Gå til innhold

Thomas Teslo

Members
  • Innholdsteller

    164
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Thomas Teslo

  • Bursdag 30. nov. 3

Thomas Teslo's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. > Det samme kan man si om Boeing, osv... For ikke å snakke om Dash 8-400...
  2. Gjerdene var så høye, desverre. Men det var egentlig ikke noe problem. Det var faktisk et større problem at jeg ikke smørte på meg solkrem i dag tidlig... Ganske solbrent! Selv synes jeg høydepunktet var A380. Airbus hadde visst fått over 50 bestillinger på forskjellige fly i løpet av den uken som har gått (det har vært fagmesse). Boeing bare to. Glemte forresten å si at de fleste bildene er tatt av min kone
  3. Da er flyshowet over for i dag, og jeg sitter igjen med mange inntrykk å fordøye. Her er noen bilder:
  4. Da har jeg ankommet Paris, og i morgen venter Paris Airshow. Det blir spennende, blir vel litt større enn det vi er vant til i Norge. Noen andre som er her?
  5. Jeg har bestilt både flybilletter og overnatting. Egentlig min kone som fant på det som en overraskelse.
  6. Heisann Var i New York i slutten av august, og gjett hva som ved terminalen når vi ankom JFK! Fikk noen bilder, men det var ganske disig så kvaliteten er så som så.
  7. Hei Lars Når det gjelder den lille elefanten, så er den ikke så vanskelig å finne. Problemet er at man leter på feil sted. Når du kommer bort til jeepen, så ber han deg lete på høyre side av veien (nord tror jeg). Så du flyr search-patterns her. Men elefanten befinner seg på venstre side. Dette vil du få vite litt senere, når jeepen sier de har fått vite om nye observasjoner. Så hvis du starter på nytt, møter jeepen, så fly videre langs veien i steden for til høyre. Et stykke lenger fram vil du møte et kryss (vei kommer fra venstre), fortsett da litt lenger fram på venstre side. Den står under et stort tre. Lykke til. Thomas
  8. Lang tur??? Da snakker vi Bangkok, Hong Kong, Singapore, Bali eller lignende da....
  9. Hei Programmet det refereres til i begynnelsen av denne tråden er laget av meg. Dette var rett før ASRC og SB3 kom. Det besto av et program for controlleren og et program for piloten. Controlleren hadde mulighet til å manipulere meldingen, og den ble generert ved å sette sammen forskjellige små lydfiler. Resultatet ligner det du hører hos ENGM ATIS og kontofonen. Ulempen var som nevnt, at pilotene måtte bruke et tilleggsprogram. Jeg prøvde å "selge" ideen til VATSIM, utviklerne av ASRC og SB3. Ingen interesse. ASRC utviklerne sa at slikt ble ikke brukt i US (der tar de opp hver eneste melding manuelt ble det sagt), så derfor var det uinteressant å implementere det. Vet at det er flere som har prøvd å bruke det, og flere som bruker det. Jeg prøvde også å få VATSIM og diverse andre steder å reklamere for systemet, men det var heller ikke noe stemning for å gjøre dette. Når få piloter brukte og visste om systemet, ble det heller ikke mange controllere som brukte det. Derfor har jeg lagt prosjektet på hylla. Thomas
  10. I tillegg har FS en lei tendens til å krasje med andre fly selv på avstand. Du kan risikere å stå på holding og se på et fly lander, og plutselig få krasj. (og flyet lander på rullebanen, ikke på deg!)
  11. Det må jeg si. Selv under en nødlanding, med nesehjulet på tvers, holder piloten seg nøyaktig midt på rullebanen...
  12. Jeg fløy FFX B734 (freeware fra Eric Cantu). Jeg hadde ikke for høy hastighet, man mellom 180-200 kt når jeg prøvde å ta ut hjulene.
  13. I dag opplevde jeg et problem jeg aldri har hatt i FS før. Jeg var established på ILS 07L på EDDF og skulle ta ut hjulene - men ingenting skjedde. Det var helt dødt. Gearspaken flyttet seg til down-position, men ingen lyd, og heller ingen hjul som kom ned. I det jeg kjente at panikken gjorde seg gjeldene, tok jeg meg sammen og prøvde å ta opp og ned hjulene flere ganger. Måtte også prøve manuell pumping, men heller ikke det fungerte. Så det ble en go around og request om lowpass så TWR kunne bekrefte om hjulene var ute eller ikke. Så, 100 ft over rullebanen, i 140 kt kom plutselig hjulene ut, og TWR kunne bekrefte at alt så bra ut. Så var det en ny runde før et tredje forsøk. Spørsmålet var om hjulene var "down and locked", eller om de ville gi etter når jeg landet. 10 minutter senere var vi trygt på bakken, og jeg slapp å oppleve alle piloters mareritt, nemlig en nødlanding uten hjul. Har noen opplevd noe lignende? At hjulene ikke kommer ut når man trykker G (eller spaken i down-position), men plutselig kommer de? Og fungerer Ctrl+G (manual pump)? For alle som lurer: jeg har ikke satt på noe failures!
×
×
  • Opprett ny...