Jan Peder Nilsen Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Sjekk denne siden Så hvis du er lei av å putte rundt i cessna så vet du hva du bør gjøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Setsaas Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Du må rette litt på linken din Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 http://www.supermarineaircraft.com Dette er siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Har ikke helt skjønt dette her. 80% skala. Hvor mye er det egentlig som er likt? Setter man en ekte og en fake ved siden av hverandre. Kan man da se forskjellen med en eneste gang tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Ja, det gjør du nok. Den ekte er jo mye mer solid, tyngre og ikke minst en god del større. Motorstyrken er jo ekstremt mye større i en ekte Spitfire. Men allikevel er nok den "lille" modellen utrolig kul å fly! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Næss Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Har ikke helt skjønt dette her. 80% skala. Hvor mye er det egentlig som er likt? Setter man en ekte og en fake ved siden av hverandre. Kan man da se forskjellen med en eneste gang tro? 80% skala= 80% av originalens størrelse. Alle detaljer skal ligne, bortsett fra at flyets størrelse altså er 20% mindre enn originalen. En godt utført skalamodell vil se ut som originalen, men stilt ved siden av, vil man jo fort se forskjellen i størrelse. At man vil få problemer med skalalikhet i fronten, pga. størrelsen på motoren og prop, er ikke umulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Vet at 80% skala er 20% mindre, men somsagt resten av likheten. Får finne noen flere bilder av disse. Ser jo gøy ut å eie en sånn ja. Men Merlinlyden er vel ikke der tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Ver at 805 skal er 20% mindre, men somsagt resten av likheten. Får finne noen flere bilder av disse. Ser jo gøy ut å eie en sånn ja. Men Merlinlyden er vel ikke der tenker jeg. Nei, det er den jo ikke. Men den hører jo bare de på utsiden uansett, og vi foretrekker jo å være i cockpit, ikke sant? Jagerflygere i dag hører vel ikke stort annet enn litt sus og during selv om de på bakken hører det herlige motorbrølet:) Skalamodellen, Spitfire MK26, har to motorer tilgjengelig. En med 180hk og en med 260 hk. Merlin motorene var vel på mellom 1600 og 2000+ hk så det er jo klart at den ekte spitfiren har ytelser langt over MK26. Men, MK26 er jo ikke bugd med like tunge materialer, og våpen pluss at den er i 80% størrelse, så den har jo temmelig rå ytelser den og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hører nok fint RR Merlin-putringen på innsiden også, ved taxing med åpen canopy. Ville heller hatt en ekte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Men dere er da så kravstore da! Seff ville du hatt en ekte, men med mindre du er milliardær er det ikke mulig. Når du først har brukt 10 mill på å skaffe deg en så blir vel timeprisen mellom 10 - 20 tusen... Bedre med en fugl som likner og som har bra performance til en rimelig penge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Litt for forskjellig fra orginalen etter min smak men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Poenget med den er jo at den er mye kulere enn vanlige småfly, og hvis du hadde valget ville du vel heller fløyet den der enn en treig cessna/piper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Harald Olsen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 det der va en "stusselig" spitfire...greit nok at den er mere økonomisk, men har man ikke råd til en "ekte" så får man bare la være...for no jalla! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Det er det fattige folk sier. Alt eller ingenting. Det er derfor fattige folk har det kjedelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Olsen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Det flyet ser ikke ut i måneskinn. Helt forferdelig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 HVA?? Jeg trodde det kom til å bli jubelord når jeg startet denne tråden, men nei da! Tastaturryttere som knapt nærmer seg ekte cockpiter er visst mer kravstore enn jeg trodde Er det virkelig ingen av dere som forguder rutefly, ja RUTEFLY, som synes denne kjerra var bare litt kul engang?!? jeez! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Lett å vende tommelen ned når man verken har råd til 80 eller 100 prosent Spit! For min del spør jeg bare: Tar'em sjekk??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Tror nok en ekte spit ville bli litt i meste laget å håndtere for ivrige hobbypiloter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hadde jeg vunnet førstepremien i lotto som var igår hadde det ikke vært tvil om at jeg hadde ringt for å si det sånn. Hadde vært gøy om de hadde lagt ut en video av den også da men. Da hadde man fått med seg litt lyd også. Men jeg synes helt klart at den er tøff selv om jeg nå ser at den er en del annerledes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 HVA?? Jeg trodde det kom til å bli jubelord når jeg startet denne tråden, men nei da! Tastaturryttere som knapt nærmer seg ekte cockpiter er visst mer kravstore enn jeg trodde Slående logikk du utviser her...er man ikke virkelig pilot har man ikke rett til å ha kritisk sans? Er det virkelig ingen av dere som forguder rutefly, ja RUTEFLY, som synes denne kjerra var bare litt kul engang?!? jeez! Nok en gang slående logisk sans, hvis man liker rutefly så må man like en Spitfire kopi? Blir jo det samme som å si til en bilenthusiast at han må digge båten min fordi han digger biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Når man er inne på temaet om å lage fly fra 2. verdenskrig på nytt, så ta en titt på denne. Her lager man nye Messerschmitt 262'er. Motorene som benyttes er J85 (de originale Jumo 004 motorene var jo relativt ustabil). Rent teknisk, var jo disse flyene helt fantastiske. Synd at de ble laget og benyttet av et helt sykt regime. Egil Johnsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.