Jump to content

Joakim Valkvæ Volle

Members
  • Content Count

    392
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral
  1. Nydelig paint! SAS burde beholdt "Janne-fargene" i stedet for det de har nå... Må bare pirke litt...hadde ikke SAS sine 767-300 PW motorer? Det ser ut som at det er GE motorer på den painten... Mener ikke å kritisere eller noe, jeg kan ikke en gang å painte, så burde vel ikke si så mye,hehe
  2. En B737-800 fra Kenya Airways styrtet i Sør-Kamerun, mistet kontakt med ATC kort tid etter take off... VG, 738 krasjet... Minner meg litt om GOL ulykken i Brasil, dette tror jeg er den andre gangen en 737-800 krasjer hvis ikke jeg husker feil. Håper på det beste, selv om det ser mørkt ut
  3. Se her: http://www.airliners.net/open.file/1166784/L/ TAM har tatt levering av sin første av 3(?) MD-11 maskiner ( ex Varig maskiner) som midlertidig løsning for et par år mens de venter på levering av nye B777-300ER... Er i hvertfall det jeg kan huske å ha lest på airliners.net forumet... TAM fargene tar seg godt ut på MD-11 syns jeg, kjekt å se at MD-11 får nye sjanser som passasjerfly ennå...
  4. Her har dere en nydlig Tribute to Concorde film: http://raf.union.rpi.edu/downloads.html Høyreklikk og velg "lagre fil som.." på "Concorde", ca. 78 mb og varer 5 min. For å være ærlig ble jeg en litt rørt når jeg så den... I miss Concorde, put it back where it belongs, in the air!
  5. Noen som vet når Northwest har tenkt å fase ut deres siste DC-10-30? Og hvilke ruter til og fra Europa bruker de DC-10 på? Grunnen til at jeg spør er fordi det ser ut som om det er en smule kjangs for jeg (pluss litt av familien) skal til USA neste år eller noe sånt, og har derfor lyst å prøve å reise med en DC-10. Fordi det kan bli første og siste gang... Unnskyld hvis jeg har spurt om dette før...
  6. dette er noe jeg har lurt litt på i det siste, hadde det vært mulig å redde McDonnell-Douglas fra å konkurs? Det som jeg TROR kunne reddet dem hadde vært hvis de gjorde følgende: (hvis jeg hadde makta over selskapet... ) Oppdatert hele DC-9 familien til dagens standard, kanselert produksjonen av MD-8X og heller forbedret MD-90 opp til samme standard som på B717 (MD-95) og brukt samme teknologi på MD-87 (den korteste i MD-80 familen...) Og så hadde jeg forbedret hele DC-10 familien med teknologien fra MD-11, slik at den eneste forskjellen hadde bare vært lengden på flyene...+ pluss at jeg hadde forbedret MD-11 slik at den holdt kravene til flyselskapene. Hadde det gått sånn tror jeg MD hadde overlevd, men jeg har lite peiling på sånt, så ikke "drep" meg fordi om det høres en smule dumt ut... Ideen min var vel kansje litt krøllete...
  7. AN-140 styrtet i Aserbajdsjan. Les her: Artikkel Snakk om uheldig år for flyging... Mine tanker går til de som var med flyet og de etterlatte.
  8. huff, alle disse sikkerhets greiene, makan til paranoia verden har endt opp i... Det er fint at sikkerhet prioriteres, men det er litt å overdrive når man kaller flyspottere for en slags trussel...
  9. Leste nettopp på dagbladet sin nettside at en B737 fra Southwest Airlines skled av rullebanen på Chicago Midway flyplassen og skled dermed inn på en trafikkert bilvei hvor flyet traff noen biler, en 6 år gammel gutt mistet livet i en av bilene som ble truffet av flyet. Fryktelig trist dette, men vi kan vel kansje trøste oss med at det ikke var en større ulykke... Artikkel ang. ulykken
  10. jaja, får håpe det beste for NWA, og at de beholder diesel-slukerne en god stund til håper jeg skjer, har nemlig lyst å reise med DC-9 og DC-10, har prøvd DC-9 før med SAS fra Oslo til Brussel, men DC-10 har jeg aldri reist med, og de forsvinnner gradvis fra himmeln, litt trist... Nå er det bare disse selskapene som flyr DC-10 i pax service, så langt jeg vet: Biman Bangladesh Airlines NWA World Airways Omni Air Santa Barbara Airlines Så for oss som vil fly klassiske long-haulere gjelder det å gripe sjansen, for jeg tror at om ca. 5-10 år er de borte...
  11. Har lest/hørt osv. at man jobber stadig vekk med å gjøre passasjerfly og andre fly stadig mer støysvake, er det slik at man jobber mot en lydløs jetmotor? Jeg personlig håper ikke dette skjer altfor snart, litt av sjarmen ved å fly (synes jeg da) er nettopp det å høre spool-up`en på takeoff, the sound of power! Det er greit at flyenes motorer ikke trenger om å være øredøvende men...you know...
  12. ok, men skal de skrapes eller får de nye eiere? noen som vet?
  13. Som sikkert de fleste vet så sliter Delta Airlines og Northwest med konkurs, og har gått inn i Chapter 11 eller hva det nå heter... Leste at NWA må bli kvitt veldig mange fly fra flåten sin som en del av prosessen for å få økonomien på fote igjen, vil det si at NWA`s DC-9 og DC-10 maskiner forsvinner fra flåten deres? Mange av DC-9 og DC-10 maskinene deres har jo fått den nye logoen påmalt osv. det vil jo være ganske bortkastet hvis dette er tilfellet...
×
×
  • Create New...