Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 04. okt. 2022 i alle områder

  1. Herregud jeg er glad jeg kom meg ut av flybransjen. Veldig synd, men denne konstante usikkerheten og stadig økende press på arbeidsvilkår, prestasjon og lønn gjorde det håpløst og ikke noe jeg følte jeg kunne leve med.
    2 points
  2. Et par bilder fra push på Værnes med herlige mennesker som ATC. Blir ikke en bedre mandag da.
    2 points
  3. https://msfsaddons.com/2022/09/29/its-finally-out-fsltl-live-traffic-is-now-available-for-msfs/ https://www.fslivetrafficliveries.com/user-guide/
    1 point
  4. Jaggu på tide, men ser nå frem til vinteren kommer hvor deicen og ice shreading blir nøkkelfaktorer.
    1 point
  5. Som noen kanskje har fått med seg har det gått mye i mindre og "enklere" turboprops hos meg siden jeg kom tilbake til simulatorverdenen. Dog er det et fly jeg har sittet på gjerdet lenge og vurdert, nemlig Dash 8 Q400. Skulle jeg virkelig sjekke meg ut på et fly med vnav-muligheter og skikkelig FMS? Vel, kortet ble dratt, og jeg angrer ikke! FlyJSim har gjort en fantastisk jobb med dette flyet. Dog litt tyngre å ratte enn de turboprop-flyene jeg har holdt meg til i det siste, men utrolig gøy! Dog må jeg huske å holde meg plantet på jorda og ta en tur i gammel Beech med Garmin 430 for ikke å bli for bortskjemt. Legger ved noen bilder fra en testtur som WF411/412 fra Bergen til Torp og tilbakjat. Det eneste som mangler nå er et oppdatert scenery for BGO med den nye terminalen inkludert, så skal jeg si meg fornøyd.
    1 point
  6. Flyr kutter kostnader i vinter, men planlegger å øke igjen utover våren og sommeren 2023. De skal også kutte ruter og bemanne ned. En slags jojo virksomhet i norsk luftrom. Totalt vil de bemanne tilsvarende 5-6 fly Blir dette en ny model for flybransjen nå som strøm, drivstoff og ikke minst priser på deler går opp og opp? https://e24.no/boers-og-finans/i/P4o04e/flyr-skal-spare-rundt-400-millioner-i-vinter?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
    1 point
  7. Vi hadde ingen sånne begrensninger. Men begge motorene måtte være i gang med propellene ute av feather før vi entret rullebanen. Etter ankomst måtte motorene ha 1 minutt i start/feather før vi kunne stoppe dem. Med andre ord så ble motor 1 stoppet med en gang vi ankom stand, mens stoppeklokka ble startet for den andre i det vi satte den i start/feather. I utgangspunktet så var dette med single engine taxi egentlig noe dritt som bare økte arbeidsbelastningen på styrmannen. Spesielt på flyplasser som Heathrow etc. Vi hadde tilfeller i selskapet jeg jobbet i (på Q400) der styrmannen ble overbelastet og at ting på sjekklisten uteble og flyet tok av uten at visse ting var gjort. Godt eksempel på at pengene går foran sikkerhet, selv om ingen selvfølgelig ville innrømme det. Var mye unødvendige risikomomenter rundt dette med single engine taxi på Q400. På 100-300 serien gjøres aldri single engine taxi. Dette var et Q400 "fenomen".
    1 point
  8. OK! Jeg er litt for fersk ennå med MSFS. Det hjelper å ta seg tid til studere sakene nøyere. Nå har jeg kontroll! Takk for bistand.
    1 point
  9. Tok steget og installerte FSLTL AI traffic, og ble straks imponert. De store flyplassene våknet skikkelig, og plutselig var det livat både på bakken og i lufta. La gå at det er noen fremmede flyselskap som ikke hører hjemme her og der, men AI-modellene er nydelige og lydkvaliteten av en annen verden. Her noen sjåtts fra en snartur innom Gardermoen og Heathrow . Og det beste av alt, simmen flyter helt uten påvirkning av trafikken 😲
    1 point
  10. Scramble opp, jakte MiGs, hjem til middag, Phantomen er og blir en favoritt.
    1 point
  11. Virker som et problem som forsvinner hvis de restarter. Mistenker at MSFS noen ganger loader lys før den har loadet ferdig terreng.
    1 point
  12. Jeg glemte å legge til, Kanskje de som poster screenshots kunne nevne hvilken sim de bruker?
    1 point
  13. Det er litt annerledes enn å busse rundt med passasjerfly, men hver sin smak selvsagt, for min del er den kalde krigen en gullalder i flyhistorien, spesielt den militære delen.
    1 point
  14. Artig å se at noen fortsatt har FS-interesse litt utenom "allfarveien" 😊. Det skader ikke med noen innslag av underholdning og spreke bilder 😁
    1 point
  15. Har en stor svakhet for Bell 206, så når jeg så en bra utgave til XP så klarte jeg ikke å styre meg. Herlig maskin som nettopp har blitt kompatibel med XP12. Dog er det en del bugs med systemer og performance, men er en drøm å fly. Ser for meg at det blir flere helikoptre fra Cowansim fremover så snart dem er ute av beta til XP12.
    1 point
  16. Test av World Update Canada:-)) Rolig og skyfritt flyvær nordover, men skyet fra Oregon, lite turbulens underveis.. Langs ruta passerte jeg: Mt. Shasta, Crater lake, Mt St. Helens (som jeg har besøkt i 2015), Mt. Adams og Mt. Rainier. METAR KSFO: 291856Z 03003KT 10SM CLR 21/14 A3004 RMK AO2 SLP174 T02060144 METAR CYVR: 291800Z 30006KT 260V330 15SM SCT010 BKN120 17/16 A3014 RMK SC3AC2 SLP209
    1 point
  17. Eg og Anders tok over driften i 2009 var det vel. Så data lenger tilbake har ikke vi noe av dessverre. Er begrenset fra tiden før vårt eget system ble laget.
    1 point
  18. Ikke alt som stemmer med vestlige såkalte "medier" - selvsagt er det business as usual fra land som ikke er instruert til å "hate" Russland.
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...