Gå til innhold

Vil DU Krysse Atlanteren the "real way"?


O85_

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg lurte på om det er noen som er innteresert å være med å fly Europa - USA. Tenkte da på en av SAS sine ruter..

 

Denne flighten vil bli nøye planlagt med NAT ruter og det hele! Dato er ikke helt bestemt ennå, men jeg regner med at det blir en helg og ETD blir satt slik at vi får med oss ATC i statene.

 

Jeg velger å sette visse krav for å være med på denne turen! grunnen er at dette skal gå så "glatt" som mulig med hensyn til FP, Prosedyrer, NAT Track's etc..

 

Kravene er:

 

- God kjennskap til FS og SB og det's funksjoner.

 

- Voice, med mindre av personlige grunner at dette ikke er mulig.

 

- Har Kjennskap og muligheten til å fly slike NAT track's.

 

- Godt humør ""

 

Tenkte også få noen til å sitte Shanwick, Gander hvis dette skulle slå an.

 

Noen som syns dette kan virke artig og lærerikt? så legg inn en post med synspunker da vell ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser fint ut folkens! Julian; Dato er ennå ikke fastsatt, som jeg sa så har jeg tenkt å planlegge litt ""

 

Det hadde vært fint om dere kunne hå gått igjennom linkene under så dere er helt sikre på hvordan dette fungerer hvis vi skulle være så heldig å få ATC/FSS.

 

EUC VACC - Oceanic

Shanwick Oceanic (VATUK)

Gander Oceanic (VATCAN)

 

Jeg vil komme med mer info etterhvert! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppers Hans! Holder deg oppdatert hvis det skulle bli tilfelle "" vi kommer til å bruke SELCAL, position report, ja hele pakka!

 

Så dette blir Saker!

 

De som kunne tenke seg å bli med, vennligst send meg en mail trettum@chello.no

 

Så "once again" gå gjennom linkene nøye! Jeg vil holde dere oppdatert gjennom mail, når jeg har motatt mail adressene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Baard!

 

Litt av planen var å få atc på i statene og.. så jeg regner med at DEP time blir rundt ettermidagen..ca. (16.00 - 17.00 Local) så når vi lander i New-York er klokken rundt 01.00 - 02.00 Local Norsk tid.. Natt til Søndag..

 

Hvis du vil være med så send meg en mail på trettum@chello.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jo ikke SAS "NAT's" i den forstand at de flyr ruter med kodenavn "Z" "Y" "K" osv.. Eneste SAS ruten som flyr såkalt track er SK937 til Seattle som ofte bruker "POLAR TRACK", men ellers er det mye av det samme.

 

Eksempel på SK907 fra Gardermoen på Mandag;

 

INGAL DCT 6410N 6420N 6330N 6140N 5950N DCT PORGY

 

Dette er dens oceanic routing.

 

Så lenge du sier den skal flys så real som mulig og med SAS "standards" så bør dere droppe NAT tracks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått med meg at Jonas ønsker å dra til KEWR (Newark)

Men mitt forslag er KORD (Chicago O`hare)

Det er fordi at det som regel er mye mindre trafikk og ATC på KEWR, enn på KORD! KEWR er en ganske utrafikkert flyplass på VATSIM, derfor hadde det vært gøy å liksom dra til Amerikas "EGLL" :P

 

ETE er på 08.15... fra EKCH (Copenhagen, Kastrup)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt mail til alle som har meldt seg på! Jeg har satt opp SLOT tider til hver enkelt med 5 min spacing.

Første flyet har SLOT kl. 17.00 Lokal Tid!

 

Kan de som har meldt seg på som ikke har motatt noe mail vennligst sende meg en mail på trettum@chello.no !!

 

 

Da tar jeg å lader opp til byen! (og forhåpentligvis være edru til i morgen ""))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle ta meg en tur til Island i dag, for å bli med dere en liten del av turen..

Hvordan er det med ATC, er det slik som det bruker være hos Gutta på tur slik at piloter som er med i group flighten deres får førsteprioritet eller er "statusen" lik for alle?

Hadde vært litt greit å vite når jeg kunne forvente å få dra fra Gardermoen.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar,

 

Vedr Island så vil BIRD_V_FSS (Iceland Radio / Oceanic) bli bemannet, enten av undertegnede eller Gunnar Ingi Briem (islandsk ATC). Gunnar har ikke bekreftet 100% så jeg sitter i så fall som backup.

I og med at Iceland Radio ikke har radar-dekning (real-life) så vil vi benytte Oceanic prosedyrer for denne delen av flyruten. Se forøvrig tidligere innlegg fra Jonas i denne tråden.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dere skulle dra fra ENGM, som sagt så hadde da dette ikke blitt noe problem.

Men jeg kom hjem litt sent, så jeg fikk ikke tatt turen til Island, blir vel til kvelden kan jeg tro.

Dere får alle sammen ha en meget fortreffelig flytur over til USA, så får dere love meg at dere tar noen bilder siden jeg ikke fikk annledning til å være med på morroa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ENOS og ENSV ctr booket på vaccn sine sider. Og de blir bemannet fra 17 og utover.. til dere har passert.

 

Er det VACCNs ATC booking som fortsatt er gjeldende???

 

Godt å se at det er folk som er interessert i å sitt som ENSV_V_CTR, får håpe dette fortsetter.... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...