Gå til innhold

Spesifikasjonsundersøkelse


Erik Sørensen

Anbefalte innlegg

CPU: 1,4Ghz AMD Thunderbird

RAM: 786MB DDR DIMM RAM

Gfx: Gf 2 Mx 400 (simply the BEST!)

Skjerm: 19" Hansol Flat rør

Kabinett: Medium Cheiftek sort

Vifter : 1 x cpu vifte , 4x kabinett vifter

Hovedkort: no abit greier tror jeg ""

Operativ System: Windows XP Professional

Lagringsplass : 1x 120GB WDC 8mb Cache + 1x 80GB WDC 8mb Cache

Mus: Logitech MX700

Tastatur: Logitechs Optiske

 

ja det var vell det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosessor: AMD Athlon XP 2000+

Minne: 512 MB RAM

Skjermkort: GeForce 2 MX400

Skjerm: Samsung SyncMaster 17 GLi

Hovedkort: Asus A7V8X

Operativsystem: Microsoft Windows XP Professional

Lagringsplass : 150 GB i alt

Skriver: Canon BJC-S900

Scanner: Epson Perfection 2450 Photo

Tastatussett: Microsoft Wireless Optical Desktop Pro

Høyttalere: Creative Inspire 5.1 5300

CD/DVD-stasjon/brenner: Sony DRU-120A og Creative DVD-stasjon

 

Var det mer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Intel Pentium4 3,06 Ghz

-2GB DDR RAM

-ATI 9800 Pro 128MB

-19'' skjerm

-360 GB HDD (3x 120GB)

-16x DVD / 4x DVDRW

-48x CDROM

-Trådløs Logitech tastatur & mus

-Win XP Proff NO

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg har en stor, firkantet, grå boks som suser noe voldsomt, og har mange grønne og svarte dingser inni. Som regel, i vertfall når den suser, er det mange gummitråder som stikker ut fra baksiden. Boksen har også en veldig flott kaffikopp-holder som kommer ut med et trykk på en knapp. Det står 52X på den. Jeg har også en annen luke litt under kaffikopp-holderen som jeg ikke helt hva er til. Jeg tror det er for å putte in kredittkortet når jeg handler på internett (har ikke helt funnet ut av dette enda, så jeg vet ikke).

 

Og så har jeg ett brett her som jeg bruker til å skrive dette her med. Brettet har knappene qwertyuiopå¨^~asdfghjkløæ'*<>zxcvbnm,;.:-_Alt Alt Gr Caps Lock §|!1"2@#3£¤4$%5&6/7{(8[)9]=0}?+`\\´ Esc F1 F2 F3 F4 F5 F6 F7 F8 F9 F10 F11 F12 Print Scrn SysRq Scroll Lock Pause Break Insert Home Page Up Delete End Page Down. Jeg har også tre piler som peker oppover, to av disse gjør at visst jeg trykker en annen knapp også blir det stor bokstav. Jeg har to knapper med piler som peker mot venstre, der den ene fjerner det jeg har skrevet. En knapp med pil mot høyre og en knapp med pil ned. Jeg har også en stor knapp med en knekkt pil, omtrent som man kan se på veien før ett kryss. Til slutt har jeg en bred tast som det står 'Key Tronic MPR II-Key' på, og lager mellomrom mellom ordene.

 

Jeg har også en annen stor kasse her, har et lite fargefullt eple frempå pluss at på fremsiden vises hva jeg og andre har skrevet. Jeg vet ikke hvordan denne kassen ser ut inni da jeg ikke har fått åpnet den. Kommer litt sus fra den også. Noen slike gummi-tråder stikker ut fra denne kassen også. Den ene går til den andre kassen, men jeg kan dra de ut.

 

Til slutt har jeg en annen ting her. Den har en kule og to knapper oppå. Når jeg beveger hjulet flytter en pil på bildefremviseren seg. Og når jeg trykker med ene knappen skjer det av og til noe med det stedet pilen er. Den andre knappen får frem en liste som forandrer seg litt av og til.

 

Jeg tror den mangler RAM, CPU, harddisk og alt det andre dere snakker om med mindre det er det proffesjonelle navnet på noe av det jeg har sagt nå.

 

Hmmm, jeg slo opp Ram i ordboken, og fannt ut at det enten er "gavl, loft" eller "ramme (ramme alvoret)". SÅ da er det vel sannsynligvis "gavl, loft" det betyr. ER det den lverste grønne platen inne i den grå boksen det er snakk om? Eg kan ikke se det står så mykje på den. Ellers er det vel rammen rundt alle platene og sånnt, som eg har funne ut eg kan ta av. Den er 39x39x18cm.

 

Eneste eg har som kan minne om en hard disk er en av overflatene på rammen, som du allerede har fått målet på.

 

Nei, som du sikkert skjønner er eg ikke helt inne i denne datamaskin-verden, og slikke dataord som kun datanørder vet kan jeg i vertfall ikke (no harm u geeks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg har en stor, firkantet, grå boks som suser noe voldsomt, og har mange grønne og svarte dingser inni. Som regel, i vertfall når den suser, er det mange gummitråder som stikker ut fra baksiden. Boksen har også en veldig flott kaffikopp-holder som kommer ut med et trykk på en knapp. Det står 52X på den. Jeg har også en annen luke litt under kaffikopp-holderen som jeg ikke helt hva er til. Jeg tror det er for å putte in kredittkortet når jeg handler på internett (har ikke helt funnet ut av dette enda, så jeg vet ikke).

 

Og så har jeg ett brett her som jeg bruker til å skrive dette her med. Brettet har knappene qwertyuiopå¨^~asdfghjkløæ'*<>zxcvbnm,;.:-_Alt Alt Gr Caps Lock §|!1"2@#3£¤4$%5&6/7{(8[)9]=0}?+`\\´ Esc F1 F2 F3 F4 F5 F6 F7 F8 F9 F10 F11 F12 Print Scrn SysRq Scroll Lock Pause Break Insert Home Page Up Delete End Page Down. Jeg har også tre piler som peker oppover, to av disse gjør at visst jeg trykker en annen knapp også blir det stor bokstav. Jeg har to knapper med piler som peker mot venstre, der den ene fjerner det jeg har skrevet. En knapp med pil mot høyre og en knapp med pil ned. Jeg har også en stor knapp med en knekkt pil, omtrent som man kan se på veien før ett kryss. Til slutt har jeg en bred tast som det står 'Key Tronic MPR II-Key' på, og lager mellomrom mellom ordene.

 

Jeg har også en annen stor kasse her, har et lite fargefullt eple frempå pluss at på fremsiden vises hva jeg og andre har skrevet. Jeg vet ikke hvordan denne kassen ser ut inni da jeg ikke har fått åpnet den. Kommer litt sus fra den også. Noen slike gummi-tråder stikker ut fra denne kassen også. Den ene går til den andre kassen, men jeg kan dra de ut.

 

Til slutt har jeg en annen ting her. Den har en kule og to knapper oppå. Når jeg beveger hjulet flytter en pil på bildefremviseren seg. Og når jeg trykker med ene knappen skjer det av og til noe med det stedet pilen er. Den andre knappen får frem en liste som forandrer seg litt av og til.

 

Jeg tror den mangler RAM, CPU, harddisk og alt det andre dere snakker om med mindre det er det proffesjonelle navnet på noe av det jeg har sagt nå.

 

Hmmm, jeg slo opp Ram i ordboken, og fannt ut at det enten er "gavl, loft" eller "ramme (ramme alvoret)". SÅ da er det vel sannsynligvis "gavl, loft" det betyr. ER det den lverste grønne platen inne i den grå boksen det er snakk om? Eg kan ikke se det står så mykje på den. Ellers er det vel rammen rundt alle platene og sånnt, som eg har funne ut eg kan ta av. Den er 39x39x18cm.

 

Eneste eg har som kan minne om en hard disk er en av overflatene på rammen, som du allerede har fått målet på.

 

Nei, som du sikkert skjønner er eg ikke helt inne i denne datamaskin-verden, og slikke dataord som kun datanørder vet kan jeg i vertfall ikke (no harm u geeks)

 

Haha, drit bra Arild ""

Må ærlig innrømme at jeg lo høyt av den, spesielt "men de kan jeg dra ut" ""

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosessor: AMD Athlon XP 2000+

Minne: 256MB SDR-RAM

Skjermkort: GeForce 2 MX400

Skjerm: 17" HP Pavilion MX70

Hovedkort: Asus A7V8X

Operativsystem: Microsoft Windows XP Lagringsplass : 80 GB

Skriver: Canon BJC-S900

Tastatussett: HP Cordless keyboard and mouse

Høyttalere: Polloaudio 10w RMS

CD/DVD-stasjon/brenner: HP DvD, HP brenner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"" dritbra Arild. Du kan dette med å skrive morsomme tekstar hehe. Lo av heile sulamitten eg ""

Persolig har eg ein:

Pentium 4, 1,8GHz,

768 MB RAM,

GeForce 3 ti200,

19" skjerm,

logitech tastatur/mus

Creative 4.1 surround anlegg,

MS FF2 Joystick,

Lexmark X73 printerskrap(den gamle vise sitt),

ja det er vel det eg har av datautstyr.

DVS eg har og ein kasse med 5 gamle harddiskar, 13 IDE kablar v 2,5" typen, 2 stk CD-ROM, eit voodoo 2 kort, 40 meter UTP kabel, og x antal småting som kjem godt med av og til ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. veldig bra, Arild! "" Den beskrivelsen skulle være dekkende nok for de fleste av oss.

 

Jeg lurer litt på - dere med P4 3.06GHz prosessorer - det er vel med hyperthreading? Merker dere noe til dette? Har dere målt noen forskjell med denne satt av og på? Er litt spent på denne funksjonen..

 

Hyggelig å se deg igjen forresten, Atle! Flyr du fremdeles for Pier Glass Aviation? Beklager at jeg ble en lite effektiv supervisor på slutten... "" Jeg har forresten (snart) det samme som deg - bortsett fra prosessoren (jeg har 2.53GHz). Skjermkortet du nevner har jeg nettopp bestilt. Jeg merker at mitt nåværende MX440 kort er en flaskehals...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra, Arild! ""

Har en vits på lager, men har ingenting med PC å gjøre, men mange har sikkert hørt den før:

 

To trøndere sitter i cockpiten på et fly, og skal lande det. Når de landa det sa kapteinen: "Farsken, de' va bærre næstn vi klart de', førr dægger'n kor brei deinna rulleban' va!" F/O: "Ja, å kor kort'n va!"

 

PC: I profilen ""

Den leste jeg i Donald for noen år siden. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min maskin:

 

Asus P4B533-VM

Intel Pentium 4 Northwood 1,8 @ 2,4 gz

TwinMOS 512 MB DDR RAM (PC2100)

40 GB Maxtor Harddrive, 7200 RPM

AOpen NVidia GeForce2 MX 100/200 (Ja, det er sinnsykt!)

19-tommer EIZO F67 (1998-modell) @ 100 hz.

 

Operativsystemer (på samme maskin): Windows 2000 (pre-SP4), FreeBSD 5.0 og Mac OS 8.1 (under emulering).

 

Ha en fremdeles god kveld!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå kommer jeg! Den dårligste PCen på hele FS.no tenker jeg! "" Men FS går greit nok for meg... Riktignok ikke alt på fullt, menmen.

---------------------

Pentium 3 500MHZ Prossesor

128MB SDRAM

Voodoo 3 skjermkort

Windows XP Pro

Og en Compaq mus som jeg har stjælt fra jobben til fattern! "" (NSB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå kommer jeg! Den dårligste PCen på hele FS.no tenker jeg! "" Men FS går greit nok for meg... Riktignok ikke alt på fullt, menmen.

---------------------

Pentium 3 500MHZ Prossesor

128MB SDRAM

Voodoo 3 skjermkort

Windows XP Pro

Og en Compaq mus som jeg har stjælt fra jobben til fattern! "" (NSB)

Ganske riktig! Linux servern som jeg holder på å sette opp,er bare marginalt dårligere! Pentium 200 Mhz, 8 Mb RAM,og 2 giga hdd(Quantum) 1 Mb Trio S3 Skjermkort,og ingen oprativsystem enda! ""

 

Min maskin,finner du Her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMD XP2100+

512MB DDR

Gainward GeForce4 Ti4600

15" Skjerm

120GB Harddisk (WDC)

32X CD-R

M$ IntelliMouse 3.0 @ fUnc sUrface

Tastatur er samme som Arild

Win XP Proffesional

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Nedenfor følger spesifikasjonen på min pc.

 

- AMD Athlon XP 2500 Barton på 2Ghz

- 1024MB PC3200 (400Mhz) Corsair DDR-minne

- MSI KT4-Ultra FISR hovedkort

- GeForce FX 5800 Ultra (Overklokket til 1107/553 (Minne/gpu)

- CoolerMaster HHC-L61 kjøleribbe med Arctic silver 3.

- Maxtor 120 GB 8MB Cache ATA133

- Suntek TH-656 kabinett

- Razer Boomslang 1000 USB mus. ""

- OS: Win XP Pro engelsk / Longhorn Beta / Mandrake 9.1..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pentium 1,2 Ghz

128 MB SDRam (!)

128 MB skjermkort

Win XP Pro

35 GB lagringsplass

Prosjektor skjerm som gir meg ca 100'

 

Ellers har jeg en god data som jeg ikke får til å virke..

 

Pentium 2,4Ghz

512 MB DDRam

128 MB skjermkort

og ett hovedkort med 8 USB utganger og 2 firewire..

 

Ellers har jeg 384 MB Ram, 3CDrom spillere, 1 CD brenner, 1 DVD brenner, 1 Zip drive, 4 diskettstasjoner, 4 kabinetter, 1 PIII 450Mhz, 1 Xeon 450Mhz, ett redigeringskort, og så videre.. Bare si ifra hvis dere trenger noe av dette.. Jeg glemte å nevne at bare en av datamaskinene er i orden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...