Øystein H. Larsen Skrevet 7. desember 2003 Skrevet 7. desember 2003 Noen som kan anbefale filmer hvor fly stort sett har hovedrollen? Tenker på filmer som Turbulence 1, 2 og 3, Passasjer 57(?), Conair, Freefall, 747, Hjelp vi flyr, Air Panic etc.. Kom med dem Siter
Øystein H. Larsen Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Skrevet 7. desember 2003 Der har du enda en ja ..flere? Siter
Frode Sveinungsen Skrevet 7. desember 2003 Skrevet 7. desember 2003 Memphis Belle.. Den er et must i alle flygere's hylle, sammen med Top Gun ja.. På hylla under står opptak fra den gamle Airwolf serien Siter
Frode Sveinungsen Skrevet 7. desember 2003 Skrevet 7. desember 2003 Hehe, Pearl Harbour ja:) Nei, for noe kliss:) Hva med Iron eagle filmene.. de er jo kjempeartige, og veldig flyrelatert.. Siter
Øystein H. Larsen Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Skrevet 7. desember 2003 Top Gun er et must ja! Mephis Belle, den må jeg se nermere på.. Takk for svar, men jeg venter på flere =) Siter
T. Paulsen Skrevet 7. desember 2003 Skrevet 7. desember 2003 Hvis du liker gamle jagerfly og stupbombere ifra ww2, så burde du for guds skyld se Tora Tora Tora.. Den er sykt bra.. En kvalitetsvare innen flyfilmer sammen med Battle of Britain.. Begge disse filmene er nesten bare om fly.. Siter
Aleksander Berge Skrevet 8. desember 2003 Skrevet 8. desember 2003 "Nowear to land" og "Sonic Impact" Siter
Geir Fjellro Løitegård Skrevet 8. desember 2003 Skrevet 8. desember 2003 holder meg til cockpit filmer, der de filmer fra cockpiten mellom Lhr - HKG i en 747 Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 8. desember 2003 Skrevet 8. desember 2003 Behind enemy lines. Den handler mest om å klare seg på en fiendes territorium men scenen når f-18 maskinen blir beskutt er bare helt rå. Filmen fikk terningkast 3, men jeg synes helheten i filmen fortjener minimum 5. Siter
Runar Hvitsand Skrevet 8. desember 2003 Skrevet 8. desember 2003 Alle de gamle Airport-filmene da.. Airport, Airport -75, Airport -77 og Airport -80,The Concorde. Også Die hard II da . Er også en som heter Pandora's clock, men det er mer en miniserie i to deler, faktsk meget spennende,med "MacGyver" i hovedrollen som flyger. Heldigvis uten diverse hjemmelagede bomber og ting . skyjacked fra tidlig -60-tallet med Charlton Heston er også en.. Siter
Morten Nelson Skrevet 8. desember 2003 Skrevet 8. desember 2003 Hva heter den filmen som hander om 2 flygeldere som konkurere mot hverandre? Den må også nevnes. Siter
Gjest Skrevet 8. desember 2003 Skrevet 8. desember 2003 Hva heter den filmen som hander om 2 flygeldere som konkurere mot hverandre?Den må også nevnes. Pushing Tin. Har den på DVD her jeg. Siter
Morten Nelson Skrevet 8. desember 2003 Skrevet 8. desember 2003 Fant akkurat ut det. Info her: http://www.imdb.com/title/tt0120797/ Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Dersom du fortsatt vil ha flere filmer så fant jeg en her Air race Siter
Bjørn Olav Henjum Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Ghost on Flight 401 God gammel aargang... Siter
Arild Oldervoll Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Tror det var en film som het Havy Metal (eller var det heavy Turbulence ). Handler om en Metal-fyr som skal ha konsert i en ombygd 747, men han bli tatt til fange og en terrorist kler seg ut som ham Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Arild: jeg har en film her som heter "turbulence 3", og den handler om nettopp det du sier. Men iogmed at det er 3 så betyr det antagelig at det finnes 1 og 2 også. Forøvrig har jeg endel flyfilmer på DVD. Kanskje vi skulle lage en liten privat "videoring" hvor vi kan låne litt flyfilmer av hverandre ? Siter
H O Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 "Terrorists" Utspiller seg på Fornebu på 80-tallet (etter sveiser og klær å dømme) i en B732. Masse i cockpitten... Siter
Fredrik Bachke Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Arild: jeg har en film her som heter "turbulence 3", og den handler om nettopp det du sier. Men iogmed at det er 3 så betyr det antagelig at det finnes 1 og 2 også. har alle tre! den første er best... som i NESTEN alle trilogier.. Siter
Øyvind Haldorsen Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Hvis du er ute etter militære fly, synes jeg Flight of the Intruder var rimelig bra . Masse tøffe scener og mye bra filming. Det er noen år siden jeg så den sist, så det er mulig den ikke er fullt så bra som jeg husker at den var , men verdt å se er den nok... når f-18 maskinen blir beskutt er bare helt rå. Men det er sjelden man ser noe mer urealistisk tøv . Når missilet faktisk SNUR etter å ha bommet for å prøve seg om igjen skjønte jeg at denne filmen ikke prøvde å være realistisk . Siter
Lars B. Frostad Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Stephen King "The Langoliers" Denne filmen "The Langoliers" er det ihvertfall bare å styre klart unna, en kamerat og jeg leide denne for mange år siden - vi så på den ganske seint, og vi sovna begge to!!. Selv om man ser (det ene) flyet en god del, både inni og utenfor - er filmen tragisk dårlig, og svært SVÆRT kjedelig. Mener å huske det var en L-1010-300 Tristar (Lockheed) som var flyet, istedet for å se denne filmen så er det bedre anvent tid å logge inn på airpics og se på noen L-1011 eller DC10'ere der!!.. Mer info her: http://www.imdb.com/title/tt0112040/ Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Og hvis man vil ha virkelig gamle fly har man filmer som Those Magnificent Men in Their Flying Machines, The Blue Max og The Great Waldo Pepper! CFM Siter
Rune Brauten Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Stephen King "The Langoliers" Denne filmen "The Langoliers" er det ihvertfall bare å styre klart unna, en kamerat og jeg leide denne for mange år siden - vi så på den ganske seint, og vi sovna begge to!!. Selv om man ser (det ene) flyet en god del, både inni og utenfor - er filmen tragisk dårlig, og svært SVÆRT kjedelig. Mener å huske det var en L-1010-300 Tristar (Lockheed) som var flyet, istedet for å se denne filmen så er det bedre anvent tid å logge inn på airpics og se på noen L-1011 eller DC10'ere der!!.. Mer info her: http://www.imdb.com/title/tt0112040/ Har heller ikke sagt noe om kvaliteten.... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.