Gå til innhold

Larvik74

Members
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Siste besøk

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Larvik74's Achievements

9

Nettsamfunnsomdømme

  1. Beklager, men rot i memory systemet her når fingrene taster fortere enn minne her. Du har helt rett i når det det gjelder 64KB (64000 bits), 128KB (128000 bits) Så greit å pirke i det Poenget mitt også er at vi har kommet veeeeldig langt siden den gang du og jeg ble lansert Psion Flight Simulator og videre inn i C64 verden med å styrte Bagdad Regime med F16 eller hva det var i 1993 (begynner å bli gammel og grå og minne forsvinner like raskt som det RAM gjør når man trykker OFF knappen). Men som sagt, poenget her at det har nå vært såpass mye klager med nye simulatoren at man begynner snart å bli lei av lese opp og ned i mente på klager og helst da klager som f.eks har med grafikk å gjøre at man ikke får kjørt en low end maskin på maks (ultra) innstillinger uten bugs og stutters osv osv. For meg så virker det som at mange (ikke at dette gjelder i dette forumet, men kanskje spesielt Avsim) med at folk har glemt hvordan forrige MS versjon av deres fly simulator faktisk fungerte iforhold til denne her?
  2. Beklager litt sånn uforståelig innlegg ovenfor her. Men sitter og reflekterer litt over utviklingen av flight simulatoren fra MS her. Jeg ble ble virkelig betatt den gangen når 2004 kom med sitt gjennombrudd med tilnærmet lik den simulatoren vi idag skal begynne å lære og kjenne i noen år fremover håper jeg. Sitter og tenker litt tilbake på hvor mye argelse det var blant simmere som ønsket seg at FS gikk over til 64 fra 32 bits system hvor RAM kunne fritt brukes i simmen pga antall core og tråder i prosessor som håndterer 8 bits binære tall system som 0011001100 (klokkeslag) eller 1100110010 (klokkeslag) osv omganger pr. micro herts såkalt Ghz (Idag klokkeslag pr. microsekund*bits tungvindt å forklare, poenget er på slutten) Tror faktisk det er en del tråder i dette forumet her angående dette temaet og hvor deilig det hadde vært om det også benyttet seg mer av grafikk kortet fordi vi til stadighet måtte tweeke systemene for og ikke få OOM o.l. Nå her vi endelig fått det servert i fanget vårt med en verden som ser 100 ganger mer virklighets tro ut av boksen enn det vi kunne drømme om i både 2004 og FSX versjonen inkl. 3 parts utviklere. 💪👍 Så av alt det jeg har sett så langt i den nye MSFS, så har dem faktisk hørt på hva kundene ønsker seg. For min del er jeg stor fornøyd med det resultatet som vises i disse dagene og jo mer MS og Aboso utvikler plattformen og jo mer tilgang til 3 parts utviklere til å slippe fantasiene løs, så tror jeg Xplane og P3D vil slite enormt mye for å holde følge med en så stor aktør som MS har vært i dette miljøet i alle disse årene (Ikke glem at Xplane kom lenge etter MS og at P3D faktisk er bygd opp med base i FSX som vi alle vet var en fiasko). Og når en såpass stor aktør som MS dukker opp igjen etter en brukket hale, så forventer jeg i det minste at MS følger opp det faktiske ansvaret de faktisk sitter med ovenfor oss forbrukere og ikke minst samarbeidspartneren som har gjort en helvetes god jobb med den nye simmen selv om det er noen barndoms-sykdommer her og der i den nye plattformen. Så med dette tror jeg faktisk MS har nå innforstått med angående ansvaret de faktisk bærer på når det gjelder tradisjon helt tilbake på 80 tallet når MS versjon 1 ble lansert (tenker tanken på hvordan det så ut da iforhold til nå idag i 2020) 😂 (40 års utvikling basert på binære tall? Hatten av for den korte utviklingen når man ser hvor mye annet som ikke har utviklet seg på 40 år eller 200 år 😉
  3. Opp igjennom alle årene fra PC begynte å ta over Commondore64/(64000KB minne)/VIC20(128000KB minne)/Amiga500 (520 KB minne) (husker dere det? Når vi måtte loade fra kassett spiller i C64 og hvor fancy det var med floppy disketter 5"25 med maks 512 Kilobytes minne)?) Vel nok om det. Iallefall spill bransjen så store muligheter innenfor spill og PC bransjen den gangen ved at ingen av spill utviklere annet enn Nintendo og Atari kunne utgjøre en "trussel" mot PC industrien med sine spill konsoller som var kodet på en helt annet språk enn binære tall som PC. Spill industrien forstod veldig fort at PC var fremtiden og begynte å utvikle sine spill for fremtidige PC'er for å kunne takle (eye candy). Dette er noe som industrien faktisk holder på med en dag idag. Så her er mitt poeng: Den nye Flight Simulatoren som vi erfarte med f.eks. FS2004 og FSX, er bygd på morgen dagens maskiner, ikke dem vi har idag. Men den PC'n vi sitter på, la oss si om 3-5 år. Akkurat som forrige FSX var bygd sammen på, nemlig at I7 prosessorer kan kjøre FSX, men ikke forrige generasjon prosessorere før det. Og sånn tror jeg også dagens nye Flight Simulator er bygd på også. Så må vi heller ikke glemme at Microsoft med Aboso i spissen sier at det vil komme mange oppdateringer (ny utvikling) i fremtiden på deres nye plattform. Så alt i alt tror jeg folk glemmer veldig fort den leve reglen med at dagens utgivelse ikke er bygd sammen for å tilfredsstille 100% på dagens maskiner, men at dem bygger spill og simulatorer som fremtidens maskiner kan takle uten problemer whats so ever. Det er iallefall min første tanke som slår meg når enkelte begynner å klage på nyutgivelser med at de ikke ser eller husker tilbake på historikken på tidligere utgivelser. At mange spill og simulatorer har bugs i seg, ja det er en naturlig del av hele prosessen med å klage på nye utgivelser som faktisk er bygd for fremtidens hardware som takler "eye candy" 10 ganger bedre enn dagens HW. Dessuten har noen av dagens simulatorer vært helt perfekte fra dag 1?
  4. @Gunnar van der Meeren Når du etterhvert får låst opp, så hadde det vært fint med en liten tilbake melding på hvordan du opplever "flyten" i simulatoren hvis du skal kjøre dette på de PC spesifikasjonene du har i signaturen din Har nemlig en nevø av meg med akkurat de samme spesifikasjonene på sin PC med unntak av RAM (Han har 8GB som skal oppgraderes til 32GB) som lurer veldig på om han skal anskaffe MSFS eller rett og slett holde seg til sin trofaste FSX og de add-ons han har kjøpt opp igjennom. Han arvet PC'n sin av sin onkel noen år tilbake som fortsatt har dønn stabil prosessor med overklokk på 4,9Ghz (I7-2600K) 😂
  5. Nei, tar ikke feil. Aerosoft med Jo Erlend i spissen er allerede igang med Værnes. Slik jeg forstår det, så er Værnes og Wien en av de første utgivelsene fra Aerosoft til MSFS.
  6. Dette gjelder generelt når det gjelder nedlastning 🙂
  7. National Geographics har hatt programlederen inn i nye MFS for å lage en helt ny episode om de ville dyrene i Afrika!
  8. Forstått det riktig her? Hvis man kjøper NGXu il $99,99 så kan man kjøpe NG3 (MAX modellen) til $40 istedenfor å betale 139.99$ for Max utgaven? Med andre ord, man betaler bare 139,99$ for begge pakkene som det vil koste å kjøpe bare NG3/MAX utgaven?
  9. Har man I7 prosessor som man kan overklokke (ikke nødvendigvis), et helt greit skjermkort som er bedre enn GTX770, ikke mindre enn 8GB RAM, en passe mangde plass på en SSD, så er alt i boks foreløpig slik jeg har oppfattet det rundt om. Om et år med masse add-ons etc, så er verden snudd ned på hodet. Spørs akkurat hvor mye du skal utvikle på plattformen for å si det enkelt.
  10. Er iallefall noen byer i Europa som jeg kjenner meg godt igjen når jeg kom over denne her: https://www.youtube.com/watch?v=_PKPvWnK-ZI&feature=emb_logo&ab_channel=FSElite
  11. ...Og bare for å trekke opp hypen igjen 😂: Sitat fra https://fselite.net/news/microsoft-flight-simulator-information-vr-steam-edition-third-party-info-and-future-plans/ Whilst we have seen numerous developers confirm they are working on products, none have yet to be confirmed to be coming to the platform. However, Microsoft has confirmed that 414 developers have access to the SDK and building content for the sim. The team mentioned developers such as Aerosoft, Orbx, Gaya Simulations, PMDG, FlyTampa, Carenado and VATSIM. During a press conference held by Microsoft, it is confirmed that Aerosoft is working on Trondheim Airport (ENVA) and Paderborn Airport (EDLP) and around 20 more by the end of the year. A few of these are due to be ready for launch. Gaya Simulations Four airports were confirmed to be in development by Gaya Simulations including Vienna International Airport (LOWW), Berlin-Tegal (EDDT), Zell am Se (LOWZ) and also Nagasaki (RJFU). These airports are already in the simulator. Orbx Again, four airports were confirmed by Microsoft which are being developed for the new simulator by Orbx. These are Graz Airport (LOWG), Fairways Airport (OG20), Page Airport (WA67) and Saint Helena Airport (FHSH). Orbx was also confirmed to have helped Microsoft with creating many of the included airports in the simulator. Finally Orbx has confirmed to FSElite that they are bringing Innsbruck Airport (LOWI) to the simulator. Announcements will be made in the future from Orbx about other confirmed airport. FlyTampa This is the first time FlyTampa has been confirmed to be working on the new flight simulator. In the presentation, only the air traffic control towers were shown highlighting what the team will be bringing to the table. Those air traffic control towers include Boston Airport (KBOS), Vienna International Airport (LOWW), Las Vegas (KLAS), Athens (LGAV) and Sydney Airport (YSSY). Carenado (Aircraft) Confirmed already to be working on the simulator, but we saw the Piper PA44 Seminole and the Mooney 20R Ovation. Aerosoft (Aircraft) Back to Aerosoft, and whilst we know they want to bring their products to the simulator, we saw an early render of the Bombardier CRJ modelled in the simulator. The modeller of the CRJ said they are “delighted with the tools and there can now be an unprecedented level of detail in the cockpits.” PMDG (Aircraft) We saw an older image of the Boeing 777, but not from within the simulator. However, it did look like an updated version as it had some PBR effects on it. Again, it is confirmed they will bring their whole fleet to the new Microsoft Flight Simulator. World Updates These will be free updates. With Bing updating all the time, Microsoft and Asobo will package up new data within specific areas and create new content for the simulator. This download will also include numerous hand-crafted airports, along with landing challenges and tutorials. The team want to inspire new simmers to fly into new areas. These updates will fall every 2-3 months. Sim Update These will be free updates that will bring new features and various improvements to the simulator. Again, they will be released every 2-3 months depending on how development goes. Slik jeg oppfatter det, så vil simulatoren/spillet (what ever) oppdatere seg jevnlig uten at dette går utover lommeboka slik man har sett i nesten samtlige versjoner av P3D hvor man må betale for ny versjon med påfølgende utgifter for oppdateringer fra 3 parts utviklere for å holde tritt med utviklingen. Selv så er jeg absolutt klar til lansering av nye Microsoft Flight Simulator og dens videre utvikling 👍.
×
×
  • Opprett ny...