Gå til innhold

Fake eller Real??


Truls Petter Elven

Anbefalte innlegg

Heisan,

 

Det der er vanlig på Sola, der er det dessuten måker det er snakk om (ser ut som disse er mindre). Har også vært ute på banen og sopa/spylt/plukket utlagte fugletarmer etter en kollisjon med en slik flokk, ikke noe vakkert syn. Kollisjonen jeg snakker om her, var med en C-208 fra ett selskap på G'moen som jeg ikke husker navnet på. Kollisjonen var om natta og jeg hadde med meg crewet ut for å plukke "" De var rimelig overgitt. Mekaniker måtte med bil fra Geiteryggen så etter plukkinga bar det rett på hotell med søte drømmer om fugletarmer ""

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Aleksander her. Hvem kan ha noe glede av å fake noe sånt?

 

Det er fake!

Kig på de forskellige fugle....Nogle af dem flyver præcist i samme vinkel....Jeg tror ikke på det er Real. ""

 

Disse individene av fugler er jo nærmest identiske for et vanlig menneskes øye, og når det er så mange av dem på en gang så er det jo klart at noen vil fly synkront og ha samme positur i det bildet blir tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tåpelig. Du forventer at ingen fugler i en flokk bestående av over 100 individ skal ha noenlunde samme form eller se like ut?? Hvis du mener dette er fake bør du heller ta det opp med fotografen, urettferdig at du skal gi ham et slikt rykte uten at han har mulighet til å forsvare seg. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir som å ta, la oss si hundre personer, utstyre dem med samme klær og kanskje sette på dem ei lue også så ikke håret skiller seg så veldig mye ut, be dem gå bortover og ta bilde av dem...da kan du være ganske så sikker på at flere av dem vil se relativt like ut...

 

Jeg tror nok heller ikke at dette bildet er fake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAB har da vel ikke noe med dette å gjøre ? ""

 

Som det allerede er nevnt, det er nok teleobjektiv som lurer oss endel her. Fugleflokken er neppe så nærme flyet som det ser ut til.

 

Dessuten, det er overskyet og fuglene kaster så godt som ingen skygge, ser du noen skygge ifra flyet annet enn at det er mørkere rett under flyet ? Om skyggene skulle falt på flyet så måtte flyet også ha kastet skygge på asfalten bortenfor, og det gjør det ikke.

 

Dessuten, i den linken som er nevnt lengre oppe, hvor en eller annen har laget røde ringer rundt noen fugler. Hvorfor har vedkommende gjort det ? Ingen av de er jo helt like om man tar og klipper dem ut i photoshop og sammenligner dem side om side. Og flesteparten av dem ser jeg jo også at ikke er like uten å klippe dem ut.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...