Gå til innhold

Fru Flesland - hva gjør du?


Roald Hansen

Anbefalte innlegg

WEF 0512101530 TIL 0512101730

TWR AND APPROACH CONTROL CLSD DUE TO LACK OF PERSONELL. EMERGENCY,SAR AND HOSP EXEMPTED. CONTACT +47 75 54 29 52 FOR SAR AND HOSP FLIGHTS.

 

Meldingen er aktiv for Bodø nå. Jeg har aldri sett en slik en ....

 

Og Avinor kaller sammen til pressekonferanse når trafikken går normalt. Noen som hører for mye på Supertramp og "Crisis? What Crisis?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dukker opp Notam med flightrestictions for en flyplass i indre Troms effektivt fra 2 januar (og frem til UFN) innen ikke alt for lenge også.....no prices for guessing why!!

 

Sitat fra pressebriefen junta'n la ut i dag:

 

"Alle kontrolltårnene er fullt bemannet"

 

Hvorfor gikk det da ett brev fra min sjef til ledelsen ang manko på 2 mann i går? Hummm.......... ""

 

 

Det begynner å merkes på små enheter også nå......hummmm etter den søte kløe kommer den å så sure svie Chewie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte noen den heller flaue forestillingen i går?

 

Flesland innkalte til pressekonferanse, og hele norges pressekorps stillte opp og regnet med at noe stort skulle skje - kanskje noen skulle ta sin hatt og gå slik at andre skulle ordne opp i dette rotet?

 

Neida, her skulle det bare fortelles at stort sett alle mann var på plass og dagens traffikk skulle gå som normalt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det som gjelder nå er å kvitte oss med kjerringa og hele hopprennet. Få inn nye folk som faktisk har litt bakgrunn fra luftfart som vet hva som må gjøres og ikke minst forstår hvorfor. Det blir så feil at den som er best til å spare er den som skal få jobben med å opprettholde trygheten i luften. Er det ikke bedre at en som har kunskap om luftfart får jobben og heller leier en eller to stykker som kan ta seg av økonomiske ting, enn at ei som vistnok har peiling på økonomi sitter i jobben å leier inn en eller to stykker som kan ta seg av økonomiske ting + 10-15 konsulenter, som vistnok skal vite hva et fly er, til å fortelle hva hun skal gjøre med det som gjelder luftfart ""

 

Dette jævla landet det er fan ikke lett å bli klok enkelte ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer enn som så:

 

ENBO

NEW TODAY WEF 0512101400 TIL 0512101940

AD CLSD FOR VFR TRAFFIC.

 

og:

 

ENBO

NEW TODAY WEF 0512101400 TIL 0512101940

LIMITED APPROACH CONTROL SERVICE DUE TO LACK OF PERSONELL. DELAYS TO

BE EXPECTED. DELAYED START-UP TIMES MAY BE ISSUED.

 

Dette i tillegg til slot-tider for inbound tfc.

 

Det er fryktelig synd at Randi & co ødelegger for entusiastene som virkelig liker å fly.

 

Også er det litt frustrerende at regelverket nekter flygeledere å uttale seg til media.

 

 

Hilsen Trond

-En litt frustrert flygeleder som inatt skal på OVERTID nattevakt ved Bodø kontroll. Men hvorfor skal jeg det? Det er ingen sykemeldinger i Bodø i dag, og da skal vi ikke trenge overtid. Vi er jo plenty av folk sier Randi.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra pressebriefen junta'n la ut i dag:

 

"Alle kontrolltårnene er fullt bemannet"

 

 

Hihi..

Noen NOTAMs for Bodø:

 

NEW TODAY WEF 0512101400 TIL 0512101940

LIMITED APPROACH CONTROL SERVICE DUE TO LACK OF PERSONELL. DELAYS TO

BE EXPECTED. DELAYED START-UP TIMES MAY BE ISSUED.

 

 

NEW TODAY WEF 0512101400 TIL 0512101940

AD CLSD FOR VFR TRAFFIC.

 

 

NEW TODAY WEF 0512101530 TIL 0512101730

TWR AND APPROACH CONTROL CLSD DUE TO LACK OF PERSONELL. EMERGENCY,SAR

AND HOSP EXEMPTED. CONTACT +47 75 54 29 52 FOR SAR AND HOSP FLIGHTS.

 

 

Joda, alt ser jo fullt bemannet ut der oppe ja... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så det der Kenneth, og det gleder meg. Tør ikke selv foreløpig, men det er jammen på tide at noen tar løvet fra munnen.

 

Nesten rart ikke VG setter dette i sammenheng med at den godeste Verdenius var en ikke ueffen skiløper før han begynte på flygeleder. "" Han har jo blant annet verdenscupseier i sprint. ""

 

 

-Trond-

 

PS: Min neste overtidsvakt er allerede natt til kommende onsdag. Heller ikke den på grunn av sykdom. Hvis ikke det er planlagt overtid så veit ikke jeg hva som er det. (Og planlagt overtid er som kjent ikke lov).

 

EDIT: Ah, han er tillitsvalgt ja. Det forklarer jo saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...