Gå til innhold

VACCN - Hvem bør ha innflytelse/stemmerett?


Eirik Sørensen

Anbefalte innlegg

Med referanse til den hete debatten som foregår i en annen tråd i dette forumet rundt driften av VACC Norway, ønsker jeg å spørre dere om hvem som bør ha innflytelse over hvordan VACC Norway bør organiseres. Jeg har startet en ny tråd for dette spørsmålet først og fremst fordi det vil bli et høyaktuelt reelt spørsmål innen kort tid og samtidig er dette et så viktig spørsmål at det ikke bør blandes med diskusjonen rundt organiseringen og personene i VACC Norway.

 

Så spørsmålet er enkelt og greit, hvem skal ha innflytelse over hvordan VACC Norway skal organiseres? Alle interesserte? Alle medlemmer av VATSIM? Alle norske medlemmer av VATSIM? Alle aktive medlemmer av VATSIM? Alle medlemmer av VACC Norway? Alle aktive medlemmer av VACC Norway? Andre?

 

NB! Denne tråden kommer jeg til å moderere og alle innlegg som ikke dreier seg om det konkrete spørsmålet "Hvem skal ha innflytelse og stemmerett i VACC Norway" vil bli slettet. Dette er heller ikke en diskusjon om det er "Per" eller "Pål" som bør være ansvarlig for VACC Norway og hvem som bør være ansvarlig for trening. Denne diskusjonen handler om hvem av dere som skal kunne ha innflytelse på disse valgene og andre.

 

Stort klarere tror jeg ikke jeg klarer å si det. ""

 

Jeg håper vi kan få en konstruktiv diskusjon her.

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

- Medlemmene (av VACCN, som igjen bør være medlem av VATSIM)bør ha innflytelse, i den utstrekning de er kompetent til å uttale seg (alder/erfaring/osv)

- Husk også at vi står ikke helt fritt til å gjøre fullstendig som vi selv vil. Alle VACCer under VATSIM er bundet av:

VATSIMs regelverk (dvs Policy, Regulations, osv)

VATEURs regelverk, og sist men ikke minst

VATEUDs regelverk

(overnevnte regelverk finnes på de respektives hjemmesider).

 

Ja, det er et byråkrati, men det er mulig å leve under det, og med det!

 

Mvh

Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktive medlemmer av VACC Norway. Kun ATC, ikke piloter. ATC som ikke har vært online de siste 3 mnd bør slettes fra VACCN (ja, noen sier at det er synd at blir slettet, men hva er vitsen med å ha de på medlemmslista, når de er ikke aktive). Alle kan fly i Norge, tom folk som ikke er fra Norge, derfor mener jeg at kun ATC bør ha innflytelse/stemmerett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at alle medlemmer av VACCN i utgangspunktet bør ha stemmerett. Det går an å legge inn at man må ha vært medlem så eller så lenge, eller være over en viss alder, men det blir helt umulig hvis det skal stilles som kriterie at man må være aktivt medlem, for hva er det, og hvem skal bestemme hvor grensen skal gå for hva som er et aktivt medlem? Dessuten er vel dette nokså vanskelig å håndheve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere kommer tilbake til "Medlemslisten" for VACCN.

 

Vær obs på at dette er en liste over godkjente medlemmer, IKKE nødvendigvis aktive, men for ATCer viser denne hvem som pr definisjon har "Lov til å operere som ATC i Norge". Å slette folk fra denne listen kan KUN gjøres utfra helt andre kriterier enn det som kommer frem i denne tråden.

 

Bare for å vise litt til mitt tidligere innlegg om de regler vi og VACCene er bundet av ""

 

Mvh

Hans Utne

VATEUD7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker ikke helt feil, så er det slik at hvis en er inaktiv mer enn 6 mnd (kanskje 3, ikke sikker), så blir konto slettet automatisk og da mister en medlemskapet i VACCN. Stemmer ikke det Hans ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALdersgrense hadde ikke vært så dumt. Fra 18 år og oppover... ?

Det er jo en grei måte å filtrere ut noen av de mest aktive?

 

Jeg synes ikke det bør være noen aldersgrense, men det er viktig at de som stemmer er aktive.

Piloter er jo og forsåvidt en gruppe som bør få innflytelse, men jeg forstår problemet da de ikke er registrert noen steder "spesielt for VACC-Norge".

 

Jeg synes altså at aktive medlemmer av VACC-Norge bør få velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg regner med at de mest aktive er over 18 , eller... ?

 

Alle bør være velkommen fra 13år og oppover så lenge de er interessert i denne hobbyen , regner med vi har folk ifra barn til pensjonistalder som er medlem i VATSIM.

Med andre ord er jeg kvalifisert.. ""

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...