Arild Oldervoll Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Detter fordi at vi i Flyin-teamet selv ønsker å plassere folk ut på de forskjellige posisjonene etter ønsker og erfaring. Det er ikke nødvendigvis slik at den første som søker på f.eks. ENGM_APP er den som er best egnet til denne posisjonen. Defor søker alle på de plassene de selv ønsker mest, men det er ikke noen garanti for å bli plassert der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Okey Arild Da skjønner jeg bedre poenget. Takk for forklaringen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Meyer Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Var inne på de siden og så litt var inne på ATC greiene der stod det ENGM_DIR. Hva er dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Ved mye trafikk har man det som kalles Director (?), ENGM_DIR her. _APP overrekker flyene til _DIR når flyene når siste fase før ILS, og _DIR vektorerer og separerer flyene den siste biten inn til de er etablert på ILS, hvor de overrekkes til _TWR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Kolrud Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 har så lyst til og være med!!! men fsuipc funker ikke!!!!! ååååååå hva skal jeg gjøre blir gal av dette.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Da er de tildelte ATC plassene lagt ut på Norway South Flyin! under ATC Booking! Til informasjon Så er Trondheim/Værnes (ENVA)ikke bemannet, grunnet litt lite ATC. De resterende flyplassene er bemannet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jasså, Værnes har blitt nedprioritert? Slikt liker vi ikke, men ikke annet å gjøre når det er manko på ATC. Kommer uansett, men vi får se om jeg tar en international flight fra Gardermoen da favorittflyplassen min er ubemannet. Dette har jeg tro på blir en kjempe kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 International flight a du Ivar! Neineinei, du må fly shuttle ENBR - ENGM - ENZV - ENCN - ENGM. Enjoy the evening folks! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg har aldri prøvd å fly på VATSIM eller noe liknende før... Er det en mulighet for at jeg kan prøve og bli med på tirsdag også? eller burde man vente med disse fly-inn til man har mer erfaring? mvh martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Tja. Jeg ønsker så mange som mulig. Det er uansett alt for få piloter. Men det er riktignok ikke jeg som eier vatsim. DVS; jeg arrangerer ikke dette fly-in, men så vidt jeg vet så er VATSIM luftrommet for alle. Sikkert noen som vet mye mer om dette enn meg. Hjertelig velkommen fra min side er du i alle fall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hei. Da ser jeg at ATC-lista er klar,så for de av dere som skal sitte som ATC benytt bookingsystemet på SVACC, slik at posisjonerne vises i ServInfo/EuroBook. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Hei Martin! jeg anbefaler på det sterkeste at du setter deg inn i prosedyrer og kommunikasjon etc før du blir med på et slikt flyin! dette pga. ATC ikke har mulighet til å hjelpe deg i gang. Håper på å se deg online ved en senere anledning! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 tusen takk for fine svar! Jeg skal prøve å sette meg inn i prosedyrer så fort jeg kan (kan noe fra før av, men hvis situasjonene blir stressa, så kan det gå litt fort ) mvh martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Ja folkens! Da var dagen her, som vi alle har ventet på! Gleder meg som en unge til i kveld, og ser virkelig fram til mye trafikk og dyktige kontrollere! Håper å se akkurat DEG der! Ser dere alle i luften! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Nå er det 30 minutter til flyinet offisielt åpner! Hent kaffe'n og godis og start opp maskinene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååååååååååååååååå, fy så morro!!!!! Ligger nå på vei til SOTIR fra ENGM, dette er konge !!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Den var stor pågang en liten stund, men nå er det virkelig blåst på GM her.. Et fly her bare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Jøsses for en flott kveld! Er nå på vei til Italia etter en snartur fra Gardermoen til Flesland og tilbake. Sinnsykt artig med såppass mye trafikk og slike dyktige kontrollere! Vil bare gi en takk til alle som deltok i kveld og ser fram til neste arrangement! Ha en fortsatt flott kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Jan Tore Brunborg Skrevet 20. mars 2005 Premium Medlem Del Skrevet 20. mars 2005 Takker for er flott flyin, var virkelig moro!! mvh Jan Tore Brunborg VBX018 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Ja dette var en topp kveld.Takker alle som var innom Flesland.Skal jeg trekke ned noe, så må det bli disse sectorfilene til ASRC'en. Når de ikke stemmer med posisjonene til flyene blir det uhyre vanskelig og gi 100% Ground service.Håper at det ikke ble noen konflikter på Apron Flesland,gjorde mitt beste i alle fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Bjørlo Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Veldig moro. Håper det ikke blir lenge til neste gang. Flott innsats. Var innom både Gardermoen, Flesland og Sola. Litt knussel med klareringer for min del, men ikke noe å pirke på. Artig, artig. Så tar vi en Norway North Flyin i april-mai, ikke sant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 [image]http://d20.homelinux.net/Screenshotsss/YAFSS003.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbo Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Enig Einar... hallo Christian - ser du dette. Vi må få ordnet dette. Og det er jo din spesialitet.... Men tross alt syntes jeg du gjorde en god jobb Einar. Travelt var det også. Flott kveld dette ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2005 Da vil jeg takke for en aldeles vellyket kveld alle sammen! Takket være god deltagelse av både Piloter og ATC! Jeg har lagt ut et par bilder på Norway South Flyin! God påske allesammen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Grav Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Var virkelig morro å høre så mye trafikk, dette er real i mine øyne. ATC på både sola og gardermoen var toppers. dere skal ha all honør for god kontroll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Ja dette var en topp kveld.Takker alle som var innom Flesland.Skal jeg trekke ned noe, så må det bli disse sectorfilene til ASRC'en. Når de ikke stemmer med posisjonene til flyene blir det uhyre vanskelig og gi 100% Ground service.Håper at det ikke ble noen konflikter på Apron Flesland,gjorde mitt beste i alle fall. Må ærlig si at jeg ble imponert over servicen jeg fikk av deg nede på Flesland! Litt dårlig med taxelys på flyet jeg fløy så det var nesten umulig å se bakken, og derfor veldig vanskelig å orientere seg på en relativt ukjent flyplass. Men da jeg spurte så pent og snill om "request progressive taxi", fikk jeg et hyggelig svar tilbake "continue taxi heading 350" og straks etter "taxyway charlie at your 11'o'clock!". Meget bra jobbet av både deg Einar, og alle de andre som ga førsteklasses service i kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hoel Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Ja dette var en topp kveld.Takker alle som var innom Flesland.Skal jeg trekke ned noe, så må det bli disse sectorfilene til ASRC'en. Når de ikke stemmer med posisjonene til flyene blir det uhyre vanskelig og gi 100% Ground service.Håper at det ikke ble noen konflikter på Apron Flesland,gjorde mitt beste i alle fall. Må ærlig si at jeg ble imponert over servicen jeg fikk av deg nede på Flesland! Litt dårlig med taxelys på flyet jeg fløy så det var nesten umulig å se bakken, og derfor veldig vanskelig å orientere seg på en relativt ukjent flyplass. Men da jeg spurte så pent og snill om "request progressive taxi", fikk jeg et hyggelig svar tilbake "continue taxi heading 350" og straks etter "taxyway charlie at your 11'o'clock!". Meget bra jobbet av både deg Einar, og alle de andre som ga førsteklasses service i kveld! "SAS123, Turn left to join Taxiway Y on FLS radial 050. Descend to 163ft towards the gate on pilots discretion. Speedback 20kt and report established on docking system." Måtte bare Synes det var litt gøy å få hdg. på bakken Takk for flyinet folks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Harald Ådland Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Må ikke glemme at belysningen foran fly i real også er ganske dårlig da. Riktignok er det litt mere flombelysning på apron i real, men ellers må man vel også i real basere seg på å lese de blå, evt grønne lysene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Takk for flott ATC service! Dessverre gikk det ikke helt som planlagt for meg, alle ATCene forsvant fra ATC listen, ble gjevnlig kastet ut fra voicen mm. Vi må ha noe slikt etter SB3 er released også! GG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Dette var helt topp!! Jeg kosa meg så vilt. Når enn sto på ENGM så var 40-50% av gatete forran fylt! Det jeg var mest redd for var å pushe for langt. Dette gjlder også Bergen og Sola!! Må takke for en perfekt kveld!! Til alle ATC, dere er fabelaktige!! Med vennligst hilsen SAS458 Bøyer meg i støvet dette var digg........... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.