Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 21. sep. 2020 i alle områder

  1. Ble så lei av min egen klaging over SDK at jeg fikk det til. Var en klassisk feil som mange tutorials ikke dekker, og som noen vil huske fra tidligere MSFS og scenery, nemlig at det skal være scenery/global/scenery\ og ikke scenery\global\scenery i config pathene. Legg merke til slash og backslash. På tide å ta seg en tur til den flyplassen Ernst nevner og sjekke whiskeyutvalget.
    8 points
  2. Glem Gardermoen. Ganske sannsynlig at onFinal.dk kommer ut med en mye bedre versjon av Båtsfjord snart, men inntil videre har man denne. Båtsfjord er en interessant lufthavn. Bittelitt overdimensjonert sammenlignet med de andre på Varangerhalvøya, og med ikonisk arkitektur for å bøte på at man la ned den gamle flyplassen med ikonisk arkitektur. Localizer til rullebane 21, 16 graders magnetisk variasjon, og en rullebane med 0.8% hellning nedover. Takk til alle her som har nevnt problemene og løsningene de har støtt på, om det så bare var i en innskutt leddsetning. Pionérarbeidet er ganske slitsomt! Tusen takk til AW som fiksa et helt ødelagt mappehierarki. Nedlastingslenke - Flightsim.to
    7 points
  3. Mulig jeg er sløv som ikke har sett dette før, men. Tenkte jeg skulle sjekke forholdene i Bodø siden det er litt vær der i dag. Jeg lastet opp en liten tur og fant meg selv på banen. Jeg så meg litt rundt og så litt bevegelse på minhøyre side. Var det noe galt med grafikken? Så zoomet jeg inn på trærne og så at de beveget seg i den sterke vinden. Jøsses, det var uventet. Og fint. Beklager lyden . Jeg hadde nyheter på den andre skjermen. 🙂
    5 points
  4. Tok en tur fra Brønnøysund til Sandnessjøen idag , VFR, med live weather på. Hadde ikke tatt den turen IRL ..
    5 points
  5. "Hainn e kvit på toppan no!" som vi sier på Nordmørskysten når bølgene byr opp til dans. Regnbue på kjøpet-. Live fra Bodø just nu.
    5 points
  6. https://flightsim.to/file/624/oslo-airport-2020-engm KW Oslo Airport 2020 Features: Added up-to-date aprons/taxiways around the northern pier and other locations (Anno 2020). Added numerous new taxiways. Added/reworked modern jetways (every gate/parking spot included). Added detailed material textures Replaced every single parking spot Replaced every single centerline/edge line/ortho line. Replaced numerous auto-gen buildings Tweaked textures/materials Detailed fencing, and lighting
    3 points
  7. Detta blir nok litt pirkete, men tenkte eg kunne hive ut litt info om korleis man bør (ikkje må) navngi packages man lager til MSFS. Asobo har lagt inn info i DevMode som forklara hvilke "strict guidelines" man skal følge når man laga navn til packages, men ser det er mange som ikkje følge detta, til og med proffe utviklara. Det er på ingen måte en big deal, men det gjer at Community folder fort blir uoversiktelig Her har dokke naming guidelinesa Asobo vil at devs følger når det gjelder airport scenery. Grunnen til at Asobo vil at packages skal bli navngitt på denna måten er fordi det blir maaaaassse enklare å sjå hvilke type addons man har i folderen sin, so håpa folk har lyst å implementere detta i dokkas neste updates og prosjekter Er so mange flotte sceneries som kjem ut no! Reine godtebutikken So rekna med folk kjem til å fylle opp communtiy folderane sine, og då er det alltids veldig greit å ha det ryddig
    2 points
  8. Begynt å lære meg Blender... Mistenker at leksjonen for flytårn og props ligger et lite stykke frem i tid 🙂
    2 points
  9. Du glemte Lagavulin (den viktigste, som også kan brukes til å tjærebre trebåt-skrog med)...
    2 points
  10. Ja ellers går det bra, bortsett fra et assortert og rikholdig utvalg av bremsespor i gresset over halve Vestagder😇.
    2 points
  11. Ja, har fått noen timer med M20, og er enig i at den er fryktelig nervøs ved pedalbruk under landing, og har nesten ubrukelig høyderorstrim under håndflyvning. Synd det ikke går an å justere følsomheten lenger, får håpe det blir rettet opp i neste patch 😳. Ellers er den snill som en tiger, og får fortsatt fram et fornøyelig glis hos undertegnede 😁
    2 points
  12. Eneste er at ground handling/rudder er litt skummelt ved takeoff og landing , men mye av problemet ligger vel i simmen. Fyker ofte hit og dit når jeg bremser...
    2 points
  13. Skal du ha whisky er det bare en flyplass som gjelder, EGPI Islay Airport. Nesten gangavstand til Ardbeg og Laphroig 😄 Har ikke FS 2020, så aner ikke om det er landingsbart der 🥴
    2 points
  14. Og jeg ble fristet av kommentarene dine og foxtrotlima. Denne fra Carenado var en positiv opplevelse. Hadde en flott tur fra ENGM til ENVA for noen timer siden. Rune_G
    2 points
  15. Airport Design Editor er på gang, og jeg har meldt meg til Alpha testing. Og det må ha vært kaffen, for nå har jeg nettopp kompilert ENLI med mine gmax modeller😇. Det viser seg tutorialen har noen småfeil, så jeg rettet på en velkjent scenery/world/scenery\ path kontra scenery\world\scenery... legg merke til slashene. Blir litt på sidelinja dette her, men men...
    2 points
  16. Kjøpte begge deler på Marketplace i spillet, grei nedlasting. Flyet synes jeg var utrolig artig å fly. Rimelig greit med funsjonalitet også, uten at jeg hadde tid til å teste så mye. Værnes scenariet imponerte også. Videoen er fra første tur med flyet uten at jeg kjente til det på forhånd, take off og landing på Værnes. Så... ante ikke take off hastighet, landingshastighet, stall speed eller noe. Men kom da ned. Litt trist og grått vær.
    1 point
  17. Er det forresten noen som vet om noen kilder hvor jeg kan finne nøyaktige plasseringer av taxiskilt på ENGM?
    1 point
  18. Vært innom det flere ganger tidligere (har det med å begynne med ting, men kanskje ikke alltid fullføre), men nå har jeg bestemt meg for å forsøke å lære det. Utrolige muligheter, og ikke minst gratis... 🙂
    1 point
  19. Kule bilder! Dæven som jeg gleder til VR.. Nesten som man får lyst til å skaffe seg motion plattform for å fly i sånt ruskevær
    1 point
  20. Neida, glemte den ikke. Gadd ikke å nevne flere. Å se på et kart over Islay er jo som å se whisky-lista til monopolet 😁
    1 point
  21. Holmenkollen ser fantastisk ut om natta. Savner tryvannstårnet...
    1 point
  22. Jeg la inn bestilling 3 minutter FØR salget åpnet, fikk den registrert 3 minutter ETTER salget startet pga tregheter i systemet. Stod at de hadde 27 på lager 5 minutter etter at jeg hadde lagt min ordre. Likefullt fikk jeg restordre og må vente til 26 sept...som så ble endret til 7 oktober.... og som sikkert kommer til å skli litt til basert på siste erfaringer med datoer hos komplett.... Oppgraderer fra 1080 førsteutgaven, så tipper jeg kommer til å merke grei forskjell, så jeg bare smører meg med det som finnes igjen av tolmodighet og sier til meg selv, at den som venter på noe godt........
    1 point
  23. Da er enda en ny oppdatering ute! (Versjon 1.2) Changelog V1.2-Removed blue lighting on edge lines (Important)-Added blast fences-Added apron lamps https://flightsim.to/file/624/oslo-airport-2020-engm
    1 point
  24. Kjøpte den også i dag og er bra fornøyd så langt. Hadde tenkt å legge ut et mini-review i et eget innlegg, men det passer greit å legge det ut her. Jeg syns egentlig Carenado har gjort en svært bra jobb her. Holdt meg unna Cessna 182T idet den ikke ble særlig godt mottatt. Det visuelle er det absolutt ingenting å utsette på. Her er det nok av detaljer både innvendig og utvendig. Jeg la spesielt merke til bruken av PBR og hvordan omgivelsene reflekteres i ulike overflater. Cockpiten er både detaljert og funksjonell. Her er det lite som er «inop» slik som i default fly. Carenado bruker MSFS sin default GNS530 som er buggy men god nok til enkle funksjoner som direct-to, oversikt over nærmeste flyplasser, enkle flight plans o.l. Jeg prøvde ikke noen GPS approaches. Døren på copilotsiden og luken i vinduet på pilotsiden kan åpnes, noe som selvfølgelig er helt unødvendig for å simulere flygning, men kanskje har litt å si for immersion. Oksygen kan skrus på, og cockpit-belysning er overraskende bra. Med tanke på avionics er M20R godt utrustet, idet den leveres av Carenado med følgende custom komponenter: Custom KFC 150 autopilot Custom KX165 NAV2/COM2 Custom KR87 ADF Custom BK KT76C transponder Custom BK KN64 DME Bortsett fra ADF som jeg ikke har testet, ser de andre ut til å fungere upåklagelig. Jeg vil også legge til at det er flott å ha en steam gauge cockpit som gir litt variasjon fra alle glasscockpitene. Cockpiten gir en real 90-talls følelse! Det som kanskje overrasket meg mest med M20R er hvor bra den flyr. Dette var i mange år mitt favoritt-GA i XP11. Jeg synes Carenado sin MSFS-versjon overgår X-Plane varianten. Noe som ikke sier rent lite, gitt hvor bra Laminar Research har utviklet blade theory modellen. Men i dette tilfellet syns jeg Carenado utnytter MSFS’ simulering av aerodynamikk på en svært god måte. Stalls og spins er nesten skremmende bra modellert. Her får man plutselig og brutal vinge-dropp og går rett inn i en spinn. Noe som stemmer ganske bra med beskrivelser av Mooney som «unforgiving». Ifølge POH kan flyet miste opptil 2000ft høyde ved stalls, noe som kommer godt fram i MSFS. Ground handling er bra, men flyet virker litt «twitchy» på bakken. Jeg har ikke flydd en ekte Mooney, men her trenger man ikke mye motorkraft for å komme seg rundt på bakken. Dette er et ganske raskt enmotors piston takket være en 280hk motor som tillater opptil 2700rpm for «continuous operation». Dette resulterer i omkring 190knop, gitt at man bruker riktig mixture setting. Og apropos det: her kan mixture fin-tunes, noe som definitivt ikke er tilfelle i de fleste (alle?) default fly. Det er en grunn til at flyet blir kalt «luftens Porsche». Flyet er responsivt, raskt og rett og slett veldig morsomt å fly. I motsetning til X-Plane versjonen, som var plaget av en buggy ground effect, er dette flyet ganske greit å lande i MSFS. Forutsatt at man holder god kontroll på fart - det tar tid å få farten ned fra 190knop. For at dette skal gå litt raskere er flyet faktisk utstyrt med en «speed brake». Høyeste rated ceiling er 20,000ft. Her får man 1300fpm i starten. Over 12,000 slår man på oksygenet. De siste par tusen fot oppnår man 7-800fpm. Ising kan bli en real utfordring, og flyet er ikke godkjent i «icing conditions» - det har kun en basal windshield anti-ice i tillegg til pitot heat. Jeg finner ikke mye som trekker ned her. Det største irritasjonsmomentet for meg var knotete click-spots, der altitude/VS-knappen definitivt var verstingen. Lyder virker også bra - her får man raskt lyst til å slå av den hvinende drivstoffpumpa. Man må ut med noen hundrelapper for dette flyet (309kr) - men er man interessert i general aviation anbefales det på det sterkeste. Må beklage all bruken av engelske ord og uttrykk. Har skrevet endel på engelske forum, og det ble litt tidkrevende å finne tilsvarende ord på norsk i alle tilfeller. Håper likevel at omtalen kan være nyttig. Lenke til POH: http://www.softoutfit.com/static/refs/poh.pdf
    1 point
  25. Hei og hå! Her kan man nok være både enig og uenig. Jeg er enig i at det er mye som virker halv ferdig, og selv om flyene ser bra ut så mangler det nok dessverre mye på systemsimulering osv. Høydeforskjellene på vann, dårlig/manglende bilde fra Bing, skuffende kvalitet i forhold til google-maps, og slik kunne vi fortsette lenge. MEN... det er en del som er bra også. Tok meg nylig noen turer i småfly på vestkysten av Canada, og må si at jeg storkoser meg. Aldri ville P3D sett så bra ut som MSFS 2020 er, uansett hvor mye ORBX produkter vi hadde dyttet i det. Vi skal være evig takknemlig for den innsatsen flyplass-utviklerne allerede har gjort for oss andre i MSFS 2020. Et slikt produksjonsnivå har vi vel aldri sett makan til verken i FSX eller P3D. Måtte bare flyene følge etter. La meg også få si noen ord om det du peker på når det gjelder markedskreftene og det tilsynelatende "gamer"-fokuset til Microsoft. Jeg er enig at det virker som det er der hovedfokuset til Microsoft ligger, men er uenig i at det er en negativ ting. Enn må være klar over at vi som er nerder og i overkant entusiastiske i alt som har med fly og simulatorer å gjøre er en svært marginal kundegruppe i det store bilde. Dess mer fokus Microsoft har mot "gamerene" fremfor oss nerdene, dess mer penger kan de tjene. Dette vil jo forhåpentligvis føre til et større og lengre utviklingsperspektiv fra Microsoft sin side, og vil antagelig holde liv i simulatoren enda lengre. Det er vi tross alt avhengig av ettersom det blir lite flyging om serverne blir borte om 5 års tid. Jeg tror samtidig at de som tenker at vi bare skal gi simulatoren 1 års tid, så er alt blitt bra, er i overkant optimistiske. Jeg kjøpte FSX i 2008, og når jeg la P3D på hyllen i 2016 var det mye jeg fortsatt ønsket meg i simmen. Vil tro at det samme vil gjelde for MSFS i 2028 for min del også😂 Vi må leve i nuet og være fornøyd med det vi har, støtte utviklerne, fortsette å gi tips og råd til hverandre, holde liv i forumet, og så bare fortsette med det vi har gjort i alle år. Fly! God helg.
    1 point
  26. Kan jo slenge meg på med mine to prosjekter også. ENSB - Svalbard/Longyear forsvant plutselig fra simmen en gang under Alpha, og dukket dessverre ikke opp igjen. Last ned fra Flightsim.to: ENSB - Svalbard/Longyear Grunnet totalt håpløse bakketeksturer der oppe så ble det litt klipp og lim fra det som var tilgjengelig - men nå er det i alle fall mulig å lande der oppe. WIP - så jeg satser på å oppdatere etter hvert som jeg blir bedre kjent og mer komfortabel med SDK.
    1 point
  27. Da er jeg på et gjennombrudd her. Er falloff distance som skaper problemer i Husodden sceneriet. Vil komme en versjon 1.1 om ikke så lenge. Jobber også med Artillerisletta og Elvenes som kommer med flere terreng fix og har fikset spikes i terrenget i området rundt.
    1 point
  28. Ingen flight plan. Cargo: unknown. Dette ble en tur på kort varsel fra en bortgjemt flyplass høyt oppe i Andesfjellene til en privat flystripe dypt inne i den equadorianske regnskog. To Cessna 208 Grand Caravan med norske piloter og ukjent last tok av fra SECU Mariscal Lamar, på en høyde av 8300 fot i Cuenca Ecuador. Turen var planlagt å gå over grensen til Peru, nærmere bestemt til Andoas langt inne i Zona Reservada Pucacuro. Pga. uforutsette omstendigheter, måtte turen brått legges om. Noen hundre fot over tretoppene kom man inn til landing på en (alt for kort) privat flystripe. Formålet med turen vil nok aldri bli helt kjent for omverdenen - men det skjedde verken på oppdrag fra den norske, peruvianske eller equadorianske regjering.
    1 point
  29. Nydelig! Fløy nettopp mellom tårnene på rådhuset. Ellers er kanskje kula på Haukåsen og tårnene på Røverkollen (og andre tårn i marka) en god idé?
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...