Gå til innhold

Hvordan gjør man det for å kunne...


Kim Ruben Fjeldstad

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Gå til www.vaccsca.org, se under Pilots, Training. Det som står under section 1 er stoff som er nødvendig og kunne for å fly online, og jeg vil sterkt anbefale deg å gå gjennom det meste i section 2 også før du tar din første tur.

 

Til slutt kan du jo ta en titt på en av Tutorial'ene som er på siden, print den gjerne ut, sett deg godt inn i den og gjennomfør turen med tutorialen ved din side. Det blir ikke mye tid til å lese mens du flyr (ikke bruk pause-knappen), så du bør kunne det du skal gjøre når du kommer i luften. Men det er jo greit å ha noe å forholde seg til dersom du får jernteppe

 

EDIT: Ja, det ER en del å lese før du tar din første tur, men husk på at virkelige piloter bruker minst mange måneder på å lære seg det som de må kunne for å fly, så da er det vel ikke urimelig å kreve at du skal bruke et par kvelder før du kobler deg opp mot et så realistisk nettverk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hjelper det med en manual om man ikke har og kan basicen som Arild over forklarer Joackim ?...

 

Men flott at dette hjelper piloter rundt om krng, bare husk på at dere leser og husker det meste og at vi som ATC hjelper dere så langt vi har kapasitetet, skriver dere på text så ikke forvent svar med en eneste gang. Da det kan være mye å gjøre og tekst tar som regel litt lenger tid å skrive. Men det kommer så fort som bare fy..hehe

 

Lykke til og velkommen til Vatsim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig med folk her inne???

 

Thomas: Søkefunksjonen her inne er overhodet ikke bra!

Den drar fram alle irrelevante ting så vel som relevante!

 

Joachim: Vi har fått med oss dette om manualen din nå!

Hva med å gjøre den ferdig i steden for å bare preike om den?

 

 

Vi må bare finne oss i at folk spør, det er derfor det kalles et FORUM!!!!!!!

 

Arild er den eneste som gir et svar på det Willy spør om!

 

SLUTT å klag og heller prøv å HJELPE og gi link til andre tråder og nettsider.

Er det rart folk blir lei av ""kjefting"" og ikke orker å skrive noe på dette forumet???????

 

 

Willy:

Velkommen skal du være, legger til et par linker som kanskje kan være til nytte.

 

VACCSCA - Scandinavian Vacc

Vaccsca Pilot Training Pages

Vatsim sin side

VATSIM Pilot Resource Center

Vatsim Software Download

VATSIM Flight Plan Managment (her kan du prefile flight plan)

VATEUD - Vatsim Europe Division

 

Tom Arnes tråd for nye brukere. Diskusjon og tilbakemeldinger på Onlineflyving!!!!!

 

 

Arild: Beklager litt dobbel linking her ""

 

 

 

Håper dette var til litt hjelp!

Skulle det være noe kan du også nå meg på ACCSCA14@Vaccsca.org ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Herr Sager...

 

Det har vært litt liten tid og vilje til å fullføre den [*********] manualen grunnet et dødsfall i familien... Derfor sender jeg den heller ut når folk trenger hjelp til VATSIM istedet for å skrive den samme reglen om igjen og om igjen...

 

Men hvis det plager deg så [*********] mye er det ditt problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis det plager deg så [*********] mye er det ditt problem!

 

Det var da fælt å drittal du ble da.... Kondolerer med dødsfallet i familien din.. Men er nok enig med Christian her ja.. Hva #¤"#¤ hjerlper en manual om den ikke er ferdig.. Jeg foreslår at neste gang du skal lage et eller annet så hold kjeft om det til den er ferdig...

 

Eller mener du at folk skal begynne å gi ut halvferdige produkt.. Obs.. jeg skal ned for landing jeg og så var vist bare halve rullebanen ferdig... Gøy ikke sant ????

 

Men regner med at manualen din kan hjelpe mange rundt omkring og det er en kjempe flott insatts og mange blir nok veldig glad for det... Men for pokker,, gjør den ferdig fremfor å skryte av at du har laget den og enda værre skryte at den ikke er ferdig...

 

Skyt meg for at jeg sier i fra, men dette er jo passe irriterende da.... Beklager krass kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si, som rimelig ny her, og som har brukt de utallige timene til å lese på forhånd - at det er helt fantastisk deilig å lese noe av instruktsjonene på norsk. Det er først da jeg virkelig skjønner hvordan jeg skal gjøre ting (ikke fordet - kræsjet akkurat rett utenfor EPWA med min Boing 738, og flyselskapet mitt i FSpassenger er nesten konkurs...)

 

Og takk til den halvferdige manualen. Den var god til sitt bruk og fikk satt noen "norske" knagger på problemer jeg har slitt med.

 

Også må man nok regne med at spørsmål kommer omigjen og omigjen. Det er straffen informasjonssamfunnet har gitt oss. Det er alt for mye - og alt for mye irrelevant. Og i uoverskuelig fremtid kan vi regne med at folk liker å få kontakt med andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se også den øverste tråden i dette forumet: "Fly online - nyttig informasjon". Denne tråden er ment å være til hjelp for nye piloter og ATC. Jeg vil igjen oppfordre alle til å hjelpe til med å lage en god hjelp i denne tråden.

 

Så til slutt til alle dere som føler behov for å skrive #"¤%# til hverandre. SLUTT MED DET!! Oppfør dere som folk på dette forumet og slutt å skremme vannet av alle de som gjerne vil forsøke seg online.

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så mye mer å diskutere? Enten annonserer man arbeidet sitt og faktisk fullfører det, eller så holder man kjeft. Ingen er tjent med å bare vite at du holder på med noe stort, flott og fint noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gaule ut at du er fjortis, når du kunne ha holdt kjeft?

 

Hva var det som var så forferdelig galt med innlegget mitt? Du kan da ikke mene at du ikke ser logikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latskap = Har mye lekser, mange prøver, og min bestemor er nylig død. Slike ting prioriteres "en smule" over... *kremt* en manual til FS.

 

Dette støtter jeg deg fult ut med Joackim, det finnes ikke noe som er mer viktig en å gjøre lekser, få gode karraktere og etterhvert en fantastisk karriære som flyger (hehe) hint.

 

Men håper selvsagt du får gjort ferdig denne manualen da den kan hjelpe mange til å komme på VATSIM. Bare gjør meg den tjeneste og lag neste prosjekt ferdig, dette for at du da slipper å høre slike negative uttalelser fra oss som ikke vet bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...