Dag Johansen Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 I dag blir det nye fly å se mange steder i norge; Når det første flyet i Postens eget flyfraktnett tar av søndag kveld, markerer det den største omleggingen i distribusjonsnettet noen gang. Flyfraktnettet består av åtte postfly fra West Air som går til ti flyplasser. Sammen med nye tidstabeller og nytt lastebærersystem er dette starten på ny transportepoke i Posten. Les mer hos Posten Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Heey, noen som blir med og spotter til helga eller? Siter
Dag Johansen Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Skrevet 29. oktober 2006 Og det glemte jeg - En DVD film med West Air finnes i shoppen. Siter
Per Johansen Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Og dette er flytypen som skal brukes [image]http://web3.aftenbladet.no/multimedia/archive/00131/ATP14_JPG_131642i.jpg[/image] Siter
Matz Warland Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Det er det mystiske flyet vi ser på flykurset hver mandag/torsdags kveld Siter
Gjest Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Sto en gjeng på ENGM i går (Lørdag)3 eller 4 saab og en RJ-85 med Posten emblem på. Sto ved GA term. Siter
Thor-Håkon Dallavara Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg skal faktisk handle det dær flyet på tirsdag... å i minst 3 år fremmover... Det stemmer at de skal bruke BAe ATP, men i løpet av 2007 vil de få CRJ også... Siter
Lars B. Frostad Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 WOW, både RJ85 og CRJ - høres jo nesten litt "råflott" ut (kun for å frakte "post" i, mener jeg..) Har en mistanke om at det vil dukke opp noen fine *real* bilder av disse maskinene etterhvert ja.. Siter
Fredrik J Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Sikker på at de ikke sender ATPene sine til Norge og bruker nye fly til charter o.l. I såfall får vi vel bare se dem i Norge hvis en ATP bryter sammen eller er på vedlikehold. Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 WOW, både RJ85 og CRJ - høres jo nesten litt "råflott" ut (kun for å frakte "post" i, mener jeg..) Har en mistanke om at det vil dukke opp noen fine *real* bilder av disse maskinene etterhvert ja.. RJ85 og CRJ'n skal gå Oslo-Tromsø-Svalbard. RJ85 brukes til CRJ er ferdig konvertert i Canada (trur det var der den sku gjøre det). Siter
Stian Lingås Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Heey, noen som blir med og spotter til helga eller? Tja.. Det er ikke umulig=p Vet du når den kommer til ENVA, Gert (Eller noen andre)? =) Siter
Cato Støle Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Det er en BAE146. Saaben skal stasjoneres på evenes, hvor den flyr på ukedagene. 146en flyr innom evenes på søndagene. Siter
Toril Madsen Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 syntes nesten dette høres for godt ut, skulle tro det blir dyrere å ha eget enn å få andre som likevel skal fly den distansen til å ta med seg posten. Jeg kan tenke meg at dette ikke blir en løsning som varer så mange år. Siter
asgeir westgård Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 WOW, både RJ85 og CRJ - høres jo nesten litt "råflott" ut (kun for å frakte "post" i, mener jeg..) Har en mistanke om at det vil dukke opp noen fine *real* bilder av disse maskinene etterhvert ja.. kunne ha blitt det i dag.. hehe.. tenkte jeg skulle knipse de når jeg var på osl-runden min i dag, men står så mye utstyr på innsiden av gjerdet, så fikk ikke no godt skudd der.. Men men, real-bilder av de kommer garantert i løpet av kort tid, enten fra meg eller noen andre.. Jeg er jo der oppe med nikon`n rimelig ofte så... Siter
Håvard .L. Hovde Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Tøft! med en gang det kommer noen bilder må noen begynne og lage painter Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Heey, noen som blir med og spotter til helga eller? Jeg har både tid og mulighet - mangler bare å få den sårt ønska lønninga nå, så blir det nok tur til ENGM. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Ola Haldor: Disse gutta bor i Trøndelag Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg er trønder selv, med mulighet til å ta turen oppover. Skal dog en del mer til enn bare spotting. Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg kan bli med å spotte i helga jeg! Siter
Cato Støle Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 SWE236 BAe146-200 lander på Evenes om 20 minutter: Routings West Air Sweden / From 06-10-29 06-10-19 / 16.00 Norweigan Post All times UTC (Winter +1 hour) Mail Monday - Friday Flight/Callsign Days of op Dep Time Arr Time Code Blocktime Remark PT40S 12345.. OSL 18:50 SVG 19:55 Post 1:05 ATP PT41S 12345.. SVG 20:30 OSL 21:40 Post 1:10 ATP PT42S 12345.. OSL 22:25 SVG 23:30 Post 1:05 ATP PT43S .23456. SVG 00:00 OSL 01:10 Ferry 1:10 ATP PT50F 12345.. OSL 18:55 BGO 20:00 Post 1:05 ATP PT51F 12345.. BGO 20:30 OSL 21:35 Post 1:05 ATP PT52F 12345.. OSL 22:20 BGO 23:25 Post 1:05 ATP PT53F .23456. BGO 00:00 OSL 01:05 Ferry 1:05 ATP PT60A 12345.. MOL 19:15 AES 19:45 Post 0:30 ATP PT61A 12345.. AES 20:15 OSL 21:30 Post 1:15 ATP PT62A 12345.. OSL 22:15 AES 23:20 Post 1:05 ATP PT63A .23456. AES 23:45 MOL 00:15 Post 0:30 ATP PT70T 12345.. OSL 18:45 TRD 19:50 Post 1:05 ATP PT71T 12345.. TRD 20:20 OSL 21:35 Post 1:15 ATP PT72T 12345.. OSL 22:30 TRD 23:35 Post 1:05 ATP PT73T .23456. TRD 00:05 OSL 01:20 Ferry 1:15 ATP PT81B 12345.. BOO 19:15 OSL 21:35 Post 2:20 ATP PT82B 12345.. OSL 22:15 BOO 00:15 Post 2:00 ATP PT291 12345.. TOS 19:40 OSL 21:50 Post 2:10 BAe 146 PT292 12345.. OSL 22:25 TOS 00:05 Post 1:40 BAe 146 PT93E 12345.. EVE 19:00 OSL 21:25 Post 2:25 SAAB SF340 PT94E 12345.. OSL 22:20 EVE 00:30 Post 2:10 SAAB SF340 PT296 12345.. TOS 08:00 LYR 09:45 Post 1:45 BAe 146 PT297 12345.. LYR 10:45 TOS 12:30 Post 1:45 BAe 146 Mail Sunday Flight/Callsign Days of op Dep Time Arr Time Code Blocktime Remark PT10S ……7 OSL 19:25 SVG 20:30 Post 1:05 ATP PT12S ……7 SVG 21:00 BGO 21:40 Post 0:40 ATP PT13S ……7 BGO 22:10 OSL 23:15 Post 1:05 ATP PT20T ……7 OSL 19:30 TRD 20:35 Post 1:05 ATP PT22T ……7 TRD 21:05 MOL 21:50 Post 0:45 ATP PT24T ……7 MOL 22:15 AES 22:45 Post 0:30 ATP PT25T 1…… AES 23:05 OSL 00:20 Ferry 1:15 ATP PT231 ……7 TOS 16:00 BOO 16:55 Post 0:55 BAe 146 PT235 ……7 BOO 17:25 OSL 18:55 Post 1:30 BAe 146 PT234 ……7 OSL 19:35 BOO 21:05 Post 1:30 BAe 146 PT236 .…...7 BOO 21:35 EVE 22:05 Post 0:30 BAe 146 PT238 .…...7 EVE 22:35 TOS 23:05 Post 0:30 BAe 146 AES - Ålesund, BGO - Bergen, BOO - Bodö, EVE - Evenes, LYR - Svalbard/Longyearbyen MOL - Molde, OSL - Oslo/Gardarmoen, SVG - Stavanger, TOS - Tromsö, TRD - Trondheim Siter
Johan Clausen Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Se, se. Den laver jeg til AI-flightplan til FS senere i dag. Tak for flyveplanen. Tror ikke vi kommer til at se den slags i Danmark. Vi har for korte afstande mellem de vigtige postcentre. Det foregår med lastbil og/eller tog. Siter
Raymond Bergseng Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 syntes nesten dette høres for godt ut, skulle tro det blir dyrere å ha eget enn å få andre som likevel skal fly den distansen til å ta med seg posten. Jeg kan tenke meg at dette ikke blir en løsning som varer så mange år. Det ble ikke så sjokkerende mye dyrere. Ifølge det jeg hørte på NRKs kveldsnytt, så blir prislappen på ca. 200 Millioner kroner mot avtalen med SAS som var på ca. 160 Millioner kroner. Det kan jo være værdt det hvis dette betyr at postgangen går raskere og blir mer stabil, og kundene dermed blir mer fornøyd Det skal visstnok ha vært mye problemer med SAS både på grunn av forsinkelse og kanselleringer, men også gjenglemt post på flyplassene Siter
Cato Støle Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 pluss at all post måtte gjennomlyses fordi den skulle inn i fly med pax. Det slipper de nå. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Dette kan nok på sikt lønne seg for posten, høyere regularitet, bedre tjenester, raskere service osv. I tillegg til at effektivisering osv. vil gjøre sitt til, at kostnadene etterhvert også går ned. Her er forresten bilde av (British Aerospace) BAe 146-200 maskinen (desverre ikke Avro RJ-serien, som er litt nyere enn BAe - men eksteriørt er det ikke akkurat store forskjellen uansett da..): [image]http://www.svenskaflygbolag.com/pictures/west146.jpg[/image] (Bildet er copyright "www.svenskaflygbolag.com") Siter
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Flott de der rutene, har du rutene de skal fly nå til uka? Jeg mener å ha hørt at BAe 146-200ern skal være stasjonert på Tromsø, hvis jeg ikke tar helt feil der? Nå skal det tas bilder, trodde de kom til å fly med HS-748erene de! Hadde vært artig å sett en slik klassiker på ENTC!! Siter
Cato Støle Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 de flyr jo samme program hver uke da! Siter
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Her er forresten bilde av (British Aerospace) BAe 146-200 maskinen (desverre ikke Avro RJ-serien, som er litt nyere enn BAe - men eksteriørt er det ikke akkurat store forskjellen uansett da..): Endelig, jeg har tenkt på dette siden jeg kjørte forbi, den kunne jo like gjærne være en 146-200. da er den oppklart..ha en flott dag. Siter
Simen F Røiseland Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 ..Og da skal man straks på jobb og sortere til disse nye fuglene.. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 På TV2 nå nettopp, var det en aldri så liten reportasje om disse nye "POST-flyene" (18:30-nyhetene). Der så man BAe 146-200-maskinen, laste post i Tromsø - og avgang samt landing på Longyearbyen. Anbefaler de som ikke fikk med seg dette, om å følge med på 21-nyhetene. Kan hende samme reportasje der, evt. at muligens NRK har en sak om dette på Dagsrevyen også. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.