Gå til innhold

Servering på SAS-flyginger


Aleksander Berge

Anbefalte innlegg

Ja, det regner jeg nå med ""

 

Vi fikk i alle fall servering etter at vi hadde mellomlanda på Værnes fra Bardufoss,da vi hadde perm i militzen ""

Etter Værnes, så flydde vi ned til Gardermoen...

 

Men om det var servering på Bardufoss-Værnes, eller Værnes til Gardermoen..husker jeg ikke ""

Vi flydde i alle fall med Braathens.

 

Mvh Jan H. Brende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEIA!!!!!

 

Jeg drar til Trondheim i høstferien og lurer på om du får servering på SAS-flyginger fra Oslo til Trondheim.

Svaret er ja, du får utstelt mat på flygningen mellom Oslo og Trondheim.

Men du kan ikke forvente å bli mett akkurat, det kommer også an på når på døgnet du reiser.

Jeg sist gang jeg reiste, reiste jeg klokken 10 om morgenen, da fikk vi servet en sandwich Is (nam!) og noe kaldt å drikke.

Som regel er det vel et rundstykke med noe rart på, da som regel laks eller i det området.

Husker ikke helt hva jeg fikk tildelt å spise når jeg var på vei hjem fra Oslo igjen, som de fleste vet satt jeg i cockpit da..

Er noe annet å følge med på enn å se på hva du spiser.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais ""

 

japps det er servering på alle SK/BU flyturer, hva det er og mengden er naturligvis litt varierende, sist jeg var ute å fløy, var til Bodø med BU og SK hver sin vei, fikk en sandwich med skinke og ost med BU, med sas var det noe som jeg ikke helt vet åssen skal identifiseres,men det smakte ganke ok (men jeg tror det var litt få flyværtinner ombord talte bare 2 """""""")

 

Hva det er på kortere flyturer er jeg ikke sikker på, er veldig sjelden jeg flyr kortere en til Kastrup og/eller Arlanda samt LHR.

 

Brgds

 

Stripekatta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser til thailand i høstferien.. får jeg mat da? reiser med sas..

 

Jeg flyr ARN-ORD med SAS 333 i morgen, på buissnessclass. Lurer på om det er matservering der. Tror uansett jeg smører litt niste jeg. ""

 

Blir sikkert en fin tur i alle fall, først MD80 til OSL, så A321 til ARN, og UA CRJ videre fra ORD. I tillegg blir det UA CRJ, 733 og A320 til Florida, og litt NW S340 oppe i nord. Samme ruten hjem, men da med MD90 fra ARN til OSL..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmpz... Når jeg reiste med Braathens fra Molde til Oslo for noen uker siden fikk jeg servert en liten kroneis. Greit nok, jeg fordøyde den.

 

Likefør landing kom hjula ut, og jeg kom også. Sånn magepine har jeg ikke hatt på år og dag, hele systemet var i opprør. Flyet landet heldigvis mykt, og når vi hadde docka så var det bare å løpe gjennom alle gangene (stod på gate 18) bortover til toilet'n der du henter baggasjen. Der ble det en fuktig affere.

 

På turen Oslo-Bodø fikk jeg derimot et ganske godt rundstykke. Turen tilbake var preget av et neddynket smørbrød i majones og varm cola ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos SAS kan man nok ikke forvente seg rare greiene på bordet lenger, selv på lange turer. Og service generelt blir dårligere, kabinpersonalet sparkes. Det siste nå er jo at business-class i SAS også havner under sparekniven, betal full pris...men regn med enklere mat og dårligere service også her.

 

Men det morsomste i SAS da: Vennligst lever tilbake avisen når De forlater flyet, vi har ikke råd til å kjøpe nye ""

 

Nei denne utviklingen er egentlig ikke morsomt i det hele tatt, synd at det går den veien ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg reiste til Kreta med Novair/Apollo forrige uke måtte vi betale ekstra for å få mat på flyet, så vi takket nei takk og hadde med matpakke. Den var mye billigere og sikkert like god som det de som kjøpte mat fikk:)

Det morsomme var at en av kabinpersonalet hvisket til oss at han hadde sørget for å få med noen ekstra matbrett som vi kunne få for 75 kroner. De ser nok sitt snitt til å tjene litt på si' ser det ut til:-)

Men 949 kroner for en uke på Kreta var så billig at vi var kjempefornøyd selvom flyturer på trange charterfly er en lidelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det morsomste i SAS da: Vennligst lever tilbake avisen når De forlater flyet, vi har ikke råd til å kjøpe nye

 

Jag trodde också det var anledningen... Helt till jag gick bak och hjälpte C/A med att städa kabinen under ett kort stop..! Aviser och dess bilagor överallt! För det första så tog det en liten evighet att plocka ur alla aviser ur säte fickorna. Så blev det en ordentlig hög med aviser som vår käre C/A skulle balansera ut ur flyget och ned i säcken. Om alla tog med sina aviser ut ur flyget så kunde vi lätt kortat turn-around med 5 minuter! Man kan ju inte gärna låta aviserna ligga kvar heller?

 

Men serveringen blir sämre ja... Vill man ha billigare biljetter så..!

 

Men så blir man ju också lite fundersam när C/A i SAS Airline vägrar servera kaffe när det är fler än 30 PAX per C/A..! På Fokkern är det endast 1 C/A, och ofta 50 PAX, och 2 piloter, som får sin kaffe, utan problem.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag trodde också det var anledningen... Helt till jag gick bak och hjälpte C/A med att städa kabinen under ett kort stop..! Aviser och dess bilagor överallt! För det första så tog det en liten evighet att plocka ur alla aviser ur säte fickorna. Så blev det en ordentlig hög med aviser som vår käre C/A skulle balansera ut ur flyget och ned i säcken. Om alla tog med sina aviser ut ur flyget så kunde vi lätt kortat turn-around med 5 minuter! Man kan ju inte gärna låta aviserna ligga kvar heller?

Gratis aviser har man jo fått på flyene i årevis, men nå kjøper SAS kun Dagbladet og lokalaviser, og ikke VG ""

 

Poenget er at problemet med aviser som ligger igjen i flyet ikke er noe nytt, og man kan jo ikke forlange at kundene skal begynne å rydde etter seg? Nei, jeg har inntrykk av at de fleste tar avisene med seg, men nå er det altså ønskelig fra SAS at man rydder og leverer aviser tilbake...slik at de kan settes i stativet på nytt. SAS sparer jo noen kroner på dette også ""

 

 

Men serveringen blir sämre ja... Vill man ha billigare biljetter så..!

Men på business-class betaler man fortsatt full pris, likevel blir serveringen enklere også her. Det går ikke lenge. Kan ikke SAS bare gjøre seg om til et rent lavpris-selskap da? Istedet forsøker de seg på slike mellom-løsninger..."Reis med SAS, ekte kvalitet med ekte priser...men skal du ha service så betal oss mer!" ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Helge... du er faktisk inne på noe...men jeg tror du overser poenget...?

Poenget er at problemet med aviser som ligger igjen i flyet ikke er noe nytt, og man kan jo ikke forlange at kundene skal begynne å rydde etter seg?
Det er jo akkurat det man skulle forvente...? Legg merke til hvordan kabinen ser ut... spesiellt etter en lang tur...! Det er matrester... og søppel liggene og det ser ut som et forbannet grisehus... "" Alle vil ha... men ingen vil gi noe tilbake... og det er vanlig folkeskikk og rydde opp etter seg... "" Flyprisene i Norge og tildels Europa ligger en del over prisene på innenlandsrutene her i USA... og det er ingen tvil om at de ekstra utgiftene som SAS har på for eksempel servering må trimmes for at de skal fortsette butikken. Dette er jo bare en liten del av sparingen... og vi har pratet om andre sparingstiltak i dette forumet tidligere. Når du skal konkurere med lavprisselskapene så må du ha lave priser... og da kan man ikke forlange å få servert Russisk kaviar og Vodka... "" Det foregår et "paradigm" skifte i denne industrien i dag Helge... og alle må justere.

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nokk de som kjøper en C-klasse bilett i hovedsak ser nytten med å ha en åpen retur, og kunne forandre/ombooke reiseruten helt opp til avgang. Den friheten betyr nok litt mer enn en redusert meny på en ellers kort Europa tur.

 

Og når det gjelder VG så kjøper sas den avisen fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge,

 

Vad jag vet så köper SAS fortfarande VG till sina passagerare... I alla fall så sent som i Torsdags.

 

Och jag tycker att man kan förvänta att folk lämnar sin plats i det tillstånd de fann det i... Det hör till vanligt folkeskick att man inte kastar skräp på golvet och tar vara på sina aviser, anser jag.

Man har också, sedan länge, bett passagerarna att ta med sina aviser hem eller lägga de i retur korgen. Jag har vid enkel tillfällen sett att man har återanvänt aviser, när de nya har tagit slut, men annars så går de till papper returen.

 

Riktigt att business betalar fullpris för att ha max flexibillitet ja, men fullpris har blivit billigare än det varit.

 

Klart SAS måste försöka nya koncept och finna en väg ur sin kris!

Men som vanligt är inget de gör gott nog för Helge Bö! ""

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag Johnsen...når du er på en femstjerners restaurant, og betaler 1500 kroner for en middag, går du ut på kjøkkenet med tallerkener, glass og bestikk etterpå? Kanskje vasker opp også? See?

 

Når en tur med SAS koster 4000, og andre tar 900 for samme turen, da forventer man litt ekstra service hos SAS. Slik er det bare. SAS må uten tvil være forsiktig med å skru ned service-nivået uten at prisene følger etter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag Johnsen...når du er på en femstjerners restaurant, og betaler 1500 kroner for en middag, går du ut på kjøkkenet med tallerkener, glass og bestikk etterpå? Kanskje vasker opp også? See?

 

Kastar du maten på golvet och torkar munnen med bordsduken så blir inte personalen på din 5 stjärnors restaurang speciellt imponerade heller... See?

 

""

 

Det är inte bara serveringen ombord som gör att SAS har högre priser. Connection garanti, bagage garanti, etc, är exempelt på service som SAS yter, men som de billigare kanske inte gör...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastar du maten på golvet och torkar munnen med bordsduken så blir inte personalen på din 5 stjärnors restaurang speciellt imponerade heller... See?

 

Da har man ingenting å gjøre i en slik restaurant i utgangspunktet, jeg tror at bymisjonens suppestasjon er et mer passende sted med slike manerer.

 

Nå har vel ikke SAS kommet så langt ned, og jeg vet at de må spare. Så får hver enkelt vurdere resultatet, det er jo tross alt kunden selv som bestemmer hvem han vil reise med.

 

De siste gangene jeg har reist fra Sola så har ikke SAS/BRA hatt VG, og jeg hørte snakk om at de kun skulle ha en av riksavisene med den beste innkjøpsavtalen. Men ingenting er bedre dersom de har tatt til fornuft... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...