Gå til innhold

GUTTA PÅ TUR COMEBACK!


Julian Barratt-Due

Anbefalte innlegg

Som noen av dere sikkert vet, så har Gutta på tur en tradisjon hvor vi flyr en charter tur til syden rundt juletider(romjulen) hvert år.

I regi av Ivar Skaugstad, som startet GPT, så har dette vært utrolig suksessfullt!

I 2002 fløy vi til Samos, i 2003 fløy vi til Madeira, og i 2004 fløy vi igjen til Samos!

På vår første tur til Samos var vi vel bare en 3-4 stykker som fløy nedover, til Madeira var vi vel rundt 7 fly, og i fjor rundt 5-8(husker ikke helt)

 

Disse turene har vært ekstremt vellykket, og det har vært en utrolig god stemning på alle turene våre, hvor vi prater om løst og fast på private voice channel.

Vi har som rutine å sette departure til tidlig om morgenen slik at man får en litt realistisk stemning, ettersom de fleste charter turer IRL har departure tidlig på morgenen.

 

Desverre, så har mange av våre piloter trappet drastisk ned på VATSIM (inkludert meg selv) men vi ønsker nå å prøve å komme litt igang igjen!

 

Så vidt jeg kan huske pleier vi å ha departure i starten av juleferien, og retur en gang i romjula...

Flyturen pleier å ha et minimumskrav på 3 timer, og vi tar av i norsk morgenkulde, og lander i 25 varmegrader nede i syden!

 

Så hvis noen av dere skulle ha interessen for nok en GPT flight, så fortsett denne tråden, så ser vi om vi ikke får til en syden tur i år også!

 

Jeg linker videre til noen sider som dere kan titte litt på ang. GPT.

 

Gutta på tur`s hjemmeside

 

Turen i fjor

 

 

 

Som det står på våre hjemmesider så krever vi at pilotene har en del online erfaring, og opererer på en realistisk måte.

Når det kommer til ATC, så pleier vi å avtale tidspunkt for dep/arr (t/r) i god tid, slik at vi får sikret oss ATC dekning der hvor vi tar av og lander ""

 

Kom med forslag til destinasjon osv, så skal vi se hva vi kan få til! Håper at mange av dere vil være med!

 

Mvh Julian Barratt-Due og til dels også vår meget opptatte og kjære sjefskaptein Ivar Skaugstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du tar iniativ Julian, selv har jeg en del å gjøre for tiden og har derfor ikke tid til å stå i ledelsen, men hjelper gledelig til for å få fart på ting igjen!

 

Mitt forslag for julen er at vi gjør en liten vri. Dere minnes vel alle den årlige "Fly to see Santa" i regi av VACC Finland? For dere som ikke vet hva dette er så er det et fly-in hvor flyr fra hele Europa, ja til og med besøk fra andre verdensdeler er årlig hendelse. Fullbooket med ATC i vinderlige omgivelser, må vel være den perfekte flytur rett før vinteren? Turen vil isåfall gå til Rovaniemi. Mine kilder tilsier at en hjemmeside i sammenheng med fly-in'et vil komme opp iløpet av helgen eller starten på neste uke, og at eventet kommer til å finne sted den 18. desember.

 

Hva synes dere? Det er jo selvfølgelig mulig å fly både til Rovaniemi, å ta en tur til syden!

 

Kom med innspill folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ja!

 

Det hørtes morsomt ut det, men jeg liker gutta på tur best som sydenfarere... ""

 

Men jeg er veldig åpen for to groupflights... En til Rovienami og en til syden "" Noen som vet når dette flyinnet i Rovienami er?

 

  • Mine kilder tilsier at en hjemmeside i sammenheng med fly-in'et vil komme opp iløpet av helgen eller starten på neste uke, og at eventet kommer til å finne sted den 18. desember.

 

Jeg kommer uansett til å ta turen til Rovaniemi, om jeg får mulighet til å være med til syden vet jeg ikke. Den perioden jeg har fri fra både jobb og skole er 21 - 22 desember. 28 - 31 desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok folkens!

 

Det blir desverre ingen arrangert tur av GPT til EFRO(Rovienami) fordi undertegnede skal fly til EFRO sammen med sitt VA under BAV`s årlige christmas flyin.

 

Derimot så blir det sydentur den 22 eller den 23.

Vi pleier å ha en tidlig departure tid, for å gjøre turen så mest realistisk som mulig, og også for å få oppleve sol oppgangen under turen. Så vent dere ETD rundt kl 08.00 norsk tid.

Departure går fra ENGM, og destinasjonen er ennå ikke klar.. Men det står mellom de kanariske øyer, Madeira, og Hellas.

Jeg kommer tilbake med en ny post når vi har fått avklart departue dato.. Da kan dere også melde dere på.

 

Stay tuned! ""

 

Mvh Julian - GPT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...