Roald Hansen Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 WEF 0512101530 TIL 0512101730 TWR AND APPROACH CONTROL CLSD DUE TO LACK OF PERSONELL. EMERGENCY,SAR AND HOSP EXEMPTED. CONTACT +47 75 54 29 52 FOR SAR AND HOSP FLIGHTS. Meldingen er aktiv for Bodø nå. Jeg har aldri sett en slik en .... Og Avinor kaller sammen til pressekonferanse når trafikken går normalt. Noen som hører for mye på Supertramp og "Crisis? What Crisis?" Siter
Steinar Grindstein Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Vil dette bety at siste flyet ifra Oslo ikke får Lande ikveld? Siter
Roald Hansen Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Skrevet 9. desember 2005 Nei Steinar, se DTG (datotidsgruppe) - den gjelder fra i morgen lørdag fra klokken 1530 til kl 1730. Les bakfra; først klokkeslett (fire sifre), deretter dato, så måned og til slutt årstall. Klokkeslett med fire sifre, de andre med to sifre. Siter
Kjell Engkrog Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Og tidene er angitt i UTC. Mvh, Kjell. Siter
Roald Hansen Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Skrevet 9. desember 2005 Kjell - min miss. Jeg forventer jo ikke kommentar fra deg til mitt siste avsnitt Siter
Tom Knudsen Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Re: Fru Flesland - hva gjør du? Går av håper jeg... Eller at Samferdsels departementet nå går inn å oppløser hele styret i Avinor... Kanskje vi får litt mer action, fremfor det å spare penger å kutte kostnader... Siter
Halvdan Hellenes Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Jeg burde vært flinkere på Notams enn jeg er; hva står WEF for her? Siter
Kjell Engkrog Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 WEF = With Effect From Mvh, Kjell Siter
Tom Knudsen Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Or WEF = We Eject Flesland..... hehe uff Siter
Anders Forseth Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Det dukker opp Notam med flightrestictions for en flyplass i indre Troms effektivt fra 2 januar (og frem til UFN) innen ikke alt for lenge også.....no prices for guessing why!! Sitat fra pressebriefen junta'n la ut i dag: "Alle kontrolltårnene er fullt bemannet" Hvorfor gikk det da ett brev fra min sjef til ledelsen ang manko på 2 mann i går? Hummm.......... Det begynner å merkes på små enheter også nå......hummmm etter den søte kløe kommer den å så sure svie Chewie! Siter
Dag Johansen Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Hørte noen den heller flaue forestillingen i går? Flesland innkalte til pressekonferanse, og hele norges pressekorps stillte opp og regnet med at noe stort skulle skje - kanskje noen skulle ta sin hatt og gå slik at andre skulle ordne opp i dette rotet? Neida, her skulle det bare fortelles at stort sett alle mann var på plass og dagens traffikk skulle gå som normalt..... Siter
Stian Rolandsen Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Nei det som gjelder nå er å kvitte oss med kjerringa og hele hopprennet. Få inn nye folk som faktisk har litt bakgrunn fra luftfart som vet hva som må gjøres og ikke minst forstår hvorfor. Det blir så feil at den som er best til å spare er den som skal få jobben med å opprettholde trygheten i luften. Er det ikke bedre at en som har kunskap om luftfart får jobben og heller leier en eller to stykker som kan ta seg av økonomiske ting, enn at ei som vistnok har peiling på økonomi sitter i jobben å leier inn en eller to stykker som kan ta seg av økonomiske ting + 10-15 konsulenter, som vistnok skal vite hva et fly er, til å fortelle hva hun skal gjøre med det som gjelder luftfart Dette jævla landet det er fan ikke lett å bli klok enkelte ganger. Siter
Trond Fossen Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Det er mer enn som så: ENBO NEW TODAY WEF 0512101400 TIL 0512101940 AD CLSD FOR VFR TRAFFIC. og: ENBO NEW TODAY WEF 0512101400 TIL 0512101940 LIMITED APPROACH CONTROL SERVICE DUE TO LACK OF PERSONELL. DELAYS TO BE EXPECTED. DELAYED START-UP TIMES MAY BE ISSUED. Dette i tillegg til slot-tider for inbound tfc. Det er fryktelig synd at Randi & co ødelegger for entusiastene som virkelig liker å fly. Også er det litt frustrerende at regelverket nekter flygeledere å uttale seg til media. Hilsen Trond -En litt frustrert flygeleder som inatt skal på OVERTID nattevakt ved Bodø kontroll. Men hvorfor skal jeg det? Det er ingen sykemeldinger i Bodø i dag, og da skal vi ikke trenge overtid. Vi er jo plenty av folk sier Randi.- Siter
Steinar Grindstein Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Trond! Det var et meget godt spørsmål Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Sitat fra pressebriefen junta'n la ut i dag: "Alle kontrolltårnene er fullt bemannet" Hihi.. Noen NOTAMs for Bodø: NEW TODAY WEF 0512101400 TIL 0512101940 LIMITED APPROACH CONTROL SERVICE DUE TO LACK OF PERSONELL. DELAYS TO BE EXPECTED. DELAYED START-UP TIMES MAY BE ISSUED. NEW TODAY WEF 0512101400 TIL 0512101940 AD CLSD FOR VFR TRAFFIC. NEW TODAY WEF 0512101530 TIL 0512101730 TWR AND APPROACH CONTROL CLSD DUE TO LACK OF PERSONELL. EMERGENCY,SAR AND HOSP EXEMPTED. CONTACT +47 75 54 29 52 FOR SAR AND HOSP FLIGHTS. Joda, alt ser jo fullt bemannet ut der oppe ja... Siter
Stian Rolandsen Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Haha Kenneth... Ja hvem er det de egentlig tror de lurer? Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Også er det litt frustrerende at regelverket nekter flygeledere å uttale seg til media. Hilsen Trond http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=110793 Siter
Anders Forseth Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Enkelte fordeler har man som tillitsvalgt! Skal vel ikke se helt bort i fra at Folkebladet og Nye Troms får en email over nyttår! Siter
Trond Fossen Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Ja, jeg så det der Kenneth, og det gleder meg. Tør ikke selv foreløpig, men det er jammen på tide at noen tar løvet fra munnen. Nesten rart ikke VG setter dette i sammenheng med at den godeste Verdenius var en ikke ueffen skiløper før han begynte på flygeleder. Han har jo blant annet verdenscupseier i sprint. -Trond- PS: Min neste overtidsvakt er allerede natt til kommende onsdag. Heller ikke den på grunn av sykdom. Hvis ikke det er planlagt overtid så veit ikke jeg hva som er det. (Og planlagt overtid er som kjent ikke lov). EDIT: Ah, han er tillitsvalgt ja. Det forklarer jo saken. Siter
Thomas Gundersen Skrevet 11. desember 2005 Skrevet 11. desember 2005 Hadde Avinor vært den private bedriten det drives som hadde Flesland, og sikkert andre i ledelsen, fått beskjed om å si opp stillingene sine for lenge side. Hvorfor hun ikke blir det i en statlig instans er mer enn jeg forstår. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 11. desember 2005 Skrevet 11. desember 2005 NEW TODAY WEF 0512121400 TIL 0612101940 ALL AIPT IN NORWAY, AIRSPACE ABV NORWEGIAN LAND AND CST AREAS CLSD DUE TO RANDI Siter
Nicklas Winger Skrevet 11. desember 2005 Skrevet 11. desember 2005 NEW TODAY WEF 0512121400 TIL 0612101940 ALL AIPT IN NORWAY, AIRSPACE ABV NORWEGIAN LAND AND CST AREAS CLSD DUE TO RANDI Siter
AMO Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Er det noen som har større grunnlag for en avskjed fra sin stilling i Norge nå enn Randi Flesland og styret i Avinor, så vil jeg gjerne vite det så jeg kan klype meg i armen og forsikre meg om at jeg ikke drømmer! Siter
Steinar Grindstein Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Og nå vil vist AVINOR flytte en del av kontrollsenstarlen i Bodø til Sola. Les mere her. http://www.boarding.no/art.asp?id=19344 Hvorfor skal de først flytte ifra Værnes til Bodø, for så å flytte de sør til Sola? Man skulle da virkelig tru at det holder med 1 flytting og ikke to på minst 4 år. Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Hehe tilslutt blir vel alle kontroll sentraler flytta til Sola .. Hadde vert kult å høre en som får handoff etter takeoff fra Bodø få meldingen "SAS888 contact Stavanger control on 1**.*** Hadet bra" Tvilsomt men er jo en liten tanke da Siter
Asbjørn Gilje Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Nå har et "glupt hode" på stortinget kommet med utspill om å sparke hele ATC-gjengen... Hva med å sparke Mrs ENBR da?? http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/12/12/452013.html Siter
Steinar Grindstein Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 At det går ann. Må si meg enig Asbjørn at man kan jo starte med der problemene starter, Med frøken ENBR Siter
Asbjørn Gilje Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Har funnet ut hvor de får inspirasjonen sin fra! http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/12/12/452010.html Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.