Poengoversikt
Populært innhold
Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 22. aug. 2020 i alle områder
-
Jeg er såpass fornøyd at jeg droppet ut hele P3d i dag blir full fokus på fs2020 fremover 🍺6 points
-
Her er liste over bugs jeg har kommet over så langt. Dette er min egen liste, så det kan være ting som ikke er med hvis man sjekker forumet til MS. Resten er forbedringer jeg ønsker meg i fremtiden. Noe her er flisespikkeri, men er greit å ta det med likevel i håp om at det blir utbedret. Tror ikke Asobo skal bli arbeidsledige i høst, iallfall ikke før jul Når det er sagt så er jeg meget imponert over FS2020 så langt. Det er en god del småting som må fikses og utbedres, men det var som forventet. I tillegg ble nok lanseringen litt forhastet. Jeg har uansett tro på at dette her kommer til å bli meget bra fremover. Har aldri før hatt så mye gøy i en flysimulator som er helt default, uten noen som helst addons og som nettopp er lansert, det er iallfall sikkert Bugs: turboprop simuleringen er feil (selv om den er forbedret vs P3D og flyene er flybare, noe som ikke var tilfelle i P3D/FSX) en del problemer og bugs i Airbus 320 og Boeing 747, mye rettet mot autopilot performance er for dårlig i GA flyene, inkludert take-off performance XCub er et eksempel. Virker som den trenger 2 km med rullebane for å lette. Samme gjelder også Caravan. Her er det noe som er galt. Noen trenger også mye power for å sette flyet i bevegelse. når man setter prop full forward så skal dette gi merkbart økning i drag både på piston og turboprop adverse yaw virker ikke å være simulert, heller ikke at man må trå rudder under climb i Cessna 172 (jo lavere hastighet og høyere motorsetting, jo mer rudder kreves for å fly koordinert) for treg throttle/torque respons på stempelmotorer OG turboprop "random" turbulence er til tider alt for kraftig (her snakker vi om moderate til severe turbulence, må tweakes) terreng og scenery fiks (spikes, dårlige ortofoto mange steder etc) når man starter opp A320 og B747 så begynner turbinbladene å spinne veldig brått, istedet for en myk overgang. Animasjonsfeil som burde være enkel å rette opp. propellen på GA fly og turboprop stopper alt for fort. På C172 ser det bare litt rart ut, nesten som om propellen treffer bakken og bråstopper manglende "wake" når man lander på vann (Asobo har vel sagt at dem jobber med flere "spesialeffekter" som kommer) sjøflyet Icon trenger alt for mye throttle for å begynne å bevege seg på vann (feil i vanndynamikk eller fly?) skygge fra flyet over vann må forbedres rudder er alt for responsiv og urealistisk under taxing og avgang ITT overheat på 350i og flere andre problemer med turboprop fly (turboprop simulering) leaning av stempelmotor er simulert feil (når man leaner, vil fuel flow reduseres og EGT vil øke) dagslys er feil f.eks i desember ved ENDU (det er ikke bekkmørkt klokka 11 på formiddagen i desember, samme problem i P3D/FSX) aerodynamikken for Extra 330 og Pitts er helt feil ifølge akrobatikkpilot som har fløyet begge to. Flyet går i stall om du roller med full stikke input og bare fortsetter roll. Ifølge samme pilot skal Aerofly FS2 simulere dette veldig bra. Forbedringer: mulighet for å endre flyplass, fly og tid på dagen uten å måtte starte ny flight eller bruke devmode trenger mulighet for å sjekke "simulation rate" på et vis (ala CTRL+Z i FSX/P3D) mulighet for å justere turbulens VFR map burde kunne vise vær, navaids, frekvenser osv. slik som i XP/P3D volumetrisk propell effekt (og muligheten til å stille seg ved siden av flyet og kunne se pitch på propellen. Slik som f.eks Majestic Q400 og mange andre fly) forbedret simulering av halehjulsfly (denne er ganske urealistisk per dags dato) "water masking" må på plass i scenery (vet det finnes noen få steder) mange flyplasser mangler (blant annet Seychellene m.f.) nattbelysningen er litt vel intens og lyser opp for mye av stedene rundt (selv om den ser vanvittig bra ut kontra andre simulatorer) mulighet for å endre aksene på throttle ala Majestic Q400, at man kan styre beta range og revers på turboprop motorer på en fornuftig måte mulighet for egne profiler per fly som man finner i DCS. At man kan sette opp kontrollene per enkelt fly og ikke globalt harde landinger bør merkes bedre i flyet ved blant annet hjelp av kamera funksjonene. Alt for soft akkurat nå. Å lande med 100fpm i en Cessna 172 er brutalt og ville nok gjøre at flyet spratt opp i lufta igjen med potensiell fare for punktering av hjul og skade på understell. kamera systemet må gjøres mer intuitivt, logisk og brukervennlig støtte for flere kontrollere (blant annet saitek m.f.) FPS måler og annen informasjon (uten å måtte bruke devmode) bil trafikk må forbedres da det er litt for mange "artifacts" her introdusere snø som nedbør friksjon for våte og snøbelagte rullebaner hadde vært heftig mulighet for å sette inn kg og millibar i innstillinger forbedring av vekt og balanse vindu For G1000: forbedret funksjonalitet, pluss oppstart av denne. En G1000 er ikke umiddelbar klar for bruk i det du slår den på. Den går gjennom ulike tester og slikt før den er klar. funksjoner som motorbrann der flammene stikker ut fra cowling med røyk både i og utenfor cockpit, birdstrike i frontruta, propstrike osv hadde vært stilig å hatt i simulatoren. mulighet for å åpne dørene på flyene. Hvorfor i all verden går ikke det an? støtte for å gjøre prosentvis økning og reduksjon i mixture ved å bruke musehjulet uten at du da justerer 10-15% av gangen. Slik som på A2A sine fly. screenshot støtte der man kan mappe egen tast som blir lagret i egen mappe avatar som i P3D der man kan gå inn og ut av cockpit simulering av "ADF dip" simulering av "false glideslope" ATC trenger store forbedringer. Primært på fraseologi, som er helt feil. VFR kommunikasjon for europa er helt urealistisk. IFR delen trenger også overhaling for å i første omgang rette opp fraseologi. Muligheten for å endre mellom amerikansk og europeiske prosedyrer og fraseologi hadde vært kult. Mulighet i SDK for å gjøre endringer på ulike flyplasser, da ulike flyplasser har sine egne lokale prosedyrer osv. replay funksjon må tilbake (såvidt jeg vet bekreftet av Asobo at det kommer) propell og jet animasjon trenger noen forbedringer full implementering av sesonger (Asobo jobber med det) implementering av helikopter (også noe Asobo jobber med) Full VR støtte (dette kommer også ifølge Asobo)5 points
-
Han er snurt ja. 🙂 Men jeg kan desverre ikke ta fyren alvorlig. Klart man kan kritisere , men jeg velger å se det an Vi er i et tidlig stadium ennå. Han kritiserer at det det er få fly. Hvilken versjon har han? Jeg har 35 fly inkludert. Er alle perfekte. Nei. Men når ham kritiserer fly fordi han ikke er interessert i dem så skjønner jeg hvor han kommer fra . Dette er folk som tjener penger på andre plattformer og vil tviholde på dem. Slik som Orbx utgivelse av London for 2020. Jeg så en video av den forleden, og den var jo verre en det som er orginalt i simmen. Mange av de feilene som han ramser opp her kan du finne i andre simmer også. Men de kan forbedres. Og at fraseologien i ATC ikke er riktig tror jeg faktisk ikke er så viktig. Hvordan er den i X-plane? Men det er jo litt morsomt da. Utviklere som har basert sine prosjekter på andre plattformer føler seg nok truet nå. Hvor mange versjoner av X-plane har man kjøpt opp i gjennom årene? Og ennå er det ikke bra nok. Så det vil komme flere versjoner. Og utviklerene gnir seg i hendene fordi vi vil løpe å kjøpe. Så jeg velger å være tålmodig. Jeg vil se hva som kommer av add-ons. Og jeg vil se hvilken innsats MS viser for å utvikle den videre. Men det er jo meg.5 points
-
Vil bare si et lite kjapt "hei!" Tenkte jeg skulle begynne litt med flysimulator nå som Flight Simulator er blitt sluppet. Da må jeg jo følge med litt rundt omkring og forumet her burde jo være perfekt til å få med seg noen tips og triks.2 points
-
2 points
-
Velkommen til Flightsim.no! PS! Du kan fint skrive norsk i et norsk forum. Istede for dårlig engelsk2 points
-
Fant en grei oversikt over keyboard shortcuts. Vet at alt dette finnes i simmen, men denne gir en bedre oversikt synes jeg. Kanskje flere vil ha glede av den? https://cheatography.com/nimasmi/cheat-sheets/microsoft-flight-simulator-2020/🙂2 points
-
Opp igjennom alle årene fra PC begynte å ta over Commondore64/(64000KB minne)/VIC20(128000KB minne)/Amiga500 (520 KB minne) (husker dere det? Når vi måtte loade fra kassett spiller i C64 og hvor fancy det var med floppy disketter 5"25 med maks 512 Kilobytes minne)?) Vel nok om det. Iallefall spill bransjen så store muligheter innenfor spill og PC bransjen den gangen ved at ingen av spill utviklere annet enn Nintendo og Atari kunne utgjøre en "trussel" mot PC industrien med sine spill konsoller som var kodet på en helt annet språk enn binære tall som PC. Spill industrien forstod veldig fort at PC var fremtiden og begynte å utvikle sine spill for fremtidige PC'er for å kunne takle (eye candy). Dette er noe som industrien faktisk holder på med en dag idag. Så her er mitt poeng: Den nye Flight Simulatoren som vi erfarte med f.eks. FS2004 og FSX, er bygd på morgen dagens maskiner, ikke dem vi har idag. Men den PC'n vi sitter på, la oss si om 3-5 år. Akkurat som forrige FSX var bygd sammen på, nemlig at I7 prosessorer kan kjøre FSX, men ikke forrige generasjon prosessorere før det. Og sånn tror jeg også dagens nye Flight Simulator er bygd på også. Så må vi heller ikke glemme at Microsoft med Aboso i spissen sier at det vil komme mange oppdateringer (ny utvikling) i fremtiden på deres nye plattform. Så alt i alt tror jeg folk glemmer veldig fort den leve reglen med at dagens utgivelse ikke er bygd sammen for å tilfredsstille 100% på dagens maskiner, men at dem bygger spill og simulatorer som fremtidens maskiner kan takle uten problemer whats so ever. Det er iallefall min første tanke som slår meg når enkelte begynner å klage på nyutgivelser med at de ikke ser eller husker tilbake på historikken på tidligere utgivelser. At mange spill og simulatorer har bugs i seg, ja det er en naturlig del av hele prosessen med å klage på nye utgivelser som faktisk er bygd for fremtidens hardware som takler "eye candy" 10 ganger bedre enn dagens HW. Dessuten har noen av dagens simulatorer vært helt perfekte fra dag 1?2 points
-
Føler det er litt dust å skrive dette som første post på forumet, men jeg streamet litt i dag hvis du vil kikke litt på hvordan Norge ser ut i spillet, https://www.twitch.tv/videos/716947430 og https://www.twitch.tv/videos/717138534 Ikke forvent deg noen fantastisk flyvning, men jeg kjører på nesten full realisme og avgang og landinger er gjort innenfra flyet. En del av flyvingen blir gjort med scenic view, rett og slett for å se på et nydelig spill. Første videoen er fra Gardermoen via Oslo til Arvika, den andre er fra Tromsø til Bodø. Kartet er ganske bra, men en del glitcher, særlig på sjøer som blir liggende på platåer. Foreløpig bruker jeg bare en Xbox Controller til å fly, men har bestilt meg en Honeycomb Alpha. Hvis jeg liker det nok, så blir det nok både en throttle quadrant og pedaler også. Seriøs simulatorbygg kommer nok aldri. Neste uke blir det nok ikke stream pga jobb, men så er planen 2-3 ganger i uke fremover2 points
-
I min verden er det om å gjøre å IKKE krasje... og hva skal du inni trærne å gjøre? Alle har rett til å mene hva de vil. Jeg mener grafikken er i en helt ny klasse. Hvilken sim har du vært borti som har sett bedre ut på dag 1?2 points
-
Da har Microsoft/Asobo offisielt annonsert at en patch/oppdatering vil komme innen 7 dager. Denne retter opp en del problemer med installasjon og krasj. Det er dog lite informasjon om hva annet som blir fikset av alle bugs som er rapportert inn. Dog er det knappe halvannen uke siden simmen ble lansert, så det er kanskje enda litt for tidlig, men jeg håper dem tar tak i alle småbugs i simulering og får dette rettet opp, for den lista er lang. Les mer her: https://www.flightsimulator.com/august-27th-2020-development-update/1 point
-
Hei, Er det noen her som har erfaring med OnAir? Hva syntes dere? Finnes det noen bedre alternativer? https://www.onair.company/ Jeg har prøvd det litt nå til MSFS, syntes det er veldig gøy når du endelig kan gjøre noe "Nyttig".1 point
-
Beklager, men rot i memory systemet her når fingrene taster fortere enn minne her. Du har helt rett i når det det gjelder 64KB (64000 bits), 128KB (128000 bits) Så greit å pirke i det Poenget mitt også er at vi har kommet veeeeldig langt siden den gang du og jeg ble lansert Psion Flight Simulator og videre inn i C64 verden med å styrte Bagdad Regime med F16 eller hva det var i 1993 (begynner å bli gammel og grå og minne forsvinner like raskt som det RAM gjør når man trykker OFF knappen). Men som sagt, poenget her at det har nå vært såpass mye klager med nye simulatoren at man begynner snart å bli lei av lese opp og ned i mente på klager og helst da klager som f.eks har med grafikk å gjøre at man ikke får kjørt en low end maskin på maks (ultra) innstillinger uten bugs og stutters osv osv. For meg så virker det som at mange (ikke at dette gjelder i dette forumet, men kanskje spesielt Avsim) med at folk har glemt hvordan forrige MS versjon av deres fly simulator faktisk fungerte iforhold til denne her?1 point
-
1 point
-
Da satt det endelig! LAN-kabel var det saliggjørende.Selv en god WiFi var ikke bra nok. Håper dette kan hjelpe andre som også har samme problem. Ganske hårreisende hvor mange som har fått problemer med nedlasting når man leter gjennom tråder på ulike forumer rundt om, det er ikke bra nok i det hele tatt. Takk for tips og innspill.1 point
-
Veldig fin oppsummering. Jeg ble litt overrasket at en del bugs fra Alpha fortsatte mot release. Det jeg gleder (og gruer) meg mest til, er å se om tredjeparts-utviklere nå har de verktøy tilgjengelig som de trenger. Særlig for flymodell, systemsimulering og motormodell. Blir spennende å se. Jeg ville nok også meldt inn en del bugs, der du har hands-on erfaring. Med din CV, blir nok det mottatt med takk. Jeg oppfattet det i hvert fall slik at de bugsene jeg meldte inn ble håndtert seriøst og tatt til etterretning. Selv om ikke alt ble løst innen release, så har de fulgt opp med god informasjon om planen videre på det jeg har meldt så langt.1 point
-
Fin link. Virker som de da har hovedfokus på å få simmen til å faktisk kjøre hos alle Dette burde ikke være tema i det hele tatt. Da får vi se hvor mye ressurser de har til å sette på funksjonsspesifikke rettelser og feilrettinger i scenery. Skjønner at de må prioritere at alle som har betalt for programvaren faktisk kan kjøre den, men håper at listen med prioriterte oppgaver blir "litt" lenger.1 point
-
Tydeligvis ikke alt som er positivt, om han har et poeng kan alltids diskuteres. https://www.facebook.com/BlueSkyStarSimulations/posts/3565623093456695?hc_location=ufi1 point
-
1 point
-
"i really dont like this sim coz no realistic crasjefekts. plane can fly tru the trees and nothing happend." Dette er ikke en kræsj-simulator, men en FLY-simulator! Hvem er interessert i å kræsje? Når jeg tenker meg om er det flere år siden jeg faktisk mistet konrtollen og kræsjet mens jeg fløy en simulator. Men da var jeg ikke interessert i å studere vraket, men å finne ut hvordan jeg dreit meg ut slik at jeg kræsjet! Så er det noe jeg savner i denne simulatoren er det Replay-funksjonen som kunne vist meg hva jeg gjorde feil og førte til et kræsj. Og det er jo det som er poenget. Vi vil LÆRE å bli bedre, for å unngå å kræsje! Simulatorer er laget for at vi kan lære oss mer.1 point
-
Hei[emoji1] Her skal du nok få det du trenger av hjelp for å komme deg godt i gang. Velkommen Sent from my iPhone using Tapatalk1 point
-
Linken i starten av denne tråden ble en "game changer" for min del. Veldig mye bra tips og råd som fikk meg til å få satt opp innstillinger slik at simmen ble det jeg håpet den skulle være. 👍1 point
-
1 point
-
Om du flyr GA og flyet spretter bortover rullebanen så drar du den alt for dårlig ut på stikka. Ser omtrent samtlige lander en Cessna helt feil i simmen. Du lander den ikke som en 737 eller A320. En Cessna 172 f.eks flyr du final approach på rundt 65 knop. Over baneterskelen drar du throttle rolig til idle og holder hjulene en halvmeter over bakken mens du lar hastigheten dra seg av. Før hjulene tar bakken skal du ha stall warning og stikka helt i magen. Sånn landes GA fly. Piper også. I virkeligheten på en 172, om du er "uheldig" og smeller hjulene ned på 50 knop, så risikerer du å sprette opp igjen (da du har for mye løft), eller at flyet sklir bortover rullebanen og fra side til side med det resultat at du raserer dekkene og har null bremseeffekt. Instruktøren din, eller flyklubben du flyr i vil ikke like dette 😅1 point
-
1 point
-
Jeg er kjempeimponert over denne simulatoren, selv om det er noen tøyseting innledningsvis, foreksempel at jeg ikke kan velge kilo på fuel og payload og ikke kan velge QNH i Hectopascal på G1000. Det flyter godt, det ser stort sett veldig bra ut med terrenget der BING har dekning. Jeg synes imidlertid at det er snodig at det mangler flyplasser, som Kirkenes og Røros. Og kanskje enda flere? Det er jo stilig at rullebanen ikke er flate lenger, men det er veldig overdrevent synes jeg. Det må være fordi det muligens er unøyaktig høydedata (mesh) som er grunnlaget for dette og ikke AIP-data. Jeg tror at dette blir kjempebra på sikt. Om vi kan få inn mer detaljert høydedata i Norge og korrigere flyplassene noe, vil bare dette gjøre stor forskjell.1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00