Gå til innhold

Da er transport av DC-10 simmen bekreftet!


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann... dere har vel målt alle broer og tunneler så dere ikke starter fra Drammen med en DC10 simulator og ender opp i Skedsmo med en Cessna 152 simulator... ""

 

Dette kommer til å bli artig og jeg gleder meg til å komme å se på den når den er satt opp... ""

 

Dag, du skal jo også ha noe av æren for dette prosjektet siden det var du som la ut all informasjonen om denne simulatoren her på web siden din... "" MD80 simulatoren våres står stort sett ubrukt om dagen og er ikke solgt enda... så den blir vel det neste prosjektet... ""

 

Dag, hvordan var ferien deres forresten...?

 

Dag... i Texas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at vår målsettning om oppdateringer av bilder under turen ikke lot seg gjennomføre pga svikt i teknikk.

Bilder er på plass innen kl 0100 i natt.

 

Jan du ruler.....Yeah....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørkt ja, det var det. Det som blir morro og se er den skikkelige filmen om prosjektet. Filmen var bare ment som en liten snutt til dere som ikke kunne følge med der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved transporter med bredde over 4M kreves to følgebiler, hvorav minst en må være politibil. Alltså ikke noe vi fikk, men måtte ha. Det må søkes om transporten og det blir da gitt tillatelse mot at man følger strikt den ruten man får tilldelt og at transporten skjer mellom kl 22:00 og 06:00.

 

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk. Har en søster på Frogner. Dette må jeg se en gang jeg får anledning til det om det er mulig?. Har forresten vert på Skedsmo VG skole en gang.

Spennende å følge med, og litt misunnlig på at det ikke er Skedsmo vg skole jeg jobber men Stranda vg. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som vet sånn cirka når simulatoren vil stå ferdig til bruk? Og hvor mye en time vil koste? ""

 

Hei

 

Mange av dere lurer nå på nårtid simmen er klar for bruk og hva dette vil koste å bruke. NSC vil komme med info etterhvert, men kort kan jeg her og nå si følgende:

 

Det vil ta flere måneder med arbeide nå å få simmen klargjort. Vi skal ha den på permanet ramme, kabler skal sorteres, dataskap skal monteres, strøm skal tilkobles, etc, etc. Det er veldig mye arbeide som gjenstår før den er klar for bruk. Etter det skal vi som skal drifte simmen lære oss å bruke den. Vi har mange 1000 sider dokumentasjon som skal leses og læres.

 

Hva det vil koste å bruke den er heller ikke avklart. Her er det mange forhold vi må ta hensyn til.

 

Det vil bli lagt info på NSC sine hjemmesider og sikkert her også etterhvert som arbeidet går fremover.

 

Konklusjon, ikke regn med at den er klar for bruk før neste vår/sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...