O85_ Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Hei alle sammen! Jeg lurte på om det er noen som er innteresert å være med å fly Europa - USA. Tenkte da på en av SAS sine ruter.. Denne flighten vil bli nøye planlagt med NAT ruter og det hele! Dato er ikke helt bestemt ennå, men jeg regner med at det blir en helg og ETD blir satt slik at vi får med oss ATC i statene. Jeg velger å sette visse krav for å være med på denne turen! grunnen er at dette skal gå så "glatt" som mulig med hensyn til FP, Prosedyrer, NAT Track's etc.. Kravene er: - God kjennskap til FS og SB og det's funksjoner. - Voice, med mindre av personlige grunner at dette ikke er mulig. - Har Kjennskap og muligheten til å fly slike NAT track's. - Godt humør Tenkte også få noen til å sitte Shanwick, Gander hvis dette skulle slå an. Noen som syns dette kan virke artig og lærerikt? så legg inn en post med synspunker da vell Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Jepp! Jeg blir gjerne med! Men det kommer litt an på hvilken helg, er ganske fullbooket de neste helgene, men si ifra dato osv. så skal jeg se hva jeg kan få gjort! Siter
Thomas Gundersen Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Joda, dette er absoultt interessant! Siter
Einar Kristiansen Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Ja,hvis det passer så er jeg med.Har selv fløyet to ganger over kjølen.. Siter
O85_ Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Skrevet 15. mars 2004 Dette ser fint ut folkens! Julian; Dato er ennå ikke fastsatt, som jeg sa så har jeg tenkt å planlegge litt Det hadde vært fint om dere kunne hå gått igjennom linkene under så dere er helt sikre på hvordan dette fungerer hvis vi skulle være så heldig å få ATC/FSS. EUC VACC - Oceanic Shanwick Oceanic (VATUK) Gander Oceanic (VATCAN) Jeg vil komme med mer info etterhvert! Siter
Hans Utne Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Jonas, Gi meg et ord når dato er bestemt, evt via privat e-mail. Dette i tilfelle NAT faller innenfor BIRD OCA og jeg kan få aktivisert BIRD_FSS. Mvh Siter
O85_ Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Skrevet 15. mars 2004 Toppers Hans! Holder deg oppdatert hvis det skulle bli tilfelle vi kommer til å bruke SELCAL, position report, ja hele pakka! Så dette blir Saker! De som kunne tenke seg å bli med, vennligst send meg en mail trettum@chello.no Så "once again" gå gjennom linkene nøye! Jeg vil holde dere oppdatert gjennom mail, når jeg har motatt mail adressene deres. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Hei Jonas dette har jeg lyst til å bli med på. MEN her trenger JEG opplæring i åssen dette funker i praksis med rapportering, selcal etc. Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Hei Einar! Hvis du leser litt på linkene Jonas har lagt frem, så finner du mye informasjon om dette! "Every 45 min" osv... Jeg personlig trenger også litt opplæring innen NAT, ettersom jeg ikke har krysset atlanteren med NAT før. Men jeg setter meg i selen og skal bli expert på område til turen går av stabelen! Siter
Arild Oldervoll Skrevet 15. mars 2004 Skrevet 15. mars 2004 Einar, se første av de tre linkene Jonas gav, der står det meste du trenger å vite om rapportering, SELCAL, NATs osv Siter
O85_ Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Skrevet 16. mars 2004 Da har jeg 5 påmeldte inkludert meg! Julian var ikke helt sikker om han kunne være med. Datoen er satt til LØR den 27/3! Mail er sendt til de som skal være med, dere får mer informasjon etterhvert Siter
Baard C Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Dette var interessant, lørdagen passer....kan vi sette departure tidspunktet den dagen til f.eks 09:00z så vi kommer frem tidsnok til kveldsmaten? Siter
O85_ Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Skrevet 16. mars 2004 Hei Baard! Litt av planen var å få atc på i statene og.. så jeg regner med at DEP time blir rundt ettermidagen..ca. (16.00 - 17.00 Local) så når vi lander i New-York er klokken rundt 01.00 - 02.00 Local Norsk tid.. Natt til Søndag.. Hvis du vil være med så send meg en mail på trettum@chello.no Siter
Geir Fjellro Løitegård Skrevet 16. mars 2004 Skrevet 16. mars 2004 Jeg håper fristen går relativt sent (fredag kveld, lørdag morgen), muligens jeg også hopper på denne turen. Atlanterhavs kryssning er kult ja... Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 Nå bruker jo ikke SAS "NAT's" i den forstand at de flyr ruter med kodenavn "Z" "Y" "K" osv.. Eneste SAS ruten som flyr såkalt track er SK937 til Seattle som ofte bruker "POLAR TRACK", men ellers er det mye av det samme. Eksempel på SK907 fra Gardermoen på Mandag; INGAL DCT 6410N 6420N 6330N 6140N 5950N DCT PORGY Dette er dens oceanic routing. Så lenge du sier den skal flys så real som mulig og med SAS "standards" så bør dere droppe NAT tracks. Siter
Baard C Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 ok får vel tilpasse meg departure tidspunktet da....får vel holde meg edru den kvelden Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Har fått med meg at Jonas ønsker å dra til KEWR (Newark) Men mitt forslag er KORD (Chicago O`hare) Det er fordi at det som regel er mye mindre trafikk og ATC på KEWR, enn på KORD! KEWR er en ganske utrafikkert flyplass på VATSIM, derfor hadde det vært gøy å liksom dra til Amerikas "EGLL" ETE er på 08.15... Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 18. mars 2004 Skrevet 18. mars 2004 Har fått med meg at Jonas ønsker å dra til KEWR (Newark) Men mitt forslag er KORD (Chicago O`hare) Det er fordi at det som regel er mye mindre trafikk og ATC på KEWR, enn på KORD! KEWR er en ganske utrafikkert flyplass på VATSIM, derfor hadde det vært gøy å liksom dra til Amerikas "EGLL" ETE er på 08.15... fra EKCH (Copenhagen, Kastrup) Siter
O85_ Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Skrevet 18. mars 2004 EKCH - KORD blir det da. Det som er saken er at vi da ikke flyr NAT ruter og vi kommer for det meste til å våre hos BIRD OCA. Jeg kommer med mer informasjon da på mail rundt helga. Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Det er flott å høre at KORD blir destinasjonen Noen som vet om et bra scenery for KORD? Forøvrig så bruker SVA denne ATS ruten til KORD: SORGA UT501 AAL UL621 ZOL UP610 GUNPA 6310N 6520N 6630N 6640N 6550N 6260N VIMLA RODBO N484 SEMTO N496 PEMLU CAROT SSM J548 PMM Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 19. mars 2004 Skrevet 19. mars 2004 Sim Flyers har vel et godt scenery for KORD vil jeg tro. Siter
Baard C Skrevet 20. mars 2004 Skrevet 20. mars 2004 Greit det hadde håpet på KEWR men skjønner at ATC trafikken er viktigere. Flightplanen til KORD ser grei ut den. Siter
O85_ Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Skrevet 26. mars 2004 Da har jeg sendt mail til alle som har meldt seg på! Jeg har satt opp SLOT tider til hver enkelt med 5 min spacing. Første flyet har SLOT kl. 17.00 Lokal Tid! Kan de som har meldt seg på som ikke har motatt noe mail vennligst sende meg en mail på trettum@chello.no !! Da tar jeg å lader opp til byen! (og forhåpentligvis være edru til i morgen )) Siter
Rune Trøftmoen Skrevet 27. mars 2004 Skrevet 27. mars 2004 God Morgen folkens... Da er ENOS og ENSV ctr booket på vaccn sine sider. Og de blir bemannet fra 17 og utover.. til dere har passert. Hilsen Rune Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. mars 2004 Skrevet 27. mars 2004 Tenkte jeg skulle ta meg en tur til Island i dag, for å bli med dere en liten del av turen.. Hvordan er det med ATC, er det slik som det bruker være hos Gutta på tur slik at piloter som er med i group flighten deres får førsteprioritet eller er "statusen" lik for alle? Hadde vært litt greit å vite når jeg kunne forvente å få dra fra Gardermoen.. Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 27. mars 2004 Skrevet 27. mars 2004 Hei Ivar! Turen går fra EKCH, så det skulle ikke være noe problem! Har nettopp kommet hjem fra Bergen, så nå må jeg starte planningen snart! Blir forøvrig SAS943 på veien til! Siter
Hans Utne Skrevet 27. mars 2004 Skrevet 27. mars 2004 Ivar, Vedr Island så vil BIRD_V_FSS (Iceland Radio / Oceanic) bli bemannet, enten av undertegnede eller Gunnar Ingi Briem (islandsk ATC). Gunnar har ikke bekreftet 100% så jeg sitter i så fall som backup. I og med at Iceland Radio ikke har radar-dekning (real-life) så vil vi benytte Oceanic prosedyrer for denne delen av flyruten. Se forøvrig tidligere innlegg fra Jonas i denne tråden. Mvh Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 27. mars 2004 Skrevet 27. mars 2004 kan sikkert joine dere over Island.... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 27. mars 2004 Skrevet 27. mars 2004 Trodde dere skulle dra fra ENGM, som sagt så hadde da dette ikke blitt noe problem. Men jeg kom hjem litt sent, så jeg fikk ikke tatt turen til Island, blir vel til kvelden kan jeg tro. Dere får alle sammen ha en meget fortreffelig flytur over til USA, så får dere love meg at dere tar noen bilder siden jeg ikke fikk annledning til å være med på morroa! Siter
Ivar Hakli Skrevet 27. mars 2004 Skrevet 27. mars 2004 Da er ENOS og ENSV ctr booket på vaccn sine sider. Og de blir bemannet fra 17 og utover.. til dere har passert. Er det VACCNs ATC booking som fortsatt er gjeldende??? Godt å se at det er folk som er interessert i å sitt som ENSV_V_CTR, får håpe dette fortsetter.... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.