Geir Teigo Skrevet 1. august 2021 Del Skrevet 1. august 2021 Hmmm... er det er mod som får Shift-Z til ¨fungere? Skjønner ikke hva i menyen som skal endres for å få den funksjonen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 1. august 2021 Forfatter Del Skrevet 1. august 2021 16 minutter siden skrev Geir Teigo: Hmmm... er det er mod som får Shift-Z til ¨fungere? Skjønner ikke hva i menyen som skal endres for å få den funksjonen Du kan ikke bruke Shift+Z for å endre hva som vises, men du kan klikke på "appen" for å få frem verdiene. https://flightsim.to/file/16358/shift-z-stats Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassonor Skrevet 1. august 2021 Del Skrevet 1. august 2021 Den 2021-7-29 klokken 14.18 skrev YngveP: Er det noen flere som har "mistet" Thomas sin Askøybro og Sotrabro i siste oppdatering? Regner med at det kan skyldes en Japan oppdatering i denne siste word update 5? Han brukte jo jo noen broer fra Japan scenery? Hei. Det stemmer. Jeg ser på det. Microsoft har omstrukturert en del modeller jeg har brukt, så jeg må oppdatere. Broene er på plass i en pakke jeg har klar, men det er en del andre endringer jeg ikke tør la passere uten også å se på det. Det kommer, det kommer 🙂 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Fidjeland Skrevet 2. august 2021 Del Skrevet 2. august 2021 Den 7/31/2021 klokken 0.45 skrev Gunnar van der Meeren: Tenker at det kommer flere updates fra PMDG. Fra PMDG, 31. juli kl. 02:39, sitat: Sitat I mentioned in my previous post that we had reported back to Asobo that in their last build prior to platform update, we saw a significant drop in performance in the DC-6. Continuing discussion with Asobo has shown that we weren't not imagining this change- there was indeed a change made to the release version of the MSFS platform that took performance away from the DC-6. Asobo indicated that they turned off a particular rendering channel because it needed more time in development to solve a few problems, and it just happens that the DC-6 benefits significantly from this particular channel- hence we saw the loss of performance in the release build. The good news, however, is that they were able to resolve the issues they were experiencing, and this channel is expected to be reactivated in a subsequent update from Asobo- and then you will see a pretty significant boost in performance with the DC-6. So- good things still to come! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Skrevet 2. august 2021 Del Skrevet 2. august 2021 (endret) Ett lite tips til de som ikke får flydd.... jeg har byttet driver på Geforce kortet mitt fra "Game Ready" til "Studio driver" - og enn så lenge så er ting oppe å går igjen... Endret 2. august 2021 av Atle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Andersen Skrevet 3. august 2021 Del Skrevet 3. august 2021 Har oppdatert og synes det er mye bedre flyt nå. Også i VR. Men jeg har fått veldig mye trær som jeg oppdaget når jeg testet norske scenery for Hokksund. Ved oppdateringen så ble deluxe upgrade og premium upgrade lagt til. Jeg har kjører selv på deluxe versjonen av MSFS 2020 lokalt på PC. Spesielt bra flyt i VR i de store byene som Paris, London osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Fidjeland Skrevet 3. august 2021 Del Skrevet 3. august 2021 Fra FS Senior Community Manager, sitat: Sitat Hello! The team is working on communication and will post as soon as we can - we are currently triaging and/or discussing the biggest issues we are seeing reported (LOD Pops, Temperature altitude fix not working, CTDs, installation issues, etc.). We acknowledge this post as well as the others seeking communication and please know we are in progress. Thanks! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 3. august 2021 Premium Medlem Del Skrevet 3. august 2021 https://www.workingtitle.aero/packages/nxi/2021/08/03/nxi-release-v0.2.0.html kommer i markedsplace i simmen så må en i contentmanager å laste ned oppdateringen (se bilde) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 3. august 2021 Del Skrevet 3. august 2021 Er et flere som har inntrykk av at sceneriene har blitt litt blassere. Har googlet litt med egentlig ikke funnet noe fornuftig. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Skrevet 3. august 2021 Del Skrevet 3. august 2021 4 minutter siden skrev Inge Jenstad: Er et flere som har inntrykk av at sceneriene har blitt litt blassere. Har googlet litt med egentlig ikke funnet noe fornuftig. Jeg har opplevd at enkelte av rullebanene blir så lyse at runway markings går i ett med rullebanen. Spesielt ved landing challenges, noe som gjør det meget vanskelig å treffe blink 😆 (Nei, det er ikke en unnskyldning🤣) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 3. august 2021 Premium Medlem Del Skrevet 3. august 2021 5 minutter siden skrev Mads: Jeg har opplevd at enkelte av rullebanene blir så lyse at runway markings går i ett med rullebanen. Spesielt ved landing challenges, noe som gjør det meget vanskelig å treffe blink 😆 (Nei, det er ikke en unnskyldning🤣) Hos meg er også bakken på flyplasser blitt blendene lyse..☀️ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 3. august 2021 Del Skrevet 3. august 2021 Dette kan kanskje hjelpe: https://youtu.be/g44vUpZEYcU Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild_Pedersen Skrevet 4. august 2021 Del Skrevet 4. august 2021 Jeg hoppet i det og forandret på UserCfg. Teksturene er nå tilbake til slik det var før update 5 og ser igjen bra ut! Anbefales for de som irriterer seg over neonlys-gress og annet:) Ser også ut som at skyene er tilbake til det normale.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 4. august 2021 Del Skrevet 4. august 2021 Da blir det dagens gjøremål Takk for deling av tips og resultat 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 4. august 2021 Premium Medlem Del Skrevet 4. august 2021 1 time siden skrev Arild_Pedersen: Jeg hoppet i det og forandret på UserCfg. Teksturene er nå tilbake til slik det var før update 5 og ser igjen bra ut! Anbefales for de som irriterer seg over neonlys-gress og annet:) Ser også ut som at skyene er tilbake til det normale.. Sikkert dumt spørsmål, men hva om asobo kommer med ny fix? Må da config justeres/endres tilbake? Vet ikke om mine kunnskaper er gode nok til å begynne å rote med config’ n frem og tilbake… 😬 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 4. august 2021 Forfatter Del Skrevet 4. august 2021 22 minutter siden skrev Hans Erik Bye: Sikkert dumt spørsmål, men hva om asobo kommer med ny fix? Må da config justeres/endres tilbake? Vet ikke om mine kunnskaper er gode nok til å begynne å rote med config’ n frem og tilbake… 😬 Høyreklikk på filen, velg Egenskaper og sett den som Read-Only, da endrer den seg ikke selv om ting oppdateres. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild_Pedersen Skrevet 4. august 2021 Del Skrevet 4. august 2021 Det er null stress. Forandret kun få parametere under grafikk, og lot være å justere på LOD. Husk å sette "read only" på fila. Høyreklikk så ser du valget der. Rop ut om du trenger hjelp Hans Erik 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 4. august 2021 Premium Medlem Del Skrevet 4. august 2021 Ny update på vei https://forums.flightsimulator.com/t/regarding-your-feedback-upcoming-hotfix/436063?fbclid=IwAR2Rs2axCrDAk-LYH4v6BcMugfslFP34wGG9TDcU2lIi7qafl34Afgp6Qhg 5 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 5. august 2021 Premium Medlem Del Skrevet 5. august 2021 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 6. august 2021 Forfatter Del Skrevet 6. august 2021 Hotfix 1.18.15.0 er live nå 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 7. august 2021 Del Skrevet 7. august 2021 Jeg vet ikke helt hva Asobo har gjort, men jeg har tjent rundt 20% fps med denne hotfixen. Jeg syntes SU5 optimeringene var bra, men jeg har aldri tidligere vært over 90 fps før nå. X-Cub i Lofoten 70-95 fps. CJ4 på Bodø 65 fps og H135 i London 45-65 fps. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.