Gå til innhold

Ditt beste VFR område i Norge ?


Per Johansen

Anbefalte innlegg

Hvilket er ditt favorittområde for VFR flyging i Norge? Har nå fløyet noen timer med Norway Quality Mesh installert, og må si meg meget imponert. Med Realair SF260 og Trackir Pro har jeg fløyet rundt på Vestlandet og i Nord-Norge og beundret hvor flott flightsimmen har blitt.

 

Mitt favorittområde er Lyngsalpene, en massiv fjellkjede som ligger rett øst for Tromsø (N69.39 E20.5) I midnattsol (real weather i kveld) er de varierte fjellformasjonene omkranset av fjorder et vakkert syn, og her kommer Norway Mesh virkelig til sin rett.

 

Jeg utfordrer flere til å komme med sitt bidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja. hva med en liten tur fra Bjorli til Sunndal (vinnu). finn deg kart, ta av fra Bjorli, ta sikte på gautsjøen/aursjøen (samme innsjøen (kraftmagasin) men den delen som ligger i Oppland heter gautsjøen), deretter via torbudalen, ned litldalen og så turn right inn sunndalen for å lande på vinnu. da tenker jeg du har fått din del av bratte fjell ""

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ruteforslag Jan Roar. Likte vannene i Torbudalen, og Litldalen var spennende å smyge seg gjennom. ENSU-Vinnu var en liten utfordring. Er det mye turbulens der real siden det ligger så tett til fjellet? Fant en fin flightbeskrivelse med bilder fra Oslo Flyveklubb her .

 

Til dere andre, vær mer spesifikk i rutebeskrivelse så kan vi som er ukjent i området få ideer til turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bli Sunnmøre. Har fint lite annet installert - Steinkjer ok, men det er jo ikke store plassen, hehe. Ellers synes jeg norsk scenery er altfor basert på Lago (lite freewarevennlig mao - selvom Lago nesten er freeware). Men det blir kanskje andre boller med siste mesh.

Skulle i bunn og grunn ønske at det ble utviklet norske sceneries man kunne installere uten hensyn til paywareaddons - eller en serie andre addons man "må" ha først. Som ellers i FS-verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Er spesielt interessert i områder som har dratt nytte av Norway Mesh. Eks. trange daler og fjell med spisse topper. Et slikt område er like NØ for Svolvær ENSH, hvor en nå får studert fjell som før var noen høye hauger men nå er spisse tinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...