oss Simmere #Fsnorway som du kan logga deg inn på fks denne serveren: irc.hitos.no Me Snakkes Folks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg. Her er jeg borte en dag, og så har dere ommøblert hele kåken når jeg kommer tilbake! [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Veldig stilig dette med hurtigvalg av smilies og UBB!

Nei, så koselig... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Ha ha! 'Ta det bare med ro...', får man beskjed om når man poster. Veldig bra! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

[ 09-04-2001: Endret av: Bjørn Olav Henjum ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Private Beskjeder - Siden mailfunksjonenen ennå ikke fungerer vil dere ikke få melding om noen sender dere en Privat Beskjed. Inntill dette er fikset bør dere ta en titt innom "min profil" i menyen øverst på siden og sjekke om det ligger noen meldinger og venter på dere.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Dag Johansen:

Dette er noe jeg også satt og tenkt på, men jeg kom ikke på noen bra oversetting. Hva blir egentlig den riktige oversettelsen av dette

Substantivet quote betyr anførselstegn, mens verbet quote betyr å sitere. Quotation er sitat, så "Svar med quote" kunne vel oversettes med "Svar med sitat".

Forøvrig er flightsim.no blitt kjempebra. Godt jobba, Dag [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Artige småkommentarer rundt om... jeg ville teste mulighetene med private beskjeder med å sende en til meg selv. Kommentar: Du forsøker å sende en privat beskjed til deg selv. Det virker ikke særlig smart og er derfor ikke mulig [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

[ 09-04-2001: Endret av: Ole-Jørgen Søberg ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan Big Brother (les: moderator/administrator) [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] se hvem hver enkelt stemmer på, og hvilken score man gir? Er fortsatt litt usikker på om rating-opplegget er bare positivt men, det finner vi helt sikkert tidsnok ut av!

Ang. hurtigvalg av smiley: Mer praktisk hadde vel vært om smiley plasserte seg der hvor markøren står i teksten, og ikke i slutten av teksten, eller?

Men ellers, alt er nydelig!

[ 09-04-2001: Endret av: Anders Presterud ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Kan Big Brother (les: moderator/administrator) [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] se hvem hver enkelt stemmer på, og hvilken score man gir?

Hverken jeg eller andre kan se hvem som har gitt stemmer til en enkelt person. Du kan selv se hvem du har gitt stemme til, og om jeg hadde hatt noe glede av det kunne jeg jo logget meg på som en av dere og sett det den veien. Men som sagt - dette logges ikke på noen måte slik at jeg kan se noe "sammendrag" av dette.

Når vi først er inne på dette kan jeg jo nevne at dette nå er satt opp slik at stjernene bare vises for dem med høyest score. Dette er gjort for å unngå "mobbing" av enkeltpersoner, men om det kommer et ønske om det kan jeg åpne for å vise ratingen for dem med lavere karakter også

quote:

Ang. hurtigvalg av smiley: Mer praktisk hadde vel vært om smiley plasserte seg der hvor markøren står i teksten, og ikke i slutten av teksten, eller?

Du har rett. Jeg skriver det på blokken og forsøker å ta en titt på det.

[ 17-04-2001: Endret av: Dag Johansen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Dag Johansen:

Første feil er at mailmodulen krasjer på serverkonfigurasjonen her. Dette medfører at jeg har koblet ut alt som har med mail å gjøre til jeg finner en løsning på problemet.

Det vi går glipp av inntill dette er ordnet er diverse varsling i mail, tapte passord, tips en venn osv. Vi får bare leve med dette inntill jeg får svar på feilmeldingene.

Etter mailing til Nextra og Infopop uten å få noe hjelp til problemet satte jeg meg ned for å i det minste å ha gjort ett forsøk. Det viste seg at en kanne kaffe, noen timer i fred og ro samt en halv pakke sigaretter var det som skulle til. Mailfunksjonene er nå satt i gang slik at dere vil få de mailene dere forventer fra forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...