Gå til innhold

Stolt av å være flightsimmer?


Roy Olav Hordvik

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Du kan sikkert lande en Boeing 757 silkemykt i simmen, men om du var passasjer in the real thing, og noe satte pilotene ut av spill...ville du satt deg i cockpit og forsøkt å lande da?

 

Jeg kunne klart det med glans, bare man husker på airspeed og altitude

 

 

-Hjelp Vi Flyr På Norsk-

I rollene: Helge Bø, SAS Piloter, En Stuert, LN-ATC og en TB-10

 

Det hele begynner på Torp med at Helges flasker etter en ryanairtur til London knuses etter at en klønete stuer mister kofferten.

Den samme stueren bringer for øyeblikket mat til pilotene, men har ikke vasket fingrene siden han tømte bæsjbilen.

Maten blir dårlig, pilotene blir syke etter takeoff.

Og etter det tar eksperten Helge Bø over.

Helge tar over spakene, men ender nesten med katastrofe med en gang, da en TB-10 på villspor holder på å krasje med flyet.

Da han omsider nærmer seg Stavanger blir han feilbehandlet av ATC, så han blir vektorert inn til Flesland.ø

Når han da lander på Flesland står hele BFSK og er klare med kamera for å ta bilder av denne sensasjonen at Helge Bø skulle klare å lande MD-80'en selv men om han greide det.. det vet bare BFSK..

 

LOL... Ja det hadde vore eit syn for oss i BFSK ""

Scandinavian 847 kømming inn før lænding.... mai næøim iss Helge Bø ænd æim nøtt a pailått. Plis help mi tu gett diss ting ånn de gråond. ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg må fikse litt på rollelista her:

 

I rollene: helten: Helge Bø, grisete stuer: Kenneth G. Sørensen, bortkommen TB-pilot: Tarjei Lundarvollen, totalforvirra ATC: Anders Presterud, manus og regi: Thomas Hjartarson.

 

Dessuten vil jeg endre på manuset, ingen stuer tar rotta på spriten min...han kverka jeg (endelig) ""

 

Joa...blir nok en oscar-vinner denne filmen ""

 

LOL!! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge

 

Jeg kunne klart det med glans, bare man husker på airspeed og altitude """"

 

Tviler på at du hadde funnet noe som helst, verken hvordan du slo av autopiloten eller for den slags skyld døra til cockpit. Tipper du ville vært så full at du hadde pissa på deg før du rakk frem til toalettet. ""

 

Og til din fordel, kan det vel sies at dette vil gjelde de fleste Nordmenn, altså du er ikke alene om det. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge.. hvis du ikke har fatta det ennå så overlever du ikke... beklager å si det men du var ikke brukbar som skuespiller i filmen så derfor så måtte du dø..

 

Dø, er en feil avslutning på en slik Oscar vinner. Varm og våt bukse når helten forlater flyet, er bedre. Som våre skihelter, må man så må man. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge.. hvis du ikke har fatta det ennå så overlever du ikke... beklager å si det men du var ikke brukbar som skuespiller i filmen så derfor så måtte du dø..

Enig der.. hehe...

Aller helst så må han sloss med eit par litt småfeite tryggingsvaktar på sin ferd mot cockpit og ""

Dø, er en feil avslutning på en slik Oscar vinner. Varm og våt bukse når helten forlater flyet, er bedre ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[sitat-Hjelp Vi Flyr På Norsk-

I rollene: Helge Bø, SAS Piloter, En Stuert, LN-ATC og en TB-10

 

Det hele begynner på Torp med at Helges flasker etter en ryanairtur til London knuses etter at en klønete stuer mister kofferten.

Den samme stueren bringer for øyeblikket mat til pilotene, men har ikke vasket fingrene siden han tømte bæsjbilen.

Maten blir dårlig, pilotene blir syke etter takeoff.

Og etter det tar eksperten Helge Bø over.

Helge tar over spakene, men ender nesten med katastrofe med en gang, da en TB-10 på villspor holder på å krasje med flyet.

Da han omsider nærmer seg Stavanger blir han feilbehandlet av ATC, så han blir vektorert inn til Flesland.ø

Når han da lander på Flesland står hele BFSK og er klare med kamera for å ta bilder av denne sensasjonen at Helge Bø skulle klare å lande MD-80'en selv men om han greide det.. det vet bare BFSK..

]

 

Hehe.. Kunne jo blitt en bra film av det... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at jeg er Beta Tester på "Flight Simulator: A Century of Flight" ""

 

oi oi, stor overtredelse av NDA det der. Betatestere har i følge NDA ikke lov å si slikt.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten vil jeg endre på manuset, ingen stuer tar rotta på spriten min...han kverka jeg (endelig) ""

 

Ja, det er realistisk. Ingen kødder med en sprengfull koffert som skrangler. Og når det i tillegg sier knas, da er det bare å stikke fort som f.... Ah, nå skjønner jeg hvorfor stuerten grisa seg til i(inni) bæsjebilen, så du kverka han ikke nei. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge.. hvis du ikke har fatta det ennå så overlever du ikke... beklager å si det men du var ikke brukbar som skuespiller i filmen så derfor så måtte du dø..

 

Dø, er en feil avslutning på en slik Oscar vinner. Varm og våt bukse når helten forlater flyet, er bedre. Som våre skihelter, må man så må man. ""

 

Og jeg som trodde hele tiden at det var vi i BFSK som var helten "".

 

Truls, gratulerer.

 

Og beste måten å få en kvinne til å skifte mening er å bli enig med hun ""

 

Ellers, så maser alle i klassen om at det er teit å sitte med flightsim og at det er noe av det kjedeligste man kan gjøre. Men, jeg har allikevel konvertert tre stykker i klassen nå som alle ønsker å bli pilot, og en del av de også spiller FS. Og det er vel da ikke så ille, med tanke på at jeg begynte "rekrutteringen" tidlig i vinter ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL... Ja det hadde vore eit syn for oss i BFSK ""

Scandinavian 847 kømming inn før lænding.... mai næøim iss Helge Bø ænd æim nøtt a pailått. Plis help mi tu gett diss ting ånn de gråond. ""

 

Pøh! Jeg som snakker perfekt engelsk, har dere ikke hørt meg på Vatsim? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt av å være flightsimmer???????

 

Djisøss, jeg har holdt på med dette i over 10 år, men den dagen noen måtte oppfatte meg som om jeg er stolt av det på noen måte er diagnosene endeløse.

 

Stolt flightsimmer??? Get a life!!!

 

Veldig å grumpy du var på morgenkvisten da. Først kommer du med unødvendige kommentarer om mr.Bø, deretter fornærmer du alle de som faktisk er litt stolte av hobbyen sin. You get a life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Joacim P. Arnestad:

Veldig å grumpy du var på morgenkvisten da. Først kommer du med unødvendige kommentarer om mr.Bø, deretter fornærmer du alle de som faktisk er litt stolte av hobbyen sin. You get a life!

 

Er det noe galt å være morgengretten da? Ihvertfall så lenge at jeg ennå ikke hadde lagt meg ""

 

Kommentaren om herr Bø var vel ikke unødvendig? Den var absolutt ikke ondartet i det hele tatt. Utsagnet til herr Bø om at gamle 732ere er flygende skraphauger kunne jeg ikke la stå uimotsagt. Helge er Helge, vi kjenner jo ham; flink til å skrive, sånn passe stor i kjeften, og en rimelig oppegående "kverulant". Vi trenger forsåvidt folk som ham her på webben. Jeg respekterer Helge for den han er jeg (versågod, Helge, der fikk du den og det er bare å ta av og sole seg i glansen!)

 

Jeg er vel heller ikke den ivrigste her på webben til å slenge på med alskens bemerkninger, er blandt dem som har vært "medlem" her lengst, men jeg har ennå ikke nådd 700 postinger.

 

Folk kan gjerne for meg være stolte flightsimmere, har ingen problemer med det. Jeg synes FS er gøy selv og har det litt på maten, men å kjenne noen sprengende stolthet over dette kan jeg ikke si at jeg kjenner noen plass. Ikke er det noe man burde implementere i sjekketrikssamlingen heller.....

 

And finally; yes, I have a life. Faktisk mer enn de fleste jeg kjenner....... ""

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Joacim P. Arnestad:

Veldig å grumpy du var på morgenkvisten da. Først kommer du med unødvendige kommentarer om mr.Bø, deretter fornærmer du alle de som faktisk er litt stolte av hobbyen sin. You get a life!

 

Er det noe galt å være morgengretten da? Ihvertfall så lenge at jeg ennå ikke hadde lagt meg ""

 

Kommentaren om herr Bø var vel ikke unødvendig? Den var absolutt ikke ondartet i det hele tatt. Utsagnet til herr Bø om at gamle 732ere er flygende skraphauger kunne jeg ikke la stå uimotsagt. Helge er Helge, vi kjenner jo ham; flink til å skrive, sånn passe stor i kjeften, og en rimelig oppegående "kverulant". Vi trenger forsåvidt folk som ham her på webben. Jeg respekterer Helge for den han er jeg (versågod, Helge, der fikk du den og det er bare å ta av og sole seg i glansen!)

 

Jeg er vel heller ikke den ivrigste her på webben til å slenge på med alskens bemerkninger, er blandt dem som har vært "medlem" her lengst, men jeg har ennå ikke nådd 700 postinger.

 

Folk kan gjerne for meg være stolte flightsimmere, har ingen problemer med det. Jeg synes FS er gøy selv og har det litt på maten, men å kjenne noen sprengende stolthet over dette kan jeg ikke si at jeg kjenner noen plass. Ikke er det noe man burde implementere i sjekketrikssamlingen heller.....

 

And finally; yes, I have a life. Faktisk mer enn de fleste jeg kjenner....... ""

 

 

Hehe, godt å høre. Var vel kanskje heller jeg som var litt grumpy på morrakvisten..... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy Olav Hordvik som startet dette emnet, og som selv tydeligvis er over 30 år, ordla seg kanskje litt feil...kan tenke meg at det han egentlig lurer på er om det er okay for en godt voksen person å være flysimmer, snarere enn stolt. Eller er det rett og slett dumt...

 

Det er jo ganske enkelt slik at folk i alle aldre spiller det meste som finnes av dataspill, så det er ingen aldersgrense oppover. Og det er vel like naturlig for en 30-åring å ha interesse for fly og luftfart som det er for en 12-åring.

 

Olav, jo takk...men vel vel... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...