Gå til innhold

fly som flyr hjelpesendinger


Ståle Andre Ustad

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Her er et bilde av Phuket flyplassen (tatt før katastrofen...)

http://www.airliners.net/open.file/744058/M/

 

Rart det ikke gikk hardere utover flyplassen en at de faktisk åpnet den etter så kort tid...Med tanke på at både tarmac, terminal og rullebane ligger såpass nærme strandkanten.

 

Fra Oslo er det satt opp enda et SAS Braathens ambulanse fly.. altså ambulanse nummer 2... I tilleg til 2 737-800 som vistnok skal gå i vanlig cnfg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem som har tenkt på å leie en AN225 da? den er jo kembo og vil nok være mere økonomisk å ha når en tenker på fuel og lignende... veit at den trekker mye fuel og alt det der, men se på den i forhold til en A340... den er jo en giga kembo i forhold til A340, og hvor mange pasasjerer går det inn i en slik AN225 i forhold til en A340, man kan jo bare dette opp noen etasjer med seng i AN225'en og så er det jo nesten det samme som å sende et stort hus nedover, og langt rekker den og, trenger ikke å stoppe i dubai eller andre steder. ""

 

jaja... de flya som er sendt nedover er bedre enn ingenting, men måtte bare få det ut ""

 

Hvor mange ganger tror du en A340 rekker å fly T/R Thailand på den tiden det tar å bygge om en AN225 og få den godkjent slik du beskriver?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige, som er "så fattig" har nå samlet inn over 68 miljoner kroner til katastrofeområdet, og jeg er VELDIG stolt av at Sverige ligger på 3 plass av de som gitt mest.

 

Norge var ikke med på top 3 listen der, selv om de er verdens rikeste land. ""

 

Dere har sikkert fra tidligere tråder, sett at jeg ikke har mye til overs for dette "fantastiskt fine land å bo i" og jeg kommer ikke forandre mening etter dette...

 

Når de i tillegg detter av flyet på Gardermoen med Taxfree poser begynner jeg å lure... *sensur_sensur_sensur* !! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har så voldsomt behov for å forsvare den mest inkompetente (inkontinente?)regjeringen vi noen sinne har hatt, men så er jo de 100 millionene bare en begynnelse, inntil FN har kartlagt behovene. At vi kommer opp i 500-1000 mill vil ikke overraske meg. I tillegg kommer jo de nærmere 200 millionene som frivillige organisasjoner har samlet inn den siste uken. Og det tallet vil også stige betraktelig, kjenner jeg nordmenn rett.

 

Men, som Trygve Hegnar sa her om dagen, om vi hadde gitt 10 mrd, ville ikke noen her i landet merket det. Som verdens rikeste nasjon er det en selvfølge at vi skal bidra med mye mer enn det vi har gjort til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timmy

Nå husker jeg ikke tallet. Men er det ikke dobbelt så mange beboere i Sverige som Norge? ""

 

Lørdag kveld var det kommet inn over 200 millioner kroner til norske hjelpeorganisasjoner. +100 mill fra regjeringen ... Hvordan blir det mindre enn 68mill fra sverige? Det betyr jo at hver enkelt normann gir 10 ganger mer enn hver svenske.

Uansett er ikke dette noe å diskutere. Det er om å gjør å gi det man kan å gjøre det beste av situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gott Nyttår ""

Jeg har tenkt på hvem der her i fra norden var først fremme i østen med hjelpe-fly.Vi er nogen som har diskutert dette, men er helt uenige.Er der nogen der vet hvem der først var fremme, og når det var..?, og hva for fly der er nede i østen i fra norden..? .

Takk på forhånd

Ivar Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det ikke noen som snakket om å ta 1milliard av oljefonnet?

 

Så nettopp at Norge har bevilget 1 milliard kroner til hjelpesendinger ned dit...

 

Hentet hva NRK Nyhetene ""

 

 

Tja, ikke vet jeg hva som skjer, men jeg leste i avisen idag at:

 

Norges regjering har gitt 109,3 milljoner (kanske de har glemt en 0 et sted ??)

Sveriges regjering har gitt 529 milljoner.

 

Da er ikke insamlinger fra Norske / Svenske folket regnet med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...