Dudlileif Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 ENVA - Trondheim lufthavn, Værnes | Versjon 0.4.0 | 2021-05-03 Rullebanen, taksebaner, markeringer osv. er oppdatert og basert på flyfoto fra 2019. Det gjenstår en del småpirk her og der, men funksjonsmessig så er det meste på plass. En del ting er ikke plassert akkurat der de er i virkeligheten, men er tilpasset lite grann for at det skal passe med f. eks. bygningene som er der og den autogenererte rullebanemerkingen (PAPI plassering). Innflygningsbelysningen er helt på jordet 🙃, da ingen av forhåndsvalgene passer, og det ikke er mulig å lage en manuelt for øyeblikket, stolpene kan plasseres, men de lyser ikke. Mange bygninger har blitt bytter ut med importerte modeller fra AoN (takk til Andrew Thomsen og Kjell Arlid). Teksturene har noe lav oppløsning, men det får funke inntil videre. Oppstillingsplasser: Gater 22-29, 30-37 (jetways), 40-45 (inkl. 40L og 41L) Militære plasser M1-M3 mot sør og M4-M6 mot nord. GA plasser 7-12 ved siden av SAS hangaren (måtte gi dem et nummer), de fylles ofte av andre kjøretøy for øyeblikket. I tillegg har jeg lagt inn en fuel box ved twy N og en ved Helitrans hangaren. Helipads er lagt inn på twy J og twy Y, men ikke funksjonelle enda. Nytt i 0.4.0: 1m DEM for hele flyplassen og området rundt. Noe postprossesering gjenstår. Humpete rullebane som følge av ny DEM. Oppdatert tårn og SAS hangar. Oppdatert bakkemarkering. Oppdatert takseskilt, størrelse og plassering. Fjernet pushback fra GA parkeringer. OBS: Unngå å tilkalle jetway, da det vil føre til krasj hvis du etterpå prøver å tilkalle pushback. Last ned her: Google Drive / Flightsim.to Kom gjerne med feedback på ting som er feil eller som kan utbedres. 12 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WF971 3/4 Skrevet 1. september 2020 Del Skrevet 1. september 2020 Dritbra! Denne skal sjekkes ut i morgen. Bor i Trondheim for øyeblikket og håper å få ferdigstilt både Ler og Øian på et tidspunkt. 😃 Hvordan har du havnet på hele 500mb forresten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dudlileif Skrevet 1. september 2020 Forfatter Del Skrevet 1. september 2020 (endret) Det er på grunn av flyfotoene, jeg kan omtrent halvere størrelsen, men da er bakketeksturen litt buggy i hjørnet mot sørøst hvis man kommer for nært bakken, Bing-bildene glitcher gjennom. Dette er dog ikke et problem ved normal flyging, men jeg valgte å være på den sikre siden. Endret 1. september 2020 av Dudlileif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Augustin Winther Skrevet 2. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 2. september 2020 Awesome! Flott jobba Er so digg å sjå at fleire kjem inn på developer felten for flysim. Trur vi kjem til å få flotte sceneries i MSFS både freeware og payware 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Aalberg Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Tusen takk for din oppgradering av Værnes, den var jo helt forferdelig som original. Dette lover bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Godt jobba, tusen takk, dette blir bedre og bedre! Konsentrerer mine addons til scenery fra Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dudlileif Skrevet 2. september 2020 Forfatter Del Skrevet 2. september 2020 (endret) Er det tidsbegrensing på muligheten til å redigere poster her på forumet? Ser ikke muligheten til å redigere den første posten lenger, men skulle gjerne ha oppdatert teksten på linken, den linker nå direkte til siste versjon. Endret 2. september 2020 av Dudlileif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Ja det stemmer. Går en viss tid, men ikke etter svar. Er default innstilling og ikke noe vi har hatt issues med til nå. Skal se om det kan gjøres smartereSent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 Denne skal lastes ned og testes i ettermiddag. Tok en tur fra ENST til ENVA i går og var mildt sagt litt sjokkert over hvor dårlig behandling ENVA hadde fått. Satte meg umiddelbart ned og forsøkte å mekke noe for i det minste å få klippet gresset på taksebanene, men når jeg så at noen allerede var på oppgaven så la jeg det bort. Omfattende arbeid, så lykke til 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Garder Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 20 minutter siden, Frank Kristiansen skrev: Denne skal lastes ned og testes i ettermiddag. Tok en tur fra ENST til ENVA i går og var mildt sagt litt sjokkert over hvor dårlig behandling ENVA hadde fått. Satte meg umiddelbart ned og forsøkte å mekke noe for i det minste å få klippet gresset på taksebanene, men når jeg så at noen allerede var på oppgaven så la jeg det bort. Omfattende arbeid, så lykke til 🙂 Kan man klippe gress i msfs også? Jeg har noen favoritt default småflyplasser med alt for høyt gress. Må bare sette meg inn i hvordan jeg får tak i en gressklipper. 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Garder Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 Takk for enva. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 19 timer siden, Dudlileif skrev: Er det tidsbegrensing på muligheten til å redigere poster her på forumet? Ser ikke muligheten til å redigere den første posten lenger, men skulle gjerne ha oppdatert teksten på linken, den linker nå direkte til siste versjon. Hei Premium medlemmer (+ admins og moderatorer) har mulighet til å redigere eget innhold i ubegrenset tid. Medlemmer ellers har mulighet til å revidere eget innhold 10 minutter. 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Kjenstad Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 Et annet off-Topic emne. Øverst på hvert innlegg står det 'Skrevet' og et tidspunkt, men for gamle innlegg står det ingenting. Noe som kan endres? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 3. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 3. september 2020 Knall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer AH Skrevet 3. september 2020 Del Skrevet 3. september 2020 Gull det her! Ble sjokkert første gang jeg landet på ENVA. ENGM neste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dudlileif Skrevet 3. september 2020 Forfatter Del Skrevet 3. september 2020 Blir nok dessverre ingen ENGM fra meg med det første. Det er så mye som må fikses der at jeg ikke tør tenke på det engang 😕, så det er lov for andre å tjuvstarte 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dudlileif Skrevet 6. september 2020 Forfatter Del Skrevet 6. september 2020 Har nå oppdatert til versjon 0.2.0, med bl.a. fungerende fuel truck, GA plasser ved SAS hangaren, fuel box, forbedrede takseskilt og mer passende asfalt-teksturer. Det er en bug i SDKen for øyeblikket, så alle takseskiltene blir små uansett hvilken størrelse man velger, får håpe at Asobo fikser det snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 6. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 6. september 2020 Har du en miss her den gule firkanten der var noget plagsom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dudlileif Skrevet 6. september 2020 Forfatter Del Skrevet 6. september 2020 Hm, skal undersøke, har ikke sett den før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dudlileif Skrevet 6. september 2020 Forfatter Del Skrevet 6. september 2020 Er du sikker på at du ikke har noen av debug overlayene på, jeg får noe lignende når jeg har debug exclusion rectangles på: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 6. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 6. september 2020 Den sto på ja så var nok den ...kan ikke minnes å ha satt på den noen gang men ....🤔 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dudlileif Skrevet 6. september 2020 Forfatter Del Skrevet 6. september 2020 (endret) Godt at vi fant ut av det i hvert fall. Jeg anbefaler forøvrig å oppdatere til siste versjon med en del kosmetiske og funksjonelle forbedringer. Endret 6. september 2020 av Dudlileif Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 7. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 7. september 2020 Er ver.2 som vises 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dani Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 Jeg har har lagt mappa "gh-airport-enva-vaernes" i Community-mappa men når jeg starter opp er værnes default. Er det noe mer jeg må gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 8. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 8. september 2020 se etter at du ikke har dobbeloppføring av mappa skal se sånn ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Aalberg Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 Hei, Hvordan får dere frem Framerate visning? Ser på et bilde over i denne tråden ( Dev mode ) mmmm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dudlileif Skrevet 8. september 2020 Forfatter Del Skrevet 8. september 2020 Skru på developer mode nederst i general innstillingene, så er det bare å bruke dev mode verktøylinja øverst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dani Skrevet 8. september 2020 Del Skrevet 8. september 2020 10 timer siden, Robert Hulthin skrev: se etter at du ikke har dobbeloppføring av mappa skal se sånn ut Har ikke dobbelopføring av mappe og har tatt en reboot. har steamversjon så min sti er: D:\SteamGames\steamapps\common\Chucky\Packages\fs-base-ui\html_ui\icons\community det er vel riktig? som på bilde er det bare gress på taksebaner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dudlileif Skrevet 8. september 2020 Forfatter Del Skrevet 8. september 2020 Det er feil sti, den skal ligge i under mappa som du valgte da du starte opp simmen første gang, I denne mappa finner du Community og Official pakkemappene (og ingen andre mapper). Hvis du ikke valgte noen mappe så ligger den nok under AppData\Local\Packages\Microsoft.Flight_ett_eller_annet\LocalCache\Packages Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 9. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 9. september 2020 C:\Users\din bruker\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packages\Community Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.