Gå til innhold

Enda et fly skadet på Sola


Halvdan Hellenes

Anbefalte innlegg

Har vanskelig for å kalle dette menneskelig feil hos pilotene. Hvor var chocksene?? Det er disse som skal hindre flyet i å bevege seg på bakken. Air France f.eks bruker ALDRI bremsene på bakken ved gaten. Så tror nok at dette er en feil fra bakkemannskapene som er skyld i dette. Og flyet var LN-KK"SNAGG" ja..

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det noen som ikke gjort jobben sin, og det er ikke pilotfeil...

 

Jeg vet ikke hvor maskinen trillet fra jeg, men noen, være seg tekniker eller stuer, har glemt å legge chocksene på plass iallefall... ""

 

Oppdatert:

 

Siterer fra VG:

Norwegian presiserer at selskapets agent i Stavanger, Norport, ikke har noe med dagens hendelse å gjøre

 

Da var det altså ikke stuerene som glemte det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er det noen som ikke gjort jobben sin, og det er ikke pilotfeil...

 

Jeg vet ikke hvor maskinen trillet fra jeg, men noen, være seg tekniker eller stuer, har glemt å legge chocksene på plass iallefall... ""

 

Oppdatert:

 

Siterer fra VG:

Norwegian presiserer at selskapets agent i Stavanger, Norport, ikke har noe med dagens hendelse å gjøre

 

Da var det altså ikke stuerene som glemte det..

 

Kan jo også hende at dem har tatt feil av gass og brems da ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå si at det er ganske uvanlig å ha to "flyulykker" på sanmme flyplass i Norge, på et døgn. Kan det tenkes sabotasje?

 

Litt grunnløse konspirasjonsteorier det her vel? Hvem skulle ha glede av å sabotere to forskjellige flyselskap? Hvis en skulle sabotere så fikk en vel konsentrert seg om en av dem vel? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoho! Hvordan kan man GLEMME å skru på parking brake?? Er det ikke derfor man er to piloter? ""

 

Ehm, hva skjer når du nettopp har landet, har varme braker, og du setter på parkbrake? Jo braken fungerer så lenge brakene er varme, men når dem blir avkjølt, så krymper denne uniten, og du mister trykket ned til braken. Parkbrake er bare en ventil som låser hydtrykket inn på braken.

Men her er er det tydeligvis bakkepersonell som har meldt seg inn i millionklubben.... Godt gjort å både glemme brake og chocks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...