Gå til innhold

Lyst på din egen Spitfire til en million,-?


Jan Peder Nilsen

Anbefalte innlegg

Har ikke helt skjønt dette her.

80% skala.

Hvor mye er det egentlig som er likt?

Setter man en ekte og en fake ved siden av hverandre. Kan man da se forskjellen med en eneste gang tro?

 

80% skala= 80% av originalens størrelse. Alle detaljer skal ligne, bortsett fra at flyets størrelse altså er 20% mindre enn originalen. En godt utført skalamodell vil se ut som originalen, men stilt ved siden av, vil man jo fort se forskjellen i størrelse. At man vil få problemer med skalalikhet i fronten, pga. størrelsen på motoren og prop, er ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ver at 805 skal er 20% mindre, men somsagt resten av likheten. ""

Får finne noen flere bilder av disse. Ser jo gøy ut å eie en sånn ja. ""

 

Men Merlinlyden er vel ikke der tenker jeg. ""

 

Nei, det er den jo ikke. Men den hører jo bare de på utsiden uansett, og vi foretrekker jo å være i cockpit, ikke sant? Jagerflygere i dag hører vel ikke stort annet enn litt sus og during selv om de på bakken hører det herlige motorbrølet:)

 

Skalamodellen, Spitfire MK26, har to motorer tilgjengelig. En med 180hk og en med 260 hk. Merlin motorene var vel på mellom 1600 og 2000+ hk så det er jo klart at den ekte spitfiren har ytelser langt over MK26. Men, MK26 er jo ikke bugd med like tunge materialer, og våpen pluss at den er i 80% størrelse, så den har jo temmelig rå ytelser den og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vunnet førstepremien i lotto som var igår hadde det ikke vært tvil om at jeg hadde ringt for å si det sånn.

 

Hadde vært gøy om de hadde lagt ut en video av den også da men.

Da hadde man fått med seg litt lyd også.

 

Men jeg synes helt klart at den er tøff selv om jeg nå ser at den er en del annerledes. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA?? Jeg trodde det kom til å bli jubelord når jeg startet denne tråden, men nei da! Tastaturryttere som knapt nærmer seg ekte cockpiter er visst mer kravstore enn jeg trodde

 

Slående logikk du utviser her...er man ikke virkelig pilot har man ikke rett til å ha kritisk sans?

 

Er det virkelig ingen av dere som forguder rutefly, ja RUTEFLY, som synes denne kjerra var bare litt kul engang?!? jeez!

 

Nok en gang slående logisk sans, hvis man liker rutefly så må man like en Spitfire kopi?

Blir jo det samme som å si til en bilenthusiast at han må digge båten min fordi han digger biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er inne på temaet om å lage fly fra 2. verdenskrig på nytt, så ta en titt på denne. Her lager man nye Messerschmitt 262'er. Motorene som benyttes er J85 (de originale Jumo 004 motorene var jo relativt ustabil). Rent teknisk, var jo disse flyene helt fantastiske. Synd at de ble laget og benyttet av et helt sykt regime.

 

Egil Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...