Gå til innhold

Norwegian.no = Swedish.se??


Martin Flikkeshaug

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Idag dro jeg ned til OSL og begynte å tenke på noe da jeg gikk mot flyet. På de 3 siste flightene mine har det vært svensk flightcrew og en sur norsk bærte. Akurat det samme møtte jeg på denne flighten. Altså på dette tidspunket hadde jeg 4 FIRE flighter med norwegian på rad med svensk flightcrew. Da jeg og Sindre Solem dro hjem igjen var det [*********] meg svensker igjen. Er det bare meg eller er det bare svenske og sure norske bærter i norwegian? Har ikke noe imot svensker, men når vi har et norsk flyselskap må de for [*********] klare å fikse norske FA... Det hele topper seg med: "The instructions will be given in NORWEGIAN only.." Ehh Svensk kanskje?

 

En annen ting.. Er det virkelig 18-års grense ved å sitte på et sete med nødutgang? Eller er det bare svenskene som tror det? ""

 

Jeg avslutter det hele med å si det: Jeg har INGEN ting imot svensker, MEN jeg syns det burde være NORSKE FA på et NORSK selskap.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dette er ille i det hele tatt. Hvis Norwegian skal kunne klare å holde lave priser så må de jo ta noen som ikke krever så mye lønn som oss grådige nordmenn. Hvis du skal ha norsk crew, fly DassBraathens da vel. Du skjønner svensk det gjør du!

 

Ang. nødutgangsete. Dette kommer helt an på selskapets policy, på Turkish fikk jeg som 15 sitte der. På KLM måtte man være 16. Men dette har jo med sikkerhet å gjøre. Hvis du

skal sitte på nødutgang må du være villig til å hjelpe folk som skal ut der om det skjer noe. Hvis ikke så får du sette ræva di et annet sted! Du kan ikke bare sette en furten ungdom der fordi han er lang i bena. Personoen må være villig til å hjelpe ikke bare stikke først ut om det skulle skje noe. Dette sier de vel fra om i sikkerhetsbriefen? Det gjorde de iallfall på Turkish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge før de setter opp paraglidere som transport med manualen stripsa fast i håndtaket på svensk, med polsk sømm og afrikanse vaiere. Fra spøk til valborg, svensker er da hyggelige mennesker? , neida skal slutte og tulle jeg...gjesp... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe nytt, Norwegien har sluttet å rekruttere norske kabinansatte for en god stund siden. De eneste nye kabinansatte ombord hos Norwegian nå, er de som går dette "lærlingprogrammet" hos dem. De som jobber ombord som "lærlinger" er ikke ansatt for å være kabinansatte, men å jobbe ombord i kabinen - er den del av pensum. De får svært lite for jobben de gjør ombord, så kan man jo diskutere om de jobber ombord som "lærlinger" eller som svært lavtlønnet kabinansatt (men DET er en helt annen diskusjon...).

 

Norwegian ansetter ikke kabinansatte direkte selv lenger, men ansetter kun via et rekrutteringsselskap via Sverige. På denne måten sparer Norwegian gode penger, siden disse ansatte har en mye lavere lønn (enn hvis de var ansatt direkte av selskapet) - i tillegg har de krav på svært få goder og lønnstillegg m.m.

De ansatte må forholde seg til rekrutteringsselskapet, og har dermed færre rettigheter - og Norwegian således færre plikter.

 

Dette kommer vi bare til å se mer til, når det gjelder kabinpersonale i framtiden. Spesiellt i Sverige har dette allerede vært vanlig i lengre tid. En svært uheldig utvikling, men slik blir det - når fokuset på pris blir såpass stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg må de gjerne være norsk,svensk eller dansk eller hva de er, bare de gjør seg forstått hvis det er noe man skulle lure på.. Men en ting har jeg undres over i denne bransjen, spesielt i Norwegian hvorfor flyvertene er så til de grader feminine(sa ikke "homofile"..)og spør de om noe kan man knapt vite om det er mann eller dame som svarer deg.. Akkurat det gjør ikke flyturen mer behagelig akkurat.. ""

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, mulig jeg bidrar til å gjøre forumet barnslig, men jeg greier ikke la være å legge merke til at at "fjortizzzsprket" er kommet mer og mer her inne siden jeg ble medlem i fjor. Må virkelig si jeg får hodepine av å lese poster av samtlige medlemmer her inne.

 

Men jeg har kanskje ikke mye jeg skulle ha sagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som muligens gjør flyvertene feminine, er at de tilbringer mye av dagen sammen med damer, som er det dominerende kjønnet når det gjelder det området. Eller så er mange av dem homofile da... Uansett bryr jeg meg ikke med å spørre heller "". "Du, hvorfor er du så femi egentlig..?". Lurer på hva slags respons det spørsmålet hadde gitt ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...