Tore Stabell Kuloe Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Utrolig: Real time "radar" med tags og det hele, ved hjelp av det nye SBS-1-systemet. Rett og slett utrolig bra! real time "radar" Mvh, Tore Stabell Kulø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 er dette fra en ekte radar? skjønte ikke så mye av hva du mente i teksten din Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hvor ofte oppdateres denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Er vel noe forsinkelse på denne også? Med tanke på sikkerhet, altså? Ellers virka jo den fin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Alle fly av en viss størrelse skal i løpet av 2007 ha installert en ny type "transponder" som sender ut registreringsnummer, høyde, fart, posisjon, osv. Hvis man kjøper denne: kinetic som Lars Scmidt i Danmark har gjort, så plukker den opp signalene og plotter dem på en skjerm. Og kan legges ut på nettet. Foreløpig er det kun ca. halvparten av flyene som har utstyret. Hvis man bor i Oslo eller sydover kan man jo sette på flyradioen og høre flyene som man ser på skjermen. Pakken koster rundt fem tusen. Prøv å scanne over 134.35 (oslo), 134.675 (Copenhagen), 126.055 (copenhagen), 135.455, 124.400 (malmø) 124.55 (copenhagen) Her jeg sitter på Sinsen i Oslo, med antenne i vinduskarmen, hører jeg alle fly i cruise level helt ned til midt/syd i Danmark. Hvis man venter på noen som kommer med et fly: Snakker om å vite hvor de er i løypa! Mvh, Tore Stabell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Otterstad Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Er vel noe forsinkelse på denne også? Med tanke på sikkerhet, altså? Ellers virka jo den fin. Det er i teorien ingen forsinkelse på denne nei. Signalene kommer jo fra flyets transponder og plottes direkte på din skjerm ved hjelp av SBS-1 utstyret som andre nevner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Er ikke en for sør-norge et eller annet sted da? Har forresten sett reklame for denne saken i PC Pilot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 jeg hadde jo håpet at noen med god økonomi, med noen hundre meter over havet, plassert rundt Sandefjord e.l, skulle kjøpe dette kit'et og legge ut skjermbildet på nett;) Mvh, Tore Stabell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hvis ønsker å se Sørøstlandet, går det fint å bruke VNC Viewer 4 - programmet. Tror noen i forumet vet litt mer detaljert om dette det fins en side om dette. Finner ikke for øyeblikket. VNC over sørøstlandet oppdateres hver 5 sekunder og sjekket noen fly som flyr fra sør/nord rett over takvinuet mitt Det er mindre trafikk i Sørøstlandet i forhold til den danske radaren. Vil også ha en radar over Vestlandet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Man må ha VNC viewer. Legg til denne ip`n 84.209.92.212 så får man opp bilde du ref. til Jim. Denne ip`n 193.217.68.123 fungerer også. Les mere om det her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asgeir westgård Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Ja dette er gammelt nytt.. Utrolig fasinerende å sitte å følge med litt da.. Litt artig å se hva som egentlig kommer over her natterstid og.. Er ikke alltid det er ting i rommet som man trodde, men gjerne både Thai, Virgin og JAL VNC-radar, det er tidvis veldig vanskelig å komme inn på den som tar for seg ENGM, men den som viser hele østlandet er grei.. OG egentlig det beste.. Flott at det blir kjent! Er vel bare spm om tid før dansken men mode-s`n skal ha betalt vel.. håper ikke men.. Asgeir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Hei, jeg tittet på http://www.atc-flyradar.com/ De har boksen sin i Oslo, kan jeg tenke meg. Hva er det dansken har som ikke disse har? Mode-S? Jeg ser at den norske har en del utfall - fly som kommer og går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Solheim Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg betalte 10euro for å få live radar over Schiphol. www.atcbox.com Har hatt mye morro med å se på den. Men har noen frekvenser som en radioscanner kan ta in flyradio over Bergen på ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Flesland Ground 121.900 Flesland Tower 119.100. Flesland App. 121.000, 125.000 og 118.850. Det finnes også Flesland stream. Trykk på linken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Solheim Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Hei, tusentakk. Det var raskt svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Kult! Finnes det en list over IP'er over forskjellige områder til VNC? M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Man må ha VNC viewer. Legg til denne ip`n 84.209.92.212 så får man opp bilde du ref. til Jim. Denne ip`n 193.217.68.123 fungerer også. Les mere om det her. Lastet ned freeware versjonen og den funker helt utmerket.. Kan man zoome med fullversjonen... ??? Hva annet kan man også gjøre.. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Kult! Finnes det en list over IP'er over forskjellige områder til VNC? M VNC (Virtual Network Computing) brukes for å vise et skjermbilde på en ekstern maskin (brukes vanligvis til å fjernstyre maskiner). Når du kobler deg til på disse, får du i realiteten opp skjermbildene på maskinene, så det er ikke noen standard for radar-display. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Skjønner, men finnes det en oversikt over HVILKE områder som er tilgjengelig via VNC? Antar at det er flere enn scandinavia og Nederland? M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Thore Fresi Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Er noe over vestlandet ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegar Mikalsen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Med bildet over østlandet får jeg bare fly sør for gardermoen. Aldri noen nord mot f.eks Lillehammer. Hva kommer det av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif Villadsen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hallo Nå er jeg intrisert i maritim radar som dette http://www.vhf-info.net/2lsm/ click båt hvor finner jeg kart over Oslofjorden så jeg ser hvor Stena Saga befinner seg Color Line osv Nesoddbåten å vilken program kan jeg bruke til dette formål hilsen Leif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif Schmidt Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hej Leif. Du skal bruge programmet Shipplotter til dette, og helst have en VHF radio der kan modtage de to frekvenser der sendes på. Programmet kan du købe her: http://www.shipplotter.com/ Kort til Shipplotter kan du lave her: http://emit.demon.co.uk/map2.php Alle kortene på min side er lavet på den adresse. Jeg har lige koblet Shipplotter op til Oslo-Fjorden, så kan du kigge på den i aften! Der er ikke så mange der uploader oppe ved oslo, så der mangler lidt dækning. Hilsen L Schmidt www.vhf-info.net/2lsm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif Villadsen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 hei Leif Dette kan virke intresankt vilken frekvenser må jeg bruke på scanneren,jeg lytter mest på kanal 80 frekvens 161.625 og 157.025 Trafikk sentral indre Oslo det er vel ikke dette du siterer til forklar meg litt mere hvilken kanal jeg kan bruke i indre Oslofjord hilsen Leif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Solem Ertsaas Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 hei Leif Dette kan virke intresankt vilken frekvenser må jeg bruke på scanneren,jeg lytter mest på kanal 80 frekvens 161.625 og 157.025 Trafikk sentral indre Oslo det er vel ikke dette du siterer til forklar meg litt mere hvilken kanal jeg kan bruke i indre Oslofjord hilsen Leif Ikke for å være pirkete, men prøv å bruk "komma og punktum" i setningene dine så blir de litt letter å forstå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif Villadsen Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Det er greit å være pirkete Leif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif Schmidt Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hej Leif. I sidste svar, gav jeg denne link til Shipplotter: http://www.shipplotter.com/ Hvis du går ind på den side får du svar på dine spørgsmål. Frekvenserne står næsten aller øverst på deres side. Du kan downloade programmet og prøve det i 21 dage mener jeg. Det kan være lidst svært at få til at køre, især med en scanner uden discriminator output. Jeg vil anbefale dig at søge på nettet under AIS, så kan du få en masse yderligere informationer. Dette emne er også alt for Off Topic, så jeg vil ikke kommentere det mere. Vi skal se og komme op i luften igen ! Hilsen L Schmidt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.