Gå til innhold

Nye bilder fra ORBX / Finn Hansens ENGM


Anbefalte innlegg

11 timer siden skrev Erik Kristoffersen:

@Finn Kristoffer Hansen Meget imponert over jobben du har gjort her. Er det forresten noe grunn til at vinduene på flyplassen er så tinted når man ser fra utsiden når det er mørkt ute? Er de ikke bra mye lysere når du ser fra utsiden i virkeligheten? Uansett great work sir. Da er det bare å begynne på den neste norske flyplassen :)

Jo. Og det skal jobbes med å forbedre nattbelysningen fremover:)

"Da er det bare å begynne på den neste norske flyplassen"

No rest for the wicked, huh? 😄

Endret av Finn Kristoffer Hansen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Finn Kristoffer Hansen Gratulerer med vel utført arbeid. Flyter fint på min maskin - bedre enn sin freeware tvilling.  Anbefales alle som trives på Gardermoen 🙂 

Jeg hadde CTD på mine første flyginger - først ved innflyging på 01L like før touch down - og ellers alltid når jeg prøvde å laste direkte til gate på ENGM.  Etter en del feilsøking så fant jeg ut at årsaken er NoolAero VDGS modulen. Avinstallerte denne og CTD er fikset.

Hadde installert Kjetils flyplasser med en eldre version NoolAero VDGS som har fungert fint tidligere. CTD. Avinstallerte denne og installerte versjonen som følger Finn´s ENGM, men fortsatt CTD.  Nå er NoolAero VDGS avinstallert og alt fungerer. Ikke noe stort problem for meg, men nevner det om andre får CTD på Orbx ENGM.

Uansett - Finn - takk for nok en fantastisk fin Norsk flyplass 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips

33 minutter siden skrev Ole-Chr Larsen:

eg hadde CTD på mine første flyginger - først ved innflyging på 01L like før touch down - og ellers alltid når jeg prøvde å laste direkte til gate på ENGM.  Etter en del feilsøking så fant jeg ut at årsaken er NoolAero VDGS modulen. Avinstallerte denne og CTD er fikset.

Hadde installert Kjetils flyplasser med en eldre version NoolAero VDGS som har fungert fint tidligere. CTD. Avinstallerte denne og installerte versjonen som følger Finn´s ENGM, men fortsatt CTD.  Nå er NoolAero VDGS avinstallert og alt fungerer. Ikke noe stort problem for meg, men nevner det om andre får CTD på Orbx ENGM.

Rådet Finn kom med i en annen tråd fikset dette problemet for meg, så nå er NoolAero VDGS opp og går igjen: 

Endret "title=PMDG 737-800 Norwegian Air Shuttle (LN-NGM | 2013 | Carl Nielsen)" til "title=PMDG 737-800 Norwegian (LN-NGM | 2013 | Carl Nielsen)" i aircraft.cfg
Filen ligger her: "Community\pmdg-aircraft-738-liveries\SimObjects\Airplanes\PMDG 737-800 Norwegian Air Shuttle (LN-NGM - 2013 - Carl Nielsen)\aircraft.cfg"

Merkelig at dette skal skape problemer bare på en flyplass.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt og installert gjennom "Orbx Central", men mot slutten av installasjonen når "MSFS Visual Guidance Docking System" ble installert så gav den bare feilmeldingen "MSFS Community folder not found. Run the full install wizard to manually enter the path to Community folder.

Litt merkelig, ikke noe annet jag har installert har noen gang hatt problemer med å finne Community mappa, MSFS er førivrig kjøpt og installert gjennom "Windows Store", og Community mappa har standard lokasjon.

Jeg hadde på et tidspunkt tidligere installert VGDS, men for sikkerhets skyld lastet jeg ned siste versjon fra https://fs.nool.ee/MSFS/VDGS/Releases/. Den klaget ikke over manglende Community mappe og alt ser greit ut.

Nevner dette i fall andre skulle oppleve noe av det samme.

@Finn Kristoffer HansenEr det noen som helst grunn til å tro at dette vil føre til flere problemer?

Uansett, om jeg ikke hadde visst hva VDGS var for noe så ville jeg jo stått fast, så noen bør sikkert fikse dette og i hvert fall fikse feilmeldingen slik at det fremgår bedre hva man skal gjøre.

Endret av Christer Johansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn, jeg sliter med trær på Apron. Kontaktet support, men fikk bare beskjed om at det måtte være Bing Imagery som var slått av. Det er ikke tilfellet, og jeg har også prøvd å så det av, og på, med samme resultat. Med Bing Imagery av, var det trær over alt, mens med Imagery på så var det kun trær noen få plasser. Se bilder 

Screenshot_247.jpg

Screenshot_248.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ref. VDGS, så er det oppdatert i ny versjon nå: https://flightsim.to/file/39576/msfs-visual-docking-guidance-system

This release contains an important update regarding CTDs:

* Mitigated data retrieval issue that triggered crashes to desktop. Flight Simulator contains a bug that causes the whole sim to crash when clients request information about airplanes with very long titles (internal names). This update adds a mitigation that reduces the odds of stumbling upon that bug until MSFS gets fixed in the next Sim Update.

* Improved installer to better deal with paths containing exotic characters.

* Improved VDGS scanning utility vdgs-util.exe to handle paths with exotic characters better.

* Added plain-ZIP distribution and manual installation instructions. In addition to installers in MSI and EXE formats, we now provide a plain ZIP with manual installation instructions too. Instructions can be found in install.txt after extracting the ZIP.

Full changelog: https://vdgs.nool.ee/resources/changelog/
Alternative releases are available from Releases on the same site.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev Torbjørn M:

Ref. VDGS, så er det oppdatert i ny versjon nå: https://flightsim.to/file/39576/msfs-visual-docking-guidance-system

This release contains an important update regarding CTDs:

* Mitigated data retrieval issue that triggered crashes to desktop. Flight Simulator contains a bug that causes the whole sim to crash when clients request information about airplanes with very long titles (internal names). This update adds a mitigation that reduces the odds of stumbling upon that bug until MSFS gets fixed in the next Sim Update.

* Improved installer to better deal with paths containing exotic characters.

* Improved VDGS scanning utility vdgs-util.exe to handle paths with exotic characters better.

* Added plain-ZIP distribution and manual installation instructions. In addition to installers in MSI and EXE formats, we now provide a plain ZIP with manual installation instructions too. Instructions can be found in install.txt after extracting the ZIP.

Full changelog: https://vdgs.nool.ee/resources/changelog/
Alternative releases are available from Releases on the same site.

 

Jeg har ikke enda hatt en flygning inn til ENGM, men for sikkerhetsskyld, er det noe poeng for meg å oppdatere nool til nyeste versjon? Eller bør jeg teste først om jeg har CTD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
26 minutter siden skrev Zerocool:

Jeg har ikke enda hatt en flygning inn til ENGM, men for sikkerhetsskyld, er det noe poeng for meg å oppdatere nool til nyeste versjon? Eller bør jeg teste først om jeg har CTD?

Ja, smart å oppdatere, rett og slett for å unngå videre avvik og problemer :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...