Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 18. februar 2023 Premium Medlem Del Skrevet 18. februar 2023 Frames på 30 her TAA på instilling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 18. februar 2023 Del Skrevet 18. februar 2023 (endret) 11 timer siden skrev Erik Kristoffersen: @Finn Kristoffer Hansen Meget imponert over jobben du har gjort her. Er det forresten noe grunn til at vinduene på flyplassen er så tinted når man ser fra utsiden når det er mørkt ute? Er de ikke bra mye lysere når du ser fra utsiden i virkeligheten? Uansett great work sir. Da er det bare å begynne på den neste norske flyplassen Jo. Og det skal jobbes med å forbedre nattbelysningen fremover:) "Da er det bare å begynne på den neste norske flyplassen" No rest for the wicked, huh? 😄 Endret 18. februar 2023 av Finn Kristoffer Hansen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 18. februar 2023 Del Skrevet 18. februar 2023 @Finn Kristoffer Hansen Gratulerer med vel utført arbeid. Flyter fint på min maskin - bedre enn sin freeware tvilling. Anbefales alle som trives på Gardermoen 🙂 Jeg hadde CTD på mine første flyginger - først ved innflyging på 01L like før touch down - og ellers alltid når jeg prøvde å laste direkte til gate på ENGM. Etter en del feilsøking så fant jeg ut at årsaken er NoolAero VDGS modulen. Avinstallerte denne og CTD er fikset. Hadde installert Kjetils flyplasser med en eldre version NoolAero VDGS som har fungert fint tidligere. CTD. Avinstallerte denne og installerte versjonen som følger Finn´s ENGM, men fortsatt CTD. Nå er NoolAero VDGS avinstallert og alt fungerer. Ikke noe stort problem for meg, men nevner det om andre får CTD på Orbx ENGM. Uansett - Finn - takk for nok en fantastisk fin Norsk flyplass 👏 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Chr Larsen Skrevet 18. februar 2023 Del Skrevet 18. februar 2023 Tips 33 minutter siden skrev Ole-Chr Larsen: eg hadde CTD på mine første flyginger - først ved innflyging på 01L like før touch down - og ellers alltid når jeg prøvde å laste direkte til gate på ENGM. Etter en del feilsøking så fant jeg ut at årsaken er NoolAero VDGS modulen. Avinstallerte denne og CTD er fikset. Hadde installert Kjetils flyplasser med en eldre version NoolAero VDGS som har fungert fint tidligere. CTD. Avinstallerte denne og installerte versjonen som følger Finn´s ENGM, men fortsatt CTD. Nå er NoolAero VDGS avinstallert og alt fungerer. Ikke noe stort problem for meg, men nevner det om andre får CTD på Orbx ENGM. Rådet Finn kom med i en annen tråd fikset dette problemet for meg, så nå er NoolAero VDGS opp og går igjen: Endret "title=PMDG 737-800 Norwegian Air Shuttle (LN-NGM | 2013 | Carl Nielsen)" til "title=PMDG 737-800 Norwegian (LN-NGM | 2013 | Carl Nielsen)" i aircraft.cfg Filen ligger her: "Community\pmdg-aircraft-738-liveries\SimObjects\Airplanes\PMDG 737-800 Norwegian Air Shuttle (LN-NGM - 2013 - Carl Nielsen)\aircraft.cfg" Merkelig at dette skal skape problemer bare på en flyplass......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Johansen Skrevet 18. februar 2023 Del Skrevet 18. februar 2023 (endret) Kjøpt og installert gjennom "Orbx Central", men mot slutten av installasjonen når "MSFS Visual Guidance Docking System" ble installert så gav den bare feilmeldingen "MSFS Community folder not found. Run the full install wizard to manually enter the path to Community folder. Litt merkelig, ikke noe annet jag har installert har noen gang hatt problemer med å finne Community mappa, MSFS er førivrig kjøpt og installert gjennom "Windows Store", og Community mappa har standard lokasjon. Jeg hadde på et tidspunkt tidligere installert VGDS, men for sikkerhets skyld lastet jeg ned siste versjon fra https://fs.nool.ee/MSFS/VDGS/Releases/. Den klaget ikke over manglende Community mappe og alt ser greit ut. Nevner dette i fall andre skulle oppleve noe av det samme. @Finn Kristoffer HansenEr det noen som helst grunn til å tro at dette vil føre til flere problemer? Uansett, om jeg ikke hadde visst hva VDGS var for noe så ville jeg jo stått fast, så noen bør sikkert fikse dette og i hvert fall fikse feilmeldingen slik at det fremgår bedre hva man skal gjøre. Endret 18. februar 2023 av Christer Johansen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 18. februar 2023 Del Skrevet 18. februar 2023 Ja, her er det nok modulen som skaper trøbbel. Vi tar det med han som er utvikler av den, for den har skapt en del trøbbel ☹️ 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Kristian R Jensen Skrevet 19. februar 2023 Del Skrevet 19. februar 2023 Finn, jeg sliter med trær på Apron. Kontaktet support, men fikk bare beskjed om at det måtte være Bing Imagery som var slått av. Det er ikke tilfellet, og jeg har også prøvd å så det av, og på, med samme resultat. Med Bing Imagery av, var det trær over alt, mens med Imagery på så var det kun trær noen få plasser. Se bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 19. februar 2023 Del Skrevet 19. februar 2023 Ikke opplevd! Kanskje prøve å slette rolling cache? Du har ikke noen andre engm installert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 19. februar 2023 Del Skrevet 19. februar 2023 Konflikt med noe annet du har i communitymappa kanskje? Prøv med bare ENGM installert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Kristian R Jensen Skrevet 19. februar 2023 Del Skrevet 19. februar 2023 Prøvd nå med bare ENGM installert, fortsatt samme problemet. Merkelige greier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 19. februar 2023 Del Skrevet 19. februar 2023 Reinstallere sceneryet, evt prøv 'verify files' i orbx central først Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Kristian R Jensen Skrevet 19. februar 2023 Del Skrevet 19. februar 2023 Forsøkt. Både reinstall, og verify. Har fjernet hele Community folder, og har blankt, kun ORBX Gardermoen installert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 19. februar 2023 Del Skrevet 19. februar 2023 https://forum.orbxdirect.com/topic/212477-trees-at-prague-airport-lkpr/?do=findComment&comment=1803360 Evt også https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/articles/360019202439-How-to-delete-the-Rolling-Cache-and-the-Manual-Cache-to-fix-some-performance-issues 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wille19991 Skrevet 19. februar 2023 Del Skrevet 19. februar 2023 Finn hva skjer med gate 46, 48, 49, 28? Bruker ikke disse den "gamle" jetwayen? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Isaksen Skrevet 19. februar 2023 Del Skrevet 19. februar 2023 28 har ikke gammel jetway, gate 11 har dog det. Har etterspurt det samme en stund så håper på å se de en gang i fremtiden selv 😄🥺 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 19. februar 2023 Del Skrevet 19. februar 2023 Alt til sin tid, kjære dere😊 kommer mye spennende i v.1.1 4 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig A. Togstad Skrevet 19. februar 2023 Del Skrevet 19. februar 2023 Blir rullebanelysene riktig i v1.1 også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 19. februar 2023 Del Skrevet 19. februar 2023 1 time siden skrev Stig A. Togstad: Blir rullebanelysene riktig i v1.1 også? Jepp! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Barring Skrevet 19. februar 2023 Del Skrevet 19. februar 2023 Fantastisk arbeid, Finn Kristoffer! Har kun fått nye sceneriet gjennom bilder til nå, men gleder meg til å få noen fridager (fra flygeryrket.....) for å teste dette her 😅 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig A. Togstad Skrevet 19. februar 2023 Del Skrevet 19. februar 2023 1 time siden skrev Finn Kristoffer Hansen: Jepp! Flotters! 😁 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Kristian R Jensen Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 Problemet mitt er løst Finn. Av en eller annen grunn, så var Dev Mode slått på. Gikk ut av Dev mode, og da forsvant trærne 😃 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 20. februar 2023 Premium Medlem Del Skrevet 20. februar 2023 Ref. VDGS, så er det oppdatert i ny versjon nå: https://flightsim.to/file/39576/msfs-visual-docking-guidance-system This release contains an important update regarding CTDs: * Mitigated data retrieval issue that triggered crashes to desktop. Flight Simulator contains a bug that causes the whole sim to crash when clients request information about airplanes with very long titles (internal names). This update adds a mitigation that reduces the odds of stumbling upon that bug until MSFS gets fixed in the next Sim Update. * Improved installer to better deal with paths containing exotic characters. * Improved VDGS scanning utility vdgs-util.exe to handle paths with exotic characters better. * Added plain-ZIP distribution and manual installation instructions. In addition to installers in MSI and EXE formats, we now provide a plain ZIP with manual installation instructions too. Instructions can be found in install.txt after extracting the ZIP. Full changelog: https://vdgs.nool.ee/resources/changelog/ Alternative releases are available from Releases on the same site. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 6 timer siden skrev Per-Kristian R Jensen: Problemet mitt er løst Finn. Av en eller annen grunn, så var Dev Mode slått på. Gikk ut av Dev mode, og da forsvant trærne 😃 Merkelig, jeg har alltid devmode på og aldri hatt der problemet. Takk for tilbakemelding! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerocool Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 3 timer siden skrev Torbjørn M: Ref. VDGS, så er det oppdatert i ny versjon nå: https://flightsim.to/file/39576/msfs-visual-docking-guidance-system This release contains an important update regarding CTDs: * Mitigated data retrieval issue that triggered crashes to desktop. Flight Simulator contains a bug that causes the whole sim to crash when clients request information about airplanes with very long titles (internal names). This update adds a mitigation that reduces the odds of stumbling upon that bug until MSFS gets fixed in the next Sim Update. * Improved installer to better deal with paths containing exotic characters. * Improved VDGS scanning utility vdgs-util.exe to handle paths with exotic characters better. * Added plain-ZIP distribution and manual installation instructions. In addition to installers in MSI and EXE formats, we now provide a plain ZIP with manual installation instructions too. Instructions can be found in install.txt after extracting the ZIP. Full changelog: https://vdgs.nool.ee/resources/changelog/ Alternative releases are available from Releases on the same site. Jeg har ikke enda hatt en flygning inn til ENGM, men for sikkerhetsskyld, er det noe poeng for meg å oppdatere nool til nyeste versjon? Eller bør jeg teste først om jeg har CTD? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
odd.i.torset Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 Er Sceneryet klar til Marketplace ved neste marketoppdatering finn? 😊. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 20. februar 2023 Premium Medlem Del Skrevet 20. februar 2023 26 minutter siden skrev Zerocool: Jeg har ikke enda hatt en flygning inn til ENGM, men for sikkerhetsskyld, er det noe poeng for meg å oppdatere nool til nyeste versjon? Eller bør jeg teste først om jeg har CTD? Ja, smart å oppdatere, rett og slett for å unngå videre avvik og problemer 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerocool Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 1 time siden skrev Torbjørn M: Ja, smart å oppdatere, rett og slett for å unngå videre avvik og problemer Takk. Er riktig fremgangsmåten å laste ned sist versjon? Eller må jeg avinstallere dagens versjon for å så installere nye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 20. februar 2023 Premium Medlem Del Skrevet 20. februar 2023 Last ned installer fra lenken over, så fikser den alt for deg 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Johansen Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 Siste versjon av VDGS er også til enhver tid tilgjengelig her: https://fs.nool.ee/MSFS/VDGS/Releases/noolaero-module-vdgs_latest.msi I fall man ikke vil laste ned fra flightsim.to... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JRE Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 Blir ENGM tilgjengelig i fs markedplace etterhvert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.